Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Vražda v hotelu Excelsior je další ze série čtyř barrandovských filmů, které navázaly na úspěšný televizní seriál podle povídek Jiřího Marka. Tentokrát byly vybrány z jeho knihy "Panoptikum hříšných lidí". V kriminálním retro příběhu se vše točí kolem láhve od francouzského koňaku, jíž byla v prvotřídním pražském podniku zabita půvabná Dana Matoušová. Všechny nitky zapeklitého případu, kde nechybí hazard a v němž postupně upadají do podezření jak zaměstnanci hotelu, tak i hosté, včetně tajemného perského diplomata, zručně rozplétá policejní rada Vacátko a jeho spolupracovníci. O spletitou šarádu se stará především ředitel podniku Hnízdo, který se za každou cenu snaží uchovat zdání dobré pověsti hotelu… O znamenité vykreslení atmosféry 30. let se vedle všech tvůrců (Jiří Marek, Jiří Sequens, Václav Hanuš) a herců (Jaroslav Marvan, Josef Vinklář, Josef Bláha, Miloš Kopecký) zasloužil i „hotelový orchestr“ s krásnou písní „Excelsior – slow“ Zdeňka Lišky a Vladimíra Síse, kterou ve stylu R. A. Dvorského zpívá Eduard Hrubeš. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (142)

Tiiso 

všechny recenze uživatele

Velmi zdařilý snímek. Nebojím se říci, že ze všech čtyř dílů, ten nejlepší. Jak po stránce technické, tak po stránce dějové. Výprava je na velké úrovni. Scénář dobře napsán, do podslední chvíle není jasno kdo je vlastně vrah. No a vše korunuje koncert herců, v kterém hraje první housle famózní Miloš Kopecký. ()

sulek 

všechny recenze uživatele

Skvělá zápletka, jejíž obrovskou předností oproti jiným "Hříšným lidem" je, že nevyužívá ani jednoho Frantíka nebo Pepíka z galerky /Je tady jen Pepi, v podání Otta Lackoviče úplně jiná sorta/. Hotel má krásně dekadentní atmosféru, je cítít, že žije především v noci. Právě to "mrtvo" za bílého dne mě na filmu možná přitahuje nejvíc. To všechno /jak jinak než dokonale/ podkresluje hudba geniálního Lišky, který doprovod celého filmu vystavěl na variacích úvodní barovky. ()

Reklama

sud 

všechny recenze uživatele

Příjemná detektivka s excelentním radou Vacátkem a jeho elegantními pomocníky. Tentokrát se točí okolo vraždy mladé ženy ve vyhlášeném hotelu. Podezřelých je spoustu, falešných stop a doměnek ještě více. Poteší také závěrečné odhalení alá Columbo a závěrečná scéna, při které se dozvíte, že žádný z hotelových zaměstnanců není čistý. ()

IMPAIRED 

všechny recenze uživatele

Jako, ono to bylo vždycky zábavný, a když člověk nevěděl do čeho píchnout kolem osmý tak tu vždycky byli k dispozici. Ale, nedovedu si představit že by česká policie něco takhle pitvala. Já znam třeba od kámoše z vyprávění, že dělá s jednim, co ve fabii zásadně nešlape na spojku, ani při řazení, a za jakymkoli vyvrhelem se žene dvoustovkou po praze (bez spojky); a toho povýšili na celym oddělení nejdřív. Tak mi ted řekněte, jak se Vacátko dostal od pochůzkářů.. ()

filmmovier 

všechny recenze uživatele

Nejlepší celovečerní film série a také nejlépe obsazený (opět famózní kreace Mildy Kopeckého, Josef Somr, Zdeněk Řehoř a konečně se vrací František Filipovský v roli Mrázka). Dobová atmosféra je neskutečná a úžasnější ještě víc, než jindy. Hromada podezřelých, přičemž každý něco skrývá, zajímavý případ vraždy a odhalení vraha a lá Columbo za účasti všech podezřelých. Tentokrát to celkově jde tak nějak v té nejlepší tradici Agathy Christie a vůbec, ale vůbec to není na škodu, tentokrát je to opravdu poctivá detektivka, ve které navíc až do konce neznáme vraha (nebo si jím alespoň nejsme jistí), takže v tomto případě je vše v naprostém pořádku. Více konverzační, než obvykle a i v rámci celého cyklu opravdu výjimečné - herecky, dějové i filmařsky. A tentokrát si příběh vystačí i se stopáží. Jenom ta písnička je otravná. 85%. ()

Galerie (8)

Zajímavosti (8)

  • Scény z exteriéru byly natočeny před hotelem naproti Wilsonově nádraží. (Witta)
  • Při přesunování nábytku, byly nalezeny hašlerky nalepené pod deskou stolu. Později se zjistilo, že je tam lepil Jaroslav Marvan. (Witta)
  • Pan Marvan se moc nesnesl s Milošem Kopeckým. Marvan nechodil zkoušet do divadla, díky tomu mohl točit už ráno, kdežto pan Kopecký zase mohl až odpoledne, takže ráno točili společnou scénu jen se záběrem na Marvana a odpoledne zase to samé jen s Kopeckým a pak se to spojilo dohromady. Marvan si přitom třeba neodpouštěl rýpnout, že by tu pan Kopecký měl být a přitom věděl, že to nejde. (cariada)

Reklama

Reklama