Režie:
M. Night ShyamalanScénář:
M. Night ShyamalanKamera:
Tak FujimotoHudba:
James Newton HowardHrají:
Mel Gibson, Joaquin Phoenix, Rory Culkin, Abigail Breslin, Cherry Jones, M. Night Shyamalan, Patricia Kalember, Ted Sutton, Merritt Wever, Lanny Flaherty (více)Obsahy(1)
Graham Hess a jeho rodina žijí na farmě daleko v polích. Jednoho dne se probudí a zjistí, že přímo za jejich domem je obrovský kruh v kukuřičném lánu. Zaslechnou zvěsti o tom, že je to znamení mimozemšťanů. Zvířata v okrese se začínají chovat zvláštně, psi se stávají agresivními. S rostoucím strachem sledují televizní zprávy, které dokola opakují, že znamení v obilí se rychle objevují po celém světě. Kdo jsou jejich tvůrci? Co se jimi pokoušejí sdělit? Čeká Zemi útok? Skutečnosti, které odhalí Graham během vyšetřování tohoto jevu, navždy změní životy jeho bratra a dětí. (TV Nova)
(více)Videa (1)
Recenze (1 184)
Po Šestém smyslu, Vesnici a Vyvoleném jsem se dostal i k posledímu Shyamalanovu filmu z jeho velké čtyřky a říkal jsem si, že už mě nemůže ničím překvapit. A měl jsem pravdu. On mě ohromil. Postupně houstnoucí atmosféra a gradující napětí, i když se na scéně vystřídá asi šest lidí, z toho jeden je právě Shyamalan, mě prostě dostaly. Režisér staví diváka do role učástníka děje, ne do role pozorovatele, navíc s mistrnou precizností, jak to umí jen on. Jen škoda toho závěru, který tentokrát dech nevyrazil. ()
Michael mě nezklamal, jen mi potvrdil, že to mít ho v top 5ti současných režisérech není vůbec omyl. Film disponuje skvělým hereckým osazenstvem, precizně sepsaným scenářem a již víše zmiňovanou režií. Myslím že kdybych dal Shyamalanovi natočit reklamu o mléčných výrobcích, tak bych u ní ani nedutal. Atmosféra strachu, napětí a doufání v cosi nedefinovatelného je skvělá a má jen jediný slabší moment a to, když mimozemšťana ukážou na můj vkus až moc dlouho. Jsou filmy, kdy je lepší mystikou opředenou postavu či monstrum radši neukátaz a tím zachovat definitivní napětí, než mu dát nahlédnout do tváře a leckdy to napětí trochu zmírnit. Ne že by ten chlapík z kosmu nebyl děsivý, ale dostal v závěru až moc prostoru což nebylo právě ono. Ale jinak je to skvělý hororový thriller co si na nic nehraje a nabízí spoustu originálních zážitků. ()
Super záležitost, která je úplně jiná než předešlé filmové výtvory nového Hitchcocka. I když nepovažuji Shyamalana jako právoplatného dědice musím uznat, že je to velmi kvalitní atmosféricky režisér, který do svých filmů umí vložit skvělé napětí a překvapení. Znamení je taky první film, na který jak jsem zjistil se dobře dívá i vícekrát než li jednou(osud 6tého smyslu). Bruce Willise nahradil Mel Gibson a musím uznat, že se do této role hodí více než starý dobrý bojovník Bruce. Herecké obsazení je skvělé a použití všech prostředků k navození hrůzy a strachu je bezchybné. Skvělé dílo mistře. Druhý nejlepší váš film(první je Jedinečný) ()
Začnu tím pozitivním. Líbilo se mi, jak v závěru Shyamalan použil dívčinu obsesi z vody a Merillovu baseballovou schopnost "pořádně máchat". Obojí, zdánlivě nesouvisející s dějem, vyústilo ve zdařilou pointu. Také je pravda, že některé scény jsou skvěle natočené a infarktově napínavé, Shyamalan prostě "z prdu umí udělat kuličku". A teď to horší - Shyamalan se snaží řešit spoustu otázek - otázku víry, rodičovství a další a další. Hodně to narušuje soudržnost děje a mnohdy i nudí. Některé scény (rádoby emocionálně vypjatá scéna s modlením před jídlem, dialog se svojí umírající ženou) působí zde strašně nepřirozeně. Shyamalan jako přesvědčený katolík si řeší své problémy, psychologie mu moc nejde a výsledkem je podivný paskvil - něco mezi psychologickým filmem a čistokrevným hororem. Obojí dohromady k sobě moc nepasuje a nedrží pohromadě. ()
Nechápu, proč je taková spousta lidí z tohoto naprosto neopodstatněně vychvalovaného filmu tak vykolejená. Zajímalo by mě, kde je to tolik ohlašované hitchcockovské napětí. Pokud tam skutečně bylo, tak mě minulo obřím obloukem...Jedna hvězda za těch pár humorných situací a za Joaquina Phoenixe - jinak nekončící, k uzoufání strašná nuda. A o zápletce nemá cenu mluvit, kdybych se jí tolik nesmál, musel bych plakat. ()
Galerie (78)
Zajímavosti (34)
- Skladatel James Newton Howard byl požádán, aby záměrně odkazoval na hudbu z některých klasických filmů příbuzného žánru, jako například Blízká setkání třetího druhu (1977) nebo Psycho (1960). Úvodní hudba a hlavní motiv tří tónů jsou nápadně podobné motivům ze Psycha a seriálu Pásmo soumraku (od r. 1985). (becki_tu)
- Skladatel James Newton Howard začal komponovat ještě před začátkem natáčení. K dispozici měl pouze detailní Shyamalanovy storyboardy. (becki_tu)
- Pro hlavní roli Grahama Hesse (Mel Gibson) byl původně zvažován Johnny Depp. (becki_tu)
Reklama