Režie:
M. Night ShyamalanScénář:
M. Night ShyamalanKamera:
Tak FujimotoHudba:
James Newton HowardHrají:
Mel Gibson, Joaquin Phoenix, Rory Culkin, Abigail Breslin, Cherry Jones, M. Night Shyamalan, Patricia Kalember, Ted Sutton, Merritt Wever, Lanny Flaherty (více)Obsahy(1)
Graham Hess a jeho rodina žijí na farmě daleko v polích. Jednoho dne se probudí a zjistí, že přímo za jejich domem je obrovský kruh v kukuřičném lánu. Zaslechnou zvěsti o tom, že je to znamení mimozemšťanů. Zvířata v okrese se začínají chovat zvláštně, psi se stávají agresivními. S rostoucím strachem sledují televizní zprávy, které dokola opakují, že znamení v obilí se rychle objevují po celém světě. Kdo jsou jejich tvůrci? Co se jimi pokoušejí sdělit? Čeká Zemi útok? Skutečnosti, které odhalí Graham během vyšetřování tohoto jevu, navždy změní životy jeho bratra a dětí. (TV Nova)
(více)Videa (1)
Recenze (1 184)
V něčem velmi vtipná aktualizace žánru invazní sci-fi, v něčem nepříjemně klaustrofobické, v něčem mile nadsazené (kloboučky), v jiných ohledech ale naprosto obtěžkané snahou přesahovat a ukazovat něco víc než komorní příběh rodinné krize obklopené tajemnými znameními zhůry. Bavilo mě to sledovat jako jednu z variant klasického vyprávění o znovu-nastolení autority otce skrze katastrofu. V tomto ohledu to lehce připomíná Spielbergovu Válku světů. Steven je však výrazně lepší vypravěč a bavič, aniž by za Shyem zaostával myšlenkově (ono to ani moc nejde). ()
Mrazivý, až hitchcockovský thriller, který musí každého dostat na lopatky. Výborné obsazení a herecké výkony, skvělá atmosféra, podvědomý strach z netušeného a neviděného a pár nekompromisních lekaček...zběsilá jízda ve stopách Šestého smyslu a Vyvoleného je zase dokonalá a jde to tentokrát i bez překvapující pointy (i když tu taková nezřetelná také je). Pokud to s Shyamalanem takhle půjde dál, asi několik z nás v budoucnu umře blahem... ()
The first sign you can't explain. The second sign you can't ignore. The third sign you won't believe...Tagline má pravdu. Nevěřila jsem, jak se mi indický talent ztrácí před očima. Mel Gibson coby pastor tragicky svedený z cesty víry mluví o náhodách, osudu a štěstí. Shyamalan zjevně patří do první skupiny, která štěstí chápe jako osudové znamení. Jakožto příslušník jiné skupiny říkám, že svůj um ukázal v Šestém smyslu, fortunu vypotřeboval na Vyvoleného a ve Znamení přichází k lánům obilí s poloprázdnýma rukama. Atmosféra je většinu stopáže řídká jak na Jupiterově měsíci Ganymede, uslzená rodinná katarze nad večeří, kdy si Gibson na svou hruď přitáhne Phoenixe, nebo jeho halekání a la postřelený bůvol nechtěně rozesmívá. Znamení symbolizují potenciál, který byl promrhán. Když si navíc v závěrečné desetiminutovce zbourá autor i poslední solidní zdivo, z velkého tématu, velkého napětí a velké pointy zbude jen pár polámaných klasů. 7/10 ()
Netušil jsem, jak může být záběr na kukuřičné pole v ševelícím větru či domácí video z oslavy narozenin děsuplné. Shymalan by však měl raději nechat víru v kostele a ne ji prazvláštním způsobem tahat do invazního sci-fi thrilleru, ačkoliv na druhou stranu, být to reálné ohrožení naší planety, ateistů by se na ní moc nenašlo.. Rodiče mě vždy kárali, že nechávám po domě sklenice s nedopitou vodou, ale já se jen připravoval.. ()
Super záležitost, která je úplně jiná než předešlé filmové výtvory nového Hitchcocka. I když nepovažuji Shyamalana jako právoplatného dědice musím uznat, že je to velmi kvalitní atmosféricky režisér, který do svých filmů umí vložit skvělé napětí a překvapení. Znamení je taky první film, na který jak jsem zjistil se dobře dívá i vícekrát než li jednou(osud 6tého smyslu). Bruce Willise nahradil Mel Gibson a musím uznat, že se do této role hodí více než starý dobrý bojovník Bruce. Herecké obsazení je skvělé a použití všech prostředků k navození hrůzy a strachu je bezchybné. Skvělé dílo mistře. Druhý nejlepší váš film(první je Jedinečný) ()
Galerie (78)
Zajímavosti (34)
- Skladatel James Newton Howard byl požádán, aby záměrně odkazoval na hudbu z některých klasických filmů příbuzného žánru, jako například Blízká setkání třetího druhu (1977) nebo Psycho (1960). Úvodní hudba a hlavní motiv tří tónů jsou nápadně podobné motivům ze Psycha a seriálu Pásmo soumraku (od r. 1985). (becki_tu)
- Takzvané "Brazilské video" je natočeno klasickou domácí kamerou samotným režisérem Shyamalanem. (becki_tu)
- Film se natáčel na pozemcích zemědělské školy Delaware Valley College. (simmiem)
Reklama