Režie:
M. Night ShyamalanScénář:
M. Night ShyamalanKamera:
Tak FujimotoHudba:
James Newton HowardHrají:
Mel Gibson, Joaquin Phoenix, Rory Culkin, Abigail Breslin, Cherry Jones, M. Night Shyamalan, Patricia Kalember, Ted Sutton, Merritt Wever, Lanny Flaherty (více)Obsahy(1)
Graham Hess a jeho rodina žijí na farmě daleko v polích. Jednoho dne se probudí a zjistí, že přímo za jejich domem je obrovský kruh v kukuřičném lánu. Zaslechnou zvěsti o tom, že je to znamení mimozemšťanů. Zvířata v okrese se začínají chovat zvláštně, psi se stávají agresivními. S rostoucím strachem sledují televizní zprávy, které dokola opakují, že znamení v obilí se rychle objevují po celém světě. Kdo jsou jejich tvůrci? Co se jimi pokoušejí sdělit? Čeká Zemi útok? Skutečnosti, které odhalí Graham během vyšetřování tohoto jevu, navždy změní životy jeho bratra a dětí. (TV Nova)
(více)Videa (1)
Recenze (1 183)
den nezávislosti trochu jinak. zatím co R.EMMERICH musel k natočení invaze ufonů na naši planetu (a do USA zvlášť) použít jeden speciální efekt za druhým, M.N.SHYAMALAN je jinej borec. dokáže si udržet moji pozornost díky tomu co se ,,děje" a mluví v příběhu, a po celý snímek si pohrává s mojí fantazií a hranicí strachu. mnohokrát za film (první mimozemšťan, boj s ufonem, boj o život morgana) nechá napětí gradovat. také používá efekty! jsou však trošku jiné(baterka, zvonkohra, hlavně však zvuky), ale neméně působivé. moc se mi líbí myšlenka, že NÁHODY NEJSOU a vše tedy musí mít nějaký smysl (pro děj tohotu filmu mistrně vybudovaná!) a já vím, že kolem domu určitě nebudu mít kukuřičné pole. (a ještě pro jistotu dodělám ty okna a zapnu chůvičky, protože co kdyby náhodou...) ()
Že humor nejde ruku v ruce s pomalu budovaným napětím a hutnou znepokojivou atmosférou? Že sci-fi o invazi nefunguje pospolu s otázkami víry a osudu? Že je psaným pravidlem "pes nikdy neumírá"? Přijít Shyamalan s tímto konceptem o dekádu později, tak se mu všichni vysmějou. Jenže on s ním přišel v době, kdy byl stále ještě na svém nezpochybnitelném tvůrčím vrcholu a dokázal z něj vydolovat jeden z vrcholných thrillerů počátku jednadvacátého století. Má to jednu jedinou slabinu a to sice samotný závěr, kdy se jednou provždy prokáže, zda patříte mezi ty, kteří věří/doufají, že se vše děje z nějakého konkrétního důvodu nebo ne. Já ne a tak jsem v tak promyšleném filmu, jakým do značné míry Znamení nesporně jsou, shledal závěr (ne nutně onu "pointa" jako takovou) značně neuspokojivým a do značné míry laciným. Kdyby si to neambiciózně vystačilo se třemi (?) dny během prvního kontaktu pohledem jedné obyčejné rodiny, tak by to bohatě stačilo. ()
Nadprůměrný thriller (variace na Den nezávislosti) v typicky Shyamalanovsky ukecaném stylu, budující znepokojivou atmosféru od začátku až do konce, kdy ale značně upadá kvůli na pohled ne příliš povedenému emzákovi. Mel Gibson celý film táhne, z obrazovky v podstatě nesleze. Na absolutní hodnocení Signs nedosáhnou kvůli závěru, který je příliš americký a do atmosféry zbytku snímku celkově nazapadá. ()
UPOZORNENIE ! Nasledujúci koment obsahuje vety, ktoré by niektorí uživatelia mohli vidieť ako SPOILER. Ja nie som toho názoru ale ďalej čítate na vlastné nebezpečenstvo. Tak a Shyamalana mám komplet za sebou. Chvalabohu. Tento film je jedna veľká nafúknutá nuda, ktorá absolútne nevie čo chce riešiť. Či problém so stratou viery reverenda Gibsona, jeho rodinné problémy alebo inváziu mimozemšťanov. Dramaticky brutálne nevyvážený scenár Znamení má tak do očí bijúce kiksy, že i napriek klasicky slušnej kamere to film u mňa nevytrhne z biedy. Prečo emzáci prestanú s pokusmi dobyť dom ? Aby snáď dali Melovi šancu rozprávať deťom ako sa narodili alebo Phoenixovi, aby povedal bratovi aký je vlastne frajer ? Malý Culkin svoju postavu hrá ako klon Osmenta, herecký potenciál Gibsona a hlavne Phoenixa je totálne nevyužitý. Cameo režiséra je IMHO dosť okatou onaniou, pretože keby tam nebolo stala by sa len jediná vec - nevyzradil by (do určitej miery) spinpoint - svoj trademark. Nie nie, Shyamalan ma neoblbne ani náhodou 3/10. ()
Michael mě nezklamal, jen mi potvrdil, že to mít ho v top 5ti současných režisérech není vůbec omyl. Film disponuje skvělým hereckým osazenstvem, precizně sepsaným scenářem a již víše zmiňovanou režií. Myslím že kdybych dal Shyamalanovi natočit reklamu o mléčných výrobcích, tak bych u ní ani nedutal. Atmosféra strachu, napětí a doufání v cosi nedefinovatelného je skvělá a má jen jediný slabší moment a to, když mimozemšťana ukážou na můj vkus až moc dlouho. Jsou filmy, kdy je lepší mystikou opředenou postavu či monstrum radši neukátaz a tím zachovat definitivní napětí, než mu dát nahlédnout do tváře a leckdy to napětí trochu zmírnit. Ne že by ten chlapík z kosmu nebyl děsivý, ale dostal v závěru až moc prostoru což nebylo právě ono. Ale jinak je to skvělý hororový thriller co si na nic nehraje a nabízí spoustu originálních zážitků. ()
Galerie (78)
Photo © 2002 Touchstone Pictures
Zajímavosti (34)
- Skladatel James Newton Howard byl požádán, aby záměrně odkazoval na hudbu z některých klasických filmů příbuzného žánru, jako například Blízká setkání třetího druhu (1977) nebo Psycho (1960). Úvodní hudba a hlavní motiv tří tónů jsou nápadně podobné motivům ze Psycha a seriálu Pásmo soumraku (od r. 1985). (becki_tu)
- Kresbu mimozemšťanů, která je vidět v knize, dělala ve skutečnosti Salek Shyamalan, režisérova dcera. (becki_tu)
- Shyamalanova scéna, v níž mluví s Hessem (Mel Gibson) o smrti jeho ženy, byla natočena den poté, co zemřel jeden ze členů Shyamalanovy rodiny. (becki_tu)
Reklama