Režie:
Bryan SingerScénář:
Christopher McQuarrieKamera:
Newton Thomas SigelHudba:
John OttmanHrají:
Stephen Baldwin, Gabriel Byrne, Benicio Del Toro, Kevin Pollak, Kevin Spacey, Chazz Palminteri, Pete Postlethwaite, Suzy Amis, Giancarlo Esposito (více)Obsahy(1)
Podvodníček je jedním ze dvou přeživších masakru v losangeleském přístavu. Pomocí rozsáhlých retrospektiv líčí vyšetřovateli spletitou změť událostí, které jej i s jeho kumpánem přivedly na pašeráckou loď... Po únosu kamionu v New Yorku je pět zločinců zatčeno a podrobeno výslechu. Protože nikdo z nich není vinen, plánují se policii pomstít. Operace probíhá hladce, ale pak se ukazuje, že za vším stojí mistr legendárního zločinu Keyser Söze. Je zřejmé, že každý z nich Sözeho v určitém ohledu poškodil. V rámci odvety pak následkem výbuchu na lodi zemře 27 mužů. Nyní však vyvstává zásadní otázka – kdo je vlastně Keyser Söze? (Cinemax)
(více)Videa (2)
Recenze (1 308)
Toužím po prequelu Keyser Begins! Atmosférická pecka, kde Singer s Ottmanem vytáčí napětí na maximum, je pro mě zhmotněním filmové dokonalosti a na šokující pointě rozhodně nestojí. Věřte mi, já to viděl nejmíň 15x, což mě staví, co se týká znalosti aktivit Keysera S., minimálně na úroveň výrobce porcelánu pana Kobayashiho.. „Jak chcete střelit ďábla do zad, agente Kujane, co kdybych minul..?" ()
Musím sa priznať, pre kvalitné hodnotenie a okomentovanie som si film musel pozrieť dvakrát. Netušil som, že z jedného policajného výsluchu sa dá spraviť takýto trhák. Akosi mi uniká totálna genialita snímku, no aj tak to bol hlavne skvelý herecký trhák, ktorý stavia na úplných zvratoch v deji. Del Toro nedostal veľa priestoru, no bol báječný. Mysterióznosť bola vkusne umiestnená na správnych miestach. 85%. ()
Tohle má být 48. nejlepší film tady na čsfd?! (29.10.2008) Tak předně, vyjma Spaceyho (který předvedl výborný herecký výkon) byli všichni herci absolutně nevýrazní (jenom drsný kecy z někoho herce nedělají). Dále je film místy nudný (hlavně začátek se nesnesitelně táhne) a pořádnou atmosféru jsem pocítil až k závěru (a právě na té u thrillerů obrovsky záleží). A závěrečná pointa/rozuzlení? Neříkám, že by byla špatná, ale pozornější divák ji může odhadnout skoro už v polovině. Řeči o genialitě snímku a tvrzení, že je tohle prej lepší jak Sedm, opravdu nechápu. Průměrný thriller; jsem docela rád, že mi někdo neprozradil pointu ještě před díváním, pak bych se na to koukal snad už jenom kvůli Spaceymu. ()
Policajný výsluch kriminálneho výrastka zliepa flashbackovú mozaiku uplynulých udalostí, vedúcich k tragickej explózii lode v prístave. Sofistikovaný čierny film-noir, v ktorom je nakoniec všetko úplne ináč, než sa zdá i na predposledný pohľad. Perfektný scenár, postavený na flashbackových súvislostiach a detailnej charakterizácii postáv, natočený za neuveriteľných $6 miliónov USD. Jeden vtedy ešte neznámy herec tu mal obrovské šťastie. Dostal rolu, ktorá ho spravila na dlhú dobu polobohom. Chcem sequel, v ktorom si jeho postavu užijem dlhšie než desať sekúnd a nezostane pre mňa iba mýtickým zjavením! ()
Bryanovi bylo při natáčení filmu třicet a byl to jeho druhý film. Na to je ovšem výsledek velmi vyzrálý. Ano film má úžasný závěr, ale jako skvěle odvyprávěný thriller by obstál i bez něj. Krom chytrého scénáře měl totiž Singer k dispozici svého kamaráda Ottmana, co mu stříhal (cena BAFTA) a nádherně složil hudbu a hlavně úžasní herci se Spaceym v čele (Oscar a začátek jeho slavnějšího období). ()
Galerie (67)
Zajímavosti (59)
- Kevin Spacey byl tak ohromen Singerovým prvním snímkem Public Access (1993), že na filmovém festivalu Sundance v roce 1993 veřejně prohlásil, že by rád hrál v jeho dalším filmu. (Dr Lizal)
- Všichni herci obdrželi na hollywoodské poměry podprůměrné mzdy. (Dr Lizal)
- Bryan Singer a Christopher McQuarrie se seznámili na střední škole, kde byli spolužáky. Christopher McQuarrie napsal film jako poctu noir filmům a snímkům klasického Hollywoodu. Název vychází z poslední věty Claudea Rainse v legendární Casablance (1942): „Sežeňte obvyklé podezřelé,“ pocta však více tkví ve filmech Humphreyho Bogarta, kde představuje soukromého detektiva pátrajícího mezi nejhoršími kriminálníky. Flashbackové scény vyprávění vychází např. z Občana Kanea (1941). (Miller)
Reklama