Režie:
Leigh JaniakKamera:
Caleb HeymannHrají:
Sadie Sink, Emily Rudd, Ryan Simpkins, Ted Sutherland, McCabe Slye, Gillian Jacobs, Kiana Madeira, Benjamin Flores Jr., Ashley Zukerman, Olivia Scott Welch (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Shadyside, rok 1978. Škola končí a letní aktivity v táboře „Nightwing“ právě začínají. Jenže v okolí se potuluje místní psychopat, který je posedlý touhou zabíjet. (JasonCZ)
Videa (1)
Recenze (170)
Oproti prvej časti je to stopercentné zlepšenie. Celý príbeh zasadený do campu má nielenže plnohodnotné postavy a funkčnú mytológiu, ale v mnohom zachraňuje aj ťažkopádny prvý diel. Úprimne nečakal som, že mi to tu bude fungovať. Ale toto ma príjemne prekvapilo. Hudba využitá parádne, finále pri strome malo dokonca napätie. Celé sa to nieslo v správnej atmosfére a duchu. Možno chýbalo viac nahotiniek a možno sa tvorcovia nemuseli báť ukázať bezbranné deti zomierajúce pod sekerou zabijaka. Ak by to tam bolo dal by som plný počet, pretože by sa jednalo o funkčnú žánrovku. Chyby to má. Aj tie logické. (Oživenie resuscitáciou aj napriek tomu, že má postava bodné zranenia). Ale iné veci fungujú. Hlavne tie postavy a atmosféra. To, že polovicu lakačiek tvorí tieň čo prejde pred kamerou akceptujem tiež. Hoci je to už zastaralá konvencia. Som zvedavý na uzatvorenie. Sadie Sink je parádna. ()
Mnohem povedenější než jednička. Zatímco v prvním Fear Street je Maya ze Stranger Things, tak ve dvojce to vede Sadie Sink. Přesuneme se pár let do minulosti a to rovnou do dětského tábora Nightwing. Pokud první film měl připomenout Vřískota, tak druhý jasně Pátek Třináctého. Netrvá dlouho a tábor se změní v jatka. Ani podruhé se nešetří krví a gore. Nic ale tak brutálního jako kráječ chleba z jedničky. Atmosféra je vážně vynikající a já se pořád musel ohlížet doma přes rameno. Fear Street vytváří naprosto děsivé a nepříjemné pocity. A to po celý film. Provázanost s celou trilogií samozřejmě nechybí a v trojce se vrátíme až o několik století dozadu. Jak to vlastně s tou čarodějnicí bylo? Parádní tvůrčí nápad jak přivést jeden z opomíjených a zapomenutých žánrů zpět na výslunní. Výborný prostředek téhle velmi očekávané slasher trilogie. PS: Jakmile zazní Carry on my wayward son, tak se moje srdíčko tetelí. (88 %) ()
Druhé pokračování této třídílné hororové série je sice o malou píď lepší podívanou než první díl, a to prakticky ve všech ohledech, nicméně pořád se jedná o vážně nepovedenou záležitost, odkazující především na slavné hororové série, v tomto případě na Pátek 13, každopádně nefunkční je naprosto ve všem. Hlavně styl zpracování mi připadá opravdu mizerný, kdy jakoby tvůrci absolutně netušili, jak to mají celé vlastně pojmout, jestli jako seriózní regulérní horor, nebo jako poctu žánrovým klasikám let minulých, či snad jako s nadhledem pojatou parodii na horory, prostě to ve mně celé budí dojem neuchopitelné a nevyzrálé filmařiny, která čerpá všude možně okolo, ale vlastní práce ve výsledku nestojí za nic. Jak už jsem nicméně zmiňoval, oproti prvnímu dílu se zde přeci jen ale jedná již o malý posun kupředu, kdy sice veškeré postavy a jejich herečtí představitelé jsou opět vesměs naprosto nesympatická a nevýrazná stvoření, ale především v druhé polovině filmu došlo k docela poutavému spádu, disponujícímu i slušným množstvím efektních mordů a kapkou působivé atmosféry, takže i přes všechny ty nedostatky mě dokázala dvojka v rámci možností chvílemi přeci jen bavit. Špatné časy nicméně pro hororový žánr zkrátka i nadále pokračují, jelikož první dva díly Ulice strachu spadají do velmi slabého průměru a opravdu nejsem ani trochu přesvědčen, že závěrečné pokračování na tom něco změní. Takže stále zklamání. ()
Sice tak trochu nastavovaná kaše, která vlastně několikrát řeší totéž, co řešil první film, ale divákovi to předkládá jako novinku, nicméně i tak opět velká, krvavá i napínavá zábava. Namísto Vřískotu se (více než) pomrkává na Pátek třináctého, postavy jsou fajn, režisérka umí.... A na závěr téhle trilogie se opravdu těším. ()
Pekné nadviazanie, resp. pred(na)viazanie na prvú časť. Technicky výborné, výprava ušla a bola trefná, návrat do sedemdesiatiek fajn. Ale opäť tá schizofrénia a teraz ešte očividnejšia. Akonáhle sa vraždili teenageri, tak všetko bolo krásne vidieť, akonáhle sa vraždili deti, tak mimo záber. Čo to kurva je? Tak buď - alebo. Takto z toho vyšiel zasa mišmaš, ktorý nemá jasnú identitu. ()
Zajímavosti (6)
- Když odejdou Cindy (Emily Rudd) se Ziggy (Sadie Sink) z ošetřovny, tak se Ziggy během hovoru mění účes. (Duoscop)
- Ve 3. minutě hraje skladba „The Man Who Sold the World“ od Nirvany. V čase 01:34:00 lze slyšet tutéž skladbu, ale v podání Davida Bowieho. (pornogrind)
- U Ziggy (Sadie Sink) v chatce jsou během hovoru s Nickem (Ted Sutherland) zmíněny knihy „Carrie“ (1974) a „Prokletí Salemu“ (1975) od Stephena Kinga. (Duoscop)
Reklama