Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Agenti jsou věční: skupinka tajemných cizinců organizuje útěk odsouzeného válečného zločince, aby ho potrestala podle svých představ ještě pádněji za neodhalené masové vraždy... Ve filmu si snadno všimneme několika neobratně prolínaných rovin: zvažování etického hlediska osobní msty na jedné straně a akčního žánru plného napětí na straně druhé. Ani obsazení neznámých tváří nepomohlo k dosažení potřebné autenticity, tím méně jakékoli myšlenkové naléhavosti. (Lexikon českého filmu)

(více)

Recenze (19)

A.D.1959 

všechny recenze uživatele

Film vystihuje atmosféru, ktorá u nás v tom čase bola. Lajdáctvo , bordel na každom kroku, neschopnosť poriadnej remeselnej práce , jedine perfektné fízlovanie. Šikovní konštruktéri motoriek , jemní foto optici etc. ,to nemohli vyvážiť. Bojazliví študenti seminára pod dozorom polície a zdevastované historické pamiatky, budovy, cesty, hotely a najmä ľudia. Otrasná doba a ešte dnes tu vládnu pohrobkovia týchto lotrov a ľud im spieva chvály... ()

BigBang 

všechny recenze uživatele

Šedesátkové české filmy mají jeden společný rys:události poválečné a po převzetí moc komunisty jsou v nich zobrazovány jako šíleně vzdálená historie, úplně jiný svět, na který si všichni jenom matně vzpomínají, občas se z staré doby někdo zjeví, asi stylem jako cestovatelé časem za Adamem Bernauem. To je přitom naprosto nevěrohodné: co bylo před 15 nebo 20 lety je živé a je normální součástí současnosti. ()

Reklama

cyglos 

všechny recenze uživatele

Záhy po začátku filmu jsem si uvědomil, že se jedná o filmové pojetí, které používala i Věra Chytilová. Zdánlivá nedokonalost a chaos záběrů je součástí záměru a obsahu scénáře. Civilnost hlavního představitele je ukázkou režijního vedení a práce herce. Naopak neherec, Otakar Váňa, zapadá do děje obsazeného i neherci dozorci a přísluníků SNB. Zdánlivě nesouvisející monology, resp. vyjádření k významu spravedlnost do filmu patří a doplňuje pochopení záměru osvobodit válečného zločince. Náhled do prostředí vězeňství, práce na opravě klášterní budovy jsou další devizou, která film staví do pozice vyjádřene slovem NETRADIČNÍ. Jen jsem nepochopil způsoby jizdy auty, které by ve své době spíše upoutávaly pozornost a filmu nikterak nepomáhají. ()

troufalka 

všechny recenze uživatele

Zdánlivá "amatérština" mi nevadila. Dokumentární ladění celého příběhu včetně dosazení neherců a málo známých mi v tomto případě sedlo do noty. Podle mě je to devizou celého filmu. Příběh sám je zajímavý, nejen tím, že jméno Karla Krause je spojováno spíš s židovským spisovatelem a žurnalistou, ale především otázkou spravedlnosti a stíhní viny. Unikátní jsou i záběry Anežského kláštera před jeho rekonstrukcí. Novou vlnu nezastupovala pouze Chytilová, Forman, Schorm, Juráček, ale i řada méně známých autorů. Ovšem vliv nové vlny je více než partný. Příběh je podkreslený jemnou instrumentální hudbou, objevují se originální pohledy kamerou i záběr z ruky. Přirozený projev neherce Otakara Váni je perlou celého filmu. Za odvahu a originalitu dávám za pět! ()

dobytek 

všechny recenze uživatele

Film je tak neuvěřitelně amatérsky natočenej, že to až bije do očí. Nicméně je to snad první českej film z prostředí vězení, kterej mě aspoň trochu zaujal. Taky mě potěšilo obsazení naprosto neznámejch xichtů. Jinak je to spíš taková kuriozita, kde se mluví pořád francouzsky :-) 50% ()

Galerie (2)

Zajímavosti (2)

  • Snímek byl natáčen v exteriérech a interiérech tehdy ještě zdevastovaného Kláštera sv. Anežky České a jeho okolí. Dnes je již klášter s areálem zrekonstruován. (sator)
  • Filmový debut Danuše Klichové. (M.B)

Reklama

Reklama