Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Agenti jsou věční: skupinka tajemných cizinců organizuje útěk odsouzeného válečného zločince, aby ho potrestala podle svých představ ještě pádněji za neodhalené masové vraždy... Ve filmu si snadno všimneme několika neobratně prolínaných rovin: zvažování etického hlediska osobní msty na jedné straně a akčního žánru plného napětí na straně druhé. Ani obsazení neznámých tváří nepomohlo k dosažení potřebné autenticity, tím méně jakékoli myšlenkové naléhavosti. (Lexikon českého filmu)

(více)

Recenze (19)

Master19 

všechny recenze uživatele

Karl Kraus se skrýval před spravedlností 20 let. Za to, že byl v gestapu nakonec dostal 8 let a je s tím smířený. Do Československa však přijíždí partička francouzů, kteří se tváří jako zarytí turisti, ale pomohou Karlovi utéct z vězení. To však není jeho záchranou, ale právě naopak... Na konci je trošku neuměle zmíněna zřejmě hlavní myšlenka filmu, a to, že spravedlnost je slepá. Nicméně film i jeho zpracování je zajímavé a to i bez velkých herců. Nakonec bych upozornil, že film má cca 85 minut (pro ty, co by si ho chtěli, tak jako já, nahrát). ()

troufalka 

všechny recenze uživatele

Zdánlivá "amatérština" mi nevadila. Dokumentární ladění celého příběhu včetně dosazení neherců a málo známých mi v tomto případě sedlo do noty. Podle mě je to devizou celého filmu. Příběh sám je zajímavý, nejen tím, že jméno Karla Krause je spojováno spíš s židovským spisovatelem a žurnalistou, ale především otázkou spravedlnosti a stíhní viny. Unikátní jsou i záběry Anežského kláštera před jeho rekonstrukcí. Novou vlnu nezastupovala pouze Chytilová, Forman, Schorm, Juráček, ale i řada méně známých autorů. Ovšem vliv nové vlny je více než partný. Příběh je podkreslený jemnou instrumentální hudbou, objevují se originální pohledy kamerou i záběr z ruky. Přirozený projev neherce Otakara Váni je perlou celého filmu. Za odvahu a originalitu dávám za pět! ()

Reklama

borsalino 

všechny recenze uživatele

Spravedlnost je slepá, pravda je taková, jaká je právě potřeba v pohledu konkrétního člověka. Je msta na bývalém aktivním a krutém nacistovi morální a správná nebo je správné ponechat takovou zrůdu spravedlnosti? Jenže co když trest je příliš mírný za spáchané zločiny? Je pak správné vzít spravedlnost do vlastních rukou? Film je natočený dost podivně, napětí se také nedočkáte, možná že kdyby film byl o půl hodinky kratší, bylo by to lepší. Otázky o spravedlnosti a pomstě to ve Vás vyvolá, a to je zřejmě poslání tohoto filmu. ()

quiz 

všechny recenze uživatele

Depresivní 60. léta "Nové české vlny", kde skoro nikdy a nikde v čb. filmech nezasvítilo sluníčko...i když se režisér V.Sklenář zrovna k předním představitelům/ tvůrcům tady toho období zrovna počítat nedá. Prší na umakartové stoly (popř. jsou polity desítkou)...u stropu se houpají nahé žárovky a tak podobně. Všechno jak má být..."amatérsky natočený film"..."naturščikové" (neherci), dlouhé statické záběry propojeny s handkou, skoro nikdo nehraje, nezvýší hlas. Všechno plyne v jedné rovině, žádné vrcholy a pády...a právě toto filmu uškodilo nejvíc. Pointa filmu, tedy jak to opravdu s tím zabíjením bylo, bratr hlavní postavy...válečný zločinec... nic nespěje ke "zdárnému" konci, žádná nakloněná rovina, která by končila propastí, vyvrcholením, šokem...zatřesením diváka ve smyslu mrazení v zádech z nacistických krutostí. A proto jenom za 3. ()

cyglos 

všechny recenze uživatele

Záhy po začátku filmu jsem si uvědomil, že se jedná o filmové pojetí, které používala i Věra Chytilová. Zdánlivá nedokonalost a chaos záběrů je součástí záměru a obsahu scénáře. Civilnost hlavního představitele je ukázkou režijního vedení a práce herce. Naopak neherec, Otakar Váňa, zapadá do děje obsazeného i neherci dozorci a přísluníků SNB. Zdánlivě nesouvisející monology, resp. vyjádření k významu spravedlnost do filmu patří a doplňuje pochopení záměru osvobodit válečného zločince. Náhled do prostředí vězeňství, práce na opravě klášterní budovy jsou další devizou, která film staví do pozice vyjádřene slovem NETRADIČNÍ. Jen jsem nepochopil způsoby jizdy auty, které by ve své době spíše upoutávaly pozornost a filmu nikterak nepomáhají. ()

Galerie (2)

Zajímavosti (2)

  • Filmový debut Danuše Klichové. (M.B)
  • Snímek byl natáčen v exteriérech a interiérech tehdy ještě zdevastovaného Kláštera sv. Anežky České a jeho okolí. Dnes je již klášter s areálem zrekonstruován. (sator)

Reklama

Reklama