Reklama

Reklama

Godzilla, Mothra, King Ghidorah: Daikaidžú sókógeki

  • Japonsko ゴジラ・モスラ・キングギドラ 大怪獣総攻撃 (více)

Obsahy(1)

Mladá reportérka Yuri natáčí pro kabelovou televizi pochybný dokumentární snímek o tajemných a nadpřirozených událostech. Náhoda tomu chtěla, že se ocitla v oblasti, kde se začne probouzet legendární Godzilla s ještě legendárnější chutí ničit. Díky mladé reportérce a jejím přátelům můžete sledovat nelítostný boj mezi Godzillou na své cestě zdevastovat Tokio a strážními monstry (Baragona, Mothry a King Gidora), která stojí na straně lidí. (Scytale)

(více)

Recenze (30)

SOLOM. 

všechny recenze uživatele

Opět se změnil režisérský post, ovšem tentokrát vsadilo Toho na zkušeného režiséra. Kaneko měl na svém kontě do této chvíle již pěknou řádku filmů a tak si od něj hodně slibovali. Ti jenž viděli kupříkladu Gameru ví, o čem mluvím. Aby si diváci užili opravdové „orgie“, připravili si pro ně scénáristé pořádku porci akčních pasáží a především se tentokrát postaví Gojiře do cesty hned tři protivníci. Milovníci japonských monster filmů vědí, že rozhodně nemělo jít o žádná ořezávátka. Leč jakmile naběhly závěrečné titulky, nebyl jsem moc přesvědčený, zda se jim jejich záměr zcela povedlo zrealizovat. Přesto si troufám tvrdit, že tento díl je o třídu lepší, než jeho dva předchůdci.Jen s tím novým vzhledem Gojiry se stále nedokáži srovnat. Naštěstí se tentokrát zápletka točila i kolem ostatních monster, takže se to nakonec lehce vyvážilo (kvalita masek). Baragon vypadal pořád stejně nemotorně, jako když jsem jej viděl poprvé v Hondově filmu Furankenshutain tai chitei kaiju Baragon, jen s tím rozdílem, že tentokrát toho moc ze svého umění nepředvedl, takže se musíme spokojit s demolicí všeho, co se mu postaví do cesty. To samé se dá však říci i o zbylých dvou protivnících. Mosura rozhodně své pověsti čest neudělala vůbec, spíše tu byla jen do počtu (což mě zklamalo nejvíc, protože jí mám nejraději), takže zbyl jen fight s Kingu Gidora. Jenže i tady jsem narazil na to, že se tvůrci asi zapomněli podívat na předchozí filmy, kdo že to vlastně ten trojhlavý drak je. Gojira se však konečně odpoutala od svého nedobrovolného ochraňování Země, do kterého ji zhruba v polovině série pasovali scénáristé a konečně začala zase rozsévat hrůzu, bolest a smutek všude kolem sebe. Přestože se tu dá najít dost nedostatků a slabin, tak můžu konečně říct, že se zase u sledování Gojiry bavil. 70% ()

Terva 

všechny recenze uživatele

Hudba - Kow Otani. Godzilla theme - Akira Itukube. CITÁT - Godzilla se vrátila, máme málo času. Jděte na posvátné místo, kde spí ohromný Ghidorah.......... Když se začala monstra zjevovat je zděšení Japonců tak ohromné, že se někdy jeví jako hrané a diváka ( třeba mě ) některé zděšení rozesmálo. Musel jsem přehlížet, že monstra jsou gumová, ale katastrofy které páchají jsou trikově velice povedené. CITÁT - Ta ještěrka si vybrala špatného člověka.......... Samozřejmě že dojde i na hrdinné činy lidského jedince, to Japonci zvládli. A kdo, že si to tady zahrál ? Zelená je Godzilla, Červený je Baragon, Duhový hmyz je Monthra a Trojhlavý zlatý tvor je Ghidorah. ()

Reklama

Lima 

všechny recenze uživatele

26) GODZILLA, MOTHRA AND KING GHIDORAH:GIANT MONSTERS ALL-OUT ATTACK (2001)___ALTERNATE REALITY SERIES 1999-2001___Jeden protivník už scenáristům nestačí, tři jsou mnohem lepší číslo. Na scéně figuruje záhadný stařík, který oživí tři monstra, která chránila Japonsko ve starodávných dobách. První je BARAGON, zástupce země, čtyřnohá obluda se srandovními ušisky, která své protivníky "podkopává", druhá je stará známá MOTHRA, zástupce vzduchu, přerostlá můra s křidélky Otakárka Fenyklového a třetí je trojhlavý drak KING GHIDORAH, zástupce vody, který bojuje způsobem "zakousnu se a nepustím". Úvodních 30 minut se připravuje půda pro velký střet, pak náhle ze země vyleze Baragon a vizuální orgie můžou začít.....Ano, skutečně orgie, protože tenhle díl je vizuálně velmi zdařilý. Modely baráků a krajiny už nejsou tak okatě papundeklové. Souboj Godzilly a Ghidoraha ve městě provázejí krásné ohnivé exploze. Triky už nejsou tak dementní, jako obvykle, taky už bylo v roce 2001 načase, že. Jenom ta monstra jsou pořád srandovně maňásková, což jenom kvituji s povděkem. Převodem do digitální podoby by Godzilla ztratila své půvabně naivní kouzlo. ()

xxmartinxx 

všechny recenze uživatele

Asi nejpropracovanější destrukce. Tvůrci si poprvé v historii Godzilly dávají záležet, aby jejich "hrdina" nebořil jen anonymní papundeklové kulisy, poprvé je v téhle míře zdůrazňováno, že v těch domech jsou lidé. Což bere filmu kouzlo, protože destrukce poprvé působí fyzicky nepříjemně. Nevím, jestli to není u téhle béčkové série s velkými gumovými loutkami spíš poněkud rušivé. Rozhodně se ale na ty souboje dobře kouká - jsou jiné než doposud, víc využívají digitálních efektů - dost na béčkovou přetaženost, ale ne tolik na pálení očí. Škoda nataženosti a nudného nosného příběhu. ()

ledzepfan 

všechny recenze uživatele

Film vcelku svérázně háže za hlavu xyz godzillovských filmů a bere v úvahu pouze první díl z roku 1954. Tozn, že sympatická Godzilla byla znovu vmanévrovaná do role zlého monstra. Naopak do role monsterochránce se dostal např. King Gidorah (což je ultrararitní záležitost v rámci celé G-série). S notnou dávkou nadhledu je to úžasná zábava, nutno ale dodat, že trošku frustrující pro fandy Godzilly, protože s vyjímkou Baragona, který měl jediný koule na boj jeden na jednoho je to jedna velká "cigánská(potažmo náckovská) férovka", kdy včetně lidských ozbrojených sil je to vlastně tři na jednoho a do toho Mothra a Gidorah docela sprostě cheatujou :/ .......Na konec bych velmi pochválil, že ani v roce 2001 neměli tvůrci dementní potřebu vyměnit gumový oblek za počítačovou grafiku a i moderní příběh si tak drží kouzlo klasických kaiju filmů. ()

Galerie (5)

Zajímavosti (16)

  • V jedné z úvodních scén filmu se objevuje humorná narážka na Emmerichova Godzillu (1998). V této scéně říká admirál japonských námořních sil, že New York byl před třemi lety napaden obrovským monstrem. Jeden z vojáků se pak zeptá svého kolegy vedle, jestli náhodou nešlo o Godzillu; kolega mu odpoví, že Američané si to sice myslí, ale že Japonci o tom mají své pochybnosti. (Israha)
  • Původní verze scénáře počítala v rolích „Strážných monster“ z konečného ansámblu pouze s Baragonem, jehož měli doplnit Varan (z filmu Daikaijû Baran, 1958) a Anguirus (poprvé se objevující v Godzilla Raids Again, 1955). Nakonec však byli místo nich zvoleni King Ghidorah a Mothra; argumentem byla větší známost a lepší marketingový potenciál těchto monster. Obě monstra však prodělaly výrazný re-design, jehož cílem bylo je prezentovat jako podstatně slabší než jejich soupeř, Godzilla. (Israha)
  • Kanekova inkarnace Godzilly je typická očima bez zornic, pomocí nichž chtěl režisér zdůraznit a podtrhnout skutečnost, že jeho Godzilla není neutrální a svým způsobem tragickým osudem stižená bytost, ale naopak přirozeně zlá a nenávistná existence. Tato skutečnost je ještě více zdůrazněna v několika scénách, kdy je explicitně vidět, že Godzilla svým počínáním zabíjí lidi (v ostatních dílech jsou oběti Godzilly povětšinou pouze zmiňovány v dialozích). (Israha)

Reklama

Reklama