Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Joan Crawford hraje ženu z lepší společnosti současného New Yorku, která oslepne. Svůj současný majetek nabídne muži se jménem Tom Bosley, výměnou za jeho oči. Úspěšnou operaci provede doktor Barry Sullivan, ale shodou okolností odstraní pacientce obvazy právě ve chvíli, kdy v roce 1965 nastane zatmění slunce. (Benjamin-L)

Recenze (5)

J*A*S*M 

všechny recenze uživatele

Klasický povídkový film, v tomto případě tedy pilot k televiznímu seriálu, což spočívá v tom, že kvalita jednotlivých segmentů je kolísavá a jedno komplexní hodnocení tak mnoho neřekne. První část je nejvíce funkční po hororové stránce, pěkně graduje a i přes své stáří dokáže poměrně vystrašit. Druhá povídka je nejzajímavější filmařsky, je na ní znát, že Spielberg ani v mladičkém věku nebyl žádný patlal. Třetí povídka pak není zajímavá bohužel vlastně vůbec ničím. ()

H34D 

všechny recenze uživatele

Mladý Spielberg byl přibrán mezi dva televizní "veterány", aby se zůčastnil svého prvního profesionálního projektu a nutno podotknout, že jeho epizoda je režijně/vizuálně skutečně nejvyspělejší. Dějově však vede epizoda první, o chamtivém dědici. S Hitchcockovou inspirací se rozjíždí velmi klasický komorní příběh, který svou psycho atmosférou a vhodnou hudební složkou naprosto splňuje požadavky televizní béčkové zábavy na pohodový (nebo možná ne až tak pohodový?) večer... Spielbergova epizoda, byť je natočena nejlíp, kromě dobře ironické pointy postrádá nějakou hutnější dějovou výplň. Bohužel s třetí epizodou o bývalém nácku přichází nuda. Myšleno to bylo nejspíš dobře, jen jaksi to nevyznělo, blah... Celkově tedy šedý průměr. 5/10 ()

TheRaven 

všechny recenze uživatele

Lehce nadprůměrný povídkový film a vydařený pilot. První povídka (Cemetery) je rovnou ta nejlepší. Ač ryze televizní (není myšleno jako negativum), je velmi zdařilým komorním hororem. // Druhá povídka (Eyes) zajímavá leda technicky (hrátky s kamerou apod.), ale dějově nudná až pitomá. // Poslední kousek (Escape route) zase trochu vyspraví chuť. Zajímavý příběh nacistického zločince a jeho poslední únikové cesty před minulostí. Ale na čtvrtou hvězdu už to celkově po předchozím debaklu nedotáhne. Silné tři, slabé čtyři. Jak chcete. Ale jak píše Koly, pro seriál je to dobrá reklama a určitě navodí chuť podívat se i na příběhy skryté v dalších obrazech. ()

Koly 

všechny recenze uživatele

Úvodní film k americkému povídkovému seriálu NIGHT GALLERY se určitě řadí k tomu lepšímu, co v rámci horrorových povídkových (nejenom) trilogií vzniklo. Nejlepší povídkou je jednoznačně ta úvodní od Borise Sagala. Přišla mi krásně děsivá. Od Druhé od mistra Spielberga by se dalo čekat, že se bude kvalitou té první aspoň přibližovat, ale nic takového se nekoná. Jedná se bezesporu o největší obrazovou slabinu "Noční Galerie". Chuť tak musí divákovi vyspravit Barry Shear se svým příběhěm nacistického zločince skrývajícím se v Jižní Americe - i přes místy až nudné tempo je to kvalita. Časem se určitě podívám na zoubek i zbytku NIGHT GALLERY. ()

mikulem 

všechny recenze uživatele

Hodnotím pouze Spielbergovu epizodu "Eyes", ty druhé dvě nestojí za řeč. Zvlášť ve srovnání s nimi působí epizoda "Eyes" jako z úplně jiného století, navíc má navrch i originalitou příběhu a na její obsazení radost pohledět. Crawfordová nebyla vůbec spokojená, že ji bude režírovat úplný nováček, jakýsi Spielberg, a hrozila odchodem ze seriálu. Nakonec se ale oba spřátelili a zůstali v kontaktu i později. Crawfordová posílala Spielbergovi gratulace, kdykoliv dosáhl nějakého úspěchu; poslední údajně jen několik dní před svou smrtí. ()

Reklama

Reklama