Reklama

Reklama

Bruce Wayne (Ben Affleck) je odhodlaný postarat se o to, aby Supermanova (Henry Cavill) oběť nepřišla nazmar. V Lize spravedlnosti Zacka Snydera spojí síly s Dianou Prince (Gal Gadotová) a společně sestaví tým superhrdinů, jehož posláním je zachránit svět před blížící se hrozbou katastrofických rozměrů. Tento úkol je však mnohem obtížnější, než si Bruce představoval, neboť každý z nováčků čelí vlastním démonům, které musí porazit, aby mohli dát dohromady jedinečnou ligu superhrdinů. Batman (Ben Affleck), Wonder Woman (Gal Gadotová), Aquaman (Jason Momoa), Cyborg (Ray Fisher) a Flash (Ezra Miller) doufají, že na záchranu planety před zloduchy jako jsou Steppenwolf, DeSaad a Darkseid ještě není příliš pozdě. (HBO GO)

(více)

Videa (4)

Trailer 2

Recenze (809)

dO_od 

všechny recenze uživatele

// Předem se omlouvám za dlouhý komentář - tentokrát je to osobní. Nicméně nezlobte se na mě, ale není to tam. Klidně se tu dál budu bít za kvality Muže z oceli a vůbec mi nevadí stát si za tím, že Batman vs. Superman je fantastické superhrdinské drama, ale v Lize to Zackovi prostě neklaplo. Jeho ultimátní příšerně roztáhlá čtyřhodinová verze napravuje mnohé chyby Whedonova sestřihu, jako například odstranění dementního humoru, lepší prokreslení postav a především zápletky (krabice, Anti-hmota i Darkseid to fakt potřebovali), nové finále pak funguje desetkrát lépe jak to původní, jenže k čemu to všechno je, když mezitím režisér za každou spravenou věc vyrobil jednu novou chybu. Tak například písničkový soundtrack je totálně mimo, nehledě na to, že si vlastní song plno sekvencí ani nezasloužilo. U některých zpomalovaček si člověk klepe na čelo a to rozdělení do kapitol tady byla taky naprostá zbytečnost, vlastně se tím ta stopáž jen rozbíjí a vy marně přemýšlíte, co tím chtěl Snyder vůbec říct. Stejně tak nepochopím, jak režisér, jemuž jdou nejlépe akční scény, může považovat čtyřhodinový komiksový film s minimem superhrdinské akce za dobrý. Něco jiného by to bylo, kdyby se tahle verze rozdělila na dva filmy, jako Infinity War a Endgame, nebo první a druhá část finále Harryho Pottera. S klidem bych prozíval první část a pak si dosyta užil tu druhou. A kdyby z toho byla rovnou trilogie ještě s tím, na co film teasuje v závěru, možná by všechno to budování a nastiňování za to na konci stálo. Jenže takhle je to příliš dlouhé, příliš prázdné a příliš nezajímavé na to, aby vyšly na povrch jakékoli emoce, nehledě na to, že veškeré ty dobré momenty jsou okamžitě zastíněné tím, jak matným dojmem ten celek působí. Ano, Zackova verze je o fous lepší jak ten omyl, co šel do kin před tím. To z toho ale pro mě bohužel pořád nedělá dobrý film. Velká škoda. ()

Bluntman 

všechny recenze uživatele

Hodnotové soudy na adresu LIGY SPRAVEDLNOSTI ZACKA SNYDERA dominují, ale já si dovolím takový nemít. Podstatnější, než jestli je to lepší ve srovnání s Whedonovou verzí, či jak si to stojí s ohledem na další superhrdinské týmovky, je pro mě to, že je to zajímavé dílo. Ne nutně s ohledem na produkční a distribuční historii, jelikož už dříve jsme se dočkali Donnerova sestřihu SUPERMANA II, protože Warneři využili obliby nových verzí a sílícího fyzického média DVD (a teď se to opakuje, akorát se streamovacími službami). Spíš s ohledem na žánr a jeho formální podobu._____ V některých recenzích se objevují přirovnání k PÁNOVI PRSTENŮ, jenže ta sedí leda s přihlédnutím k povrchním shodám ve vyprávění (mýtus hrdiny, topos cesty, začátek in medias res) a žánrovým překryvům (příklon k fantasy, tj. ustupování vyprávění do pozadí pro budování světa příběhu a mytologie). Adekvátnější by bylo přirovnání k NEBESKÉ BRÁNĚ, protože ta taktéž využila dobové popularity jednoho žánru k těžce manýristickému, v mnoha ohledech excesivnímu dílu. Čtyřhodinová (!) LIGA SPRAVEDLNOSTI ZACKA SNYDERA je postprodukčně dokončený assembley cut, ke kterému bylo ještě dotočeno několik epilogů teasujíci možné věci příští (ok, i v tomhle je to jako PÁN PRSTENŮ - NÁVRAT KRÁLE měl taky nespočet epilogů, jenže ty uzavíraly předchozí vyprávění, že). První dvě hodiny v podstatě nevypráví (až na několik narativně integrovaných atrakcí, na jejichž konci sidekick budoucího hlavního záporáka získá jeden ze tří MacGuffinů). Jsou založeny na zastávkách ve vyprávění (podíváme se k této postavě, navštívíme tohle místo...), na zpomalení až zastavení obrazu - strnulosti obrazu jako obdobě ikoničnosti výjevů v komiksech, k čemuž dopomáhá po stranách užší výřez s na současné standardy netradičním formátem obrazu. Celé je to ale zvláštně arytmické, za což mohou delší záběry v dialozích i akci, s náhlými a rušivými prostřihy na detail a odskoky (do vzpomínek, do vizí, do odlišně pojaté temporality: zastavení, zpomalení). Tempo a rytmus jsou vůbec vychýlené, například první desetiminutovka je skoro beze slov, následně je upovídaná, aby po necelé půlhodině po sobě následovaly dvě atrakce; po půlhodinovém klimaxu zase dobře čtvrt hodina epilogů - a to členění do kapitol sice odpovídá výstavbě dlouhých hollywoodských děl, jenže ta takhle fakt nejsou organizována (osvětlení motivací a cílů i nutného pozadí až po hodině, jako kdybyste prolog ze SPOLEČENSTVA PRSTENU šoupli až po spytlíkování části party)._____ Nehodlám klást normativní nároky, jenom uvádím, v čem se to normám vzpírá. Nedá se přitom obrátit ani k žádné ze zavedených tradic žánru, protože tohle není ani odlehčenou žánrovou pastiší s psychologicky definovanými postavami jako marvelovky, ani nadlidské postavy nepřesazuje do skutečného světa a širších vztahů (politických, ekonomických, mediálních, náboženských...) a vazeb (rodinných, milostných) jako předchozí snyderovské dcčkovky, potažmo není ani campovým blbnutím jako postsnyderovské dcčkovky. Zatímco MUŽ Z OCELI byl o Supermanovi jakožto figuře spasitele, která se ocitla v dnešním světě, a BATMAN V SUPERMAN roli superhrdinů a vigilantů dále problematizoval, LIGA SPRAVEDLNOSTI je o superhrdinech jako novodobých bozích, mytických postavách větších než život, přičemž přítomnost běžného člověka či cokoliv lidského působí nepatřičně (Lois je redukována na jednu narativní funkci). Tohle je vskutku komiksový/superhrdinských film: o superhrdinech, nikoliv lidech a světu, s barokně přebujelou, na ikoničnosti a strnulých pózách založenou estetikou komiksů. Osobně preferuji, když se dílo vzpouzí normám a konvencím, ale činí tak systematicky (řada linií, motivů a cílů sbíhající se k Luthorovi v BATMAN V SUPERMAN), když je spojeno téma s formou (nechronologické vyprávění MUŽE Z OCELI korespondující s hledáním kristovské postavy v proměněném světě). I tak ale myslím, že by LIGU SPRAVEDLNOSTI měl každý a každá vidět. Už proto, že pro superhrdinské komiksy představuje to, co NEBESKÁ BRÁNA pro westerny či třetí KMOTR pro mafiánské opusy. () (méně) (více)

Reklama

-bad-mad-wolf- 

všechny recenze uživatele

Šel na to šalamounsky, ten Snyder - jeho verze je o dvě hodiny delší, takže jsou trapné momenty dál od sebe! Nicméně dobře, pokusíme se původní ̶s̶u̶p̶e̶r̶d̶e̶b̶i̶l̶n̶í̶ superhrdinský epos ignorovat a podíváme se na zoubek superdlouhého remixu. Snyder ubral na barvičkách, zakázal humor, přitlačil na pohnutkách postav, provedl několik faceliftů (Steppenwolf už nepůsobí tak směšně) a celek zabalil do znatelně epičtějšího a osudovějšího kabátku. Mělo to rozhodně ambici a zvolené cestě bych fandil... kdybych nevěděl, jak strašně na ní výsledný produkt zakopne. Opakovaně. Jestli jsem se s něčím pral, pak to byla velká část scén, ve kterých někdo mluví - když totiž někdo mluví jako kretén, pak obvykle chcete, aby nemluvil. A tady je superpřekreténováno. Každou chvíli někdo mluví hrůzostrašně pateticky, padouši v každém záběru cedí ze svých zamračených tváří superzlo a všichni dohromady pronáší ta nejvlezlejší motivační/morální/rodinná/oznamovací/záporácká klišé - často i ve chvílích, kdy to vůbec není třeba. Jeden příklad za všechny: Před Steppenwolfem se objevuje Wonder Woman, což megapadouch, který ji vidí poprvé v životě, důležitě okomentuje slovy "á, hele, amazonka - ty ale nejsi jako tvoje sestry, ty jsi silnější!" Dík, kámo. Smál jsem, i když jen chvíli. Zdaleka nejzajímavější postavou je Cyborg, kolem něhož se motají pochroumané motivace i demotivace, zatímco Aquaman víceméně jen vystavuje potetovanou muskulaturu a občas se připlete do scény (klišé kraviny kecají oba). Hromada patosu, kladení důrazu na epické/osudové výjevy a estetika všeobecně by se možná daly ospravedlnit ve vztahu ke komiksovým předlohám. Daly, no. Každopádně ve mně neklíčí přesvědčení, že by snad tenhle film fungoval stejně dobře, jako některé jeho obrázky. V důležitosti i schopnostech postav je navíc docela maglajz + nejednou někdo udělá/chce udělat něco, aniž by bylo jasno, jak k danému řešení došel (natož aby věděl, jak bude fungovat), což přihazuje další nechtěně směšné situace. Celkově vzato jsou příběh i mluvené slovo jen nalomenými berličkami pro okázalou formální stránku a sympatickým budiž fakt, že je čtyřhodinový celek nasekán do epizod. Každá z nich má něco jako svůj prolog, epilog a řádku flashbacků či vysvětlivek, díky čemuž vyprávění nenudí - nebo alespoň ne tolik, jak by člověk čekal (nekoná se žádný dynamický rychlík a rytmus vyprávění je drobátko rozhozený). Ve finále mi tahle Liga ̶s̶r̶a̶n̶d̶y̶ spravedlnosti vychází jako enormně rozervaná zábava na dlouhý večer. Ty kontrasty! Je dlouhá a pomalá, ale nenudí. Je vážná, ale často rozesměje. Věnuje se postavám, ale všechny jsou vám u prdele. Vypadá a zní místy vážně úžasně, a stejně máte v půlce dojem, že jste to už všechno viděli šestkrát. 5/10 P.S. a SPOILER: Závěrečné scény jsou dost WTF a možná je to dobře, protože jsem fakt zvědav, co se bude dít, až ̶T̶h̶a̶n̶o̶s̶ Darkseid dorazí na Zemi. P.P.S. Často si někdo v dlouhých + zpomalených záběrech okatě stoupne tak, aby si típnuté obrázky fandové mohli dát na tapetu a herci na svůj instagram. Což může být zápor i klad (podle toho, zda se zrovna smějete, nebo típete obrázek). () (méně) (více)

Toren 

všechny recenze uživatele

7/10. Je to tam. Zlepšení po všech stránkách. Postavy (hlavně Cyborg a Flash) mají potřebné základy a prokreslenost, na kterých lze stavět i v macaté 4-hodinové stopáži, která překvapivě není tak přepálená, jak by se mohlo zdát. Pořád tu máme digi-maglajz (i když v prostřední a finálové potyčce imo přehlednější) a pořád jde o tentýž příběh, který ale díky bohu dává smysl - je tu kýžená výstavba, kontext a prostě to daleko lépe zaklapne ke konci do sebe. Rozhodně se tu najde hromada problémů (stále tu jsou některé WTF scény, zbyteční zpomalovačky, dlouhá úvodní expozice, prachobyčejná základní linie či zmíněné triky) ALE co je důležité - nerozpadá se to pod nátlakem několika vizí. Je to Snyder ve své nejryzejší podobě. A fakt, že se pokusil o něco odlišného a pro mě z velké části i funkčního... je pro mě velké plus. To srdíčko tam prostě má. ()

Nin 

všechny recenze uživatele

Ten film by chtěl sestříhat... Každopádně na to, jak je to ukrutně dlouhatánský film, jsem se nudil "jen" někdy uprostřed, jinak to poměrně slušně sviští. Liga spravedlnosti má skvělou akci (řekl bych celkově lepší než původní verze) a příběh dává konečně nějaký ten smysl... i když pořád není nijak zvlášť zajímavý. Ale na superrhdinskou komiksárnu pohoda. Jenže stejně jako předtím jsou i teď největší problémem příšerné postavy. Místo aby byly hlavní postavy tím tahounem (stejně jako se to povedlo Marvelu, kde se stali třeba takový Iron Man a Captain America postupně pojmem), tak jsou v lepším případě docela OK, v horším případě trapní. Nejhorší je tu Cybrog, který vypadá i po tomhle remasteru příšerně. V komiksu je to občas vynikající postava, tady je to neuvěřitelný fňukal. V komiksech je jeho příběh často mnohem tragičtější (což se divím, protože Snyder se snaží mít všechno co možná nejtemnější), ale přesto dokáže z toho vyjít jako borec. Tady je jenom borec jakoby v těch svých superschopnostech, jinak osobnostně je na profackování. Dále je tu Flash, který je stejně jako ve verzi od Whedona podivný autista, ale opět jsem s tím byl tak nějak smířený. Má tu navíc pár fajn scén a vtípků, ale zároveň taky příšerně trapnou scénu se záchranou holky z auta (a nezajímá mě, že je to narážka na komiks... natočený je to prostě strašně). Celkově je tu díky většímu prostoru i víc hlášek, dialogů či celých scén, které jsou prostě WTF. A co se týče ještě postav, tak i ta motivace padouchů je jakoby logičtější... ale pořád prázdná a klouzající po povrchu. Víme, že Steppenwolf nejdřív Darkseida zradil, a teď mu to chce děsně vynahradit... Jenže proč? Proč najednou ta jeho názorová změna? Sorry, ale když o něm a té situaci pořádně nic nevím, tak mi nestačí ty jeho lesklý očička, abych s ním nějak sympatizoval. Jo a Martian Manhunter patří taky k další řadě trapasů v tomhle filmu (to vydávání se za Loisinu tchýni, aby ji uklidnil, je divný a v konečným důsledku totálně creepy). Každopádně akce fakt dobrá. Bohužel často totálně mimózní.  (5/10) ()

Galerie (34)

Zajímavosti (40)

  • Stroj podobný tanku v jedné ze závěrečných scén s Batmanem (Ben Affleck), tzv. War Machine, je inspirovaný Batmobilem z komiksu „Návrat temného rytíře“ od Franka Millera. (TwoFace)
  • Ve filmu se ve S.T.A.R. Labs objeví i ředitel oddělení nanotechnologií Ryan Choi (Kai Zheng), který je v komiksech známý jako Atom, hrdina se schopností zmenšovat se až na subatomární úroveň a rovněž i člen Ligy spravedlnosti. Dalším odkazem na vesmír DC Comics je i policista Crispus Allen, který mluví s komisařem Gordonem (J.K. Simmons). V komiksech se Allen po své smrti stal jedním z několika hostitelů vesmírné entity ztělesňující boží pomstu zvané The Spectre. (TwoFace)
  • Před uvedením režisérské verze Ligy spravedlnosti (2017) uvedl Ben Affleck následující: „Do Batmana jsem se pustil kvůli svým dětem. Chtěl jsem natočit něco, co by nadchlo mého syna. Však chápete, moje děti neviděly Argo (2012). Zack Snyder chtěl natočit variaci na Temného rytíře Franka Millera, který je opravdu dobrý. Naneštěstí ve filmovém průmyslu rozhoduje mnoho faktorů a i když máte obličej na plakátu, neznamená to, že máte i rozhodující slovo. A i kdyby ano, nikdo nezaručí, že to bude fungovat. Vzal jsem si kostým na narozeninovou oslavu svého syna a to mi stálo za všechno utrpení z Ligy spravedlnosti.“ (CrypzzXD)

Související novinky

Snyderovo obří sci-fi dostane eRkové verze

Snyderovo obří sci-fi dostane eRkové verze

24.03.2023

Režisér Zack Snyder plánuje pro svoji obří fanouškovskou základnu koncem dubna třídenní speciální událost, na které promítne svoji komiksovou trilogii Muž z oceli, Batman vs. Superman a Liga… (více)

Nový šéf Warnerů by chtěl více Pottera

Nový šéf Warnerů by chtěl více Pottera

04.11.2022

Studio Warner Bros. Discovery čerstvě oznamovalo čísla za třetí kvartál a podle očekávání to není žádná hitparáda. I proto se musel před investory poměrně rychle ujmout slova nový šéf společnosti… (více)

Nový Batman bude rekordně dlouhý

Nový Batman bude rekordně dlouhý

21.01.2022

Těšíte se na chystaný snímek The Batman od režiséra Matta Reevese (Válka o planetu opic)? Pak vás možná potěší zpráva, že si pro vás tvůrce vydupal u studia zatraceně tučný kus stopáže. Snímek totiž… (více)

Reklama

Reklama