Reklama

Reklama

Všechno, všude, najednou

  • USA Everything Everywhere All at Once (více)
Trailer 1

Žena středního věku se nudí se svým manželem, začíná nesnášet svého otce a moc si nerozumí s dcerou, která pro změnu začíná nesnášet jí samotnou. Její prádelna spěje ke krachu a úřednice z finančního úřadu ji daňové přiznání hodila na hlavu. Zrovna sedí a trpí na finančáku, když se objeví manžel z jiné dimenze a ukáže jí, že má stovky životů a ne úplně každý stojí takhle za prd. Vedle sebe totiž existuje celá řada paralelních vesmírů a všem najednou teď hrozí smrtelné nebezpečí. Hlavní hrdinku tak čeká ještě větší hrůza, než jsou daně, protože právě a jenom ona může ultimátní zlo zastavit. Má totiž schopnost prostupovat souběžnými vesmíry, nasávat v nich schopnosti a dovednosti svých paralelních já a ty pak pro záchranu všech světů použít. V některém je filmovou hvězdou, jinde kuchařkou, přebornicí kung-fu, někde mají místo prstů jakési párky, někde si úřednici z finančáku vzala za ženu a jinde je zase pouhým kamenem. Na všechna svá já se může napojit a v jeden čas žít nespočet různých životů. (Bontonfilm)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (726)

JFL 

všechny recenze uživatele

Myslel jsem, že taková nezřízená erupce kreativity je možná jen v animaci a jsem strašně rád, že mě Danielové ukázali v jakém jsem žil omylu. Na druhou stranu doposud nikdo k filmovému médiu nepřistoupil s takovou hyperaktivní hravostí jako oni. Jejich meta meta dílo je sice esenciálně kinematografické (v příběhu, který vypráví, vyprávěcích postupech i referencích), ale současně v sobě zosobňuje internet ve fázi Web3, se vší jeho fascinující krásou, průkopnickým potenciálem, nelineární hypertextovostí i děsivou nepojmutelností dalece přesahující možnosti vnímání jednoho člověka. Ostatně kreativní přístup nesourodého a přitom nevídaně symbiotického tvůrčího dua Danielů sám naplňuje principy decentralizace a blockchainové provázanosti. "Všechno, všude, najednou" pokračuje v cestě vytyčené na poli celovečerních filmů animáky "Spider-Man: Paralelní světy" a "Rodina na baterky", ale jejich kondenzaci online lidové kreativity, a to jak té audiovizuální a grafické i narativní, ale bere dech a válcuje smysly právě jejich adaptováním do realizačně mnohem náročnějšího formátu hraného filmu. Možná pak ani není náhodou, že i tady se nakonec vše točí kolem rodiny, byť zcela odlišným a skvěle nápaditým stylem co se týče rodinné dynamiky ve vztahu k tradičním rolím záporáků a hrdinů, kteří musí projít vývojem, aby zlo přemohli. A krom toho "Všechno, všude, najednou" dává Michelle Yeoh její životní roli, ve které zúročuje všechny své předchozí životní role na filmovém plátně i mimo něj. ____ PS: Hodně bývá ve vztahu s "Všechno, všude, najednou" připomínán "Rick a Morty", co ovšem není adekvátní srovnání, protože film s populárním seriálem nesdílí jeho jízlivost a cynismus. Mnohem adekvátnější paralelu představuje geniální seriál "Gumballův úžasný svět", s nímž film sdílí nejen erupce kreativity a hravou nápaditost, ale také šíři své emocionální palety a vše zastřešující vřelost a srdečnost. ()

Psychor 

všechny recenze uživatele

Škoda té nepříjemné marvelovské pachuti v ústech, kvůli které vám cesta multiversem pořádně zhořkne. Everything Everywhere All at Once naznačuje, že lze dané téma uchopit i jiným, o poznání podnětnějším způsobem, a proto zamrzí, že režisérské duo nedokázalo k takto ambicioznímu projektu přistoupit podstatně dospěleji. Po smyslu lidské existence lze totiž pátrat se vší vážností a není potřeba se snižovat k infantilnímu, místy až hulvátskému, či vyloženě trapnému humoru. Navíc tvůrcům velmi rychle dochází nápady, a tak se mnohokrát přesvědčíme o tom, že opakovaný vtip opravdu není vtipem. Úsměv, byť značně křečovitý, mi na tváři vyloudil snad jen pohled na kostičkovanou nahotu, kdy do filmového štábu skrze mnohovesmír omylem zavítal cenzor z viktoriánské Anglie. Název snímku implikoval, že by se mohlo jednat o hluboce spirituální film, který s námi bude komunikovat především skrze symboly a metafory, jak tomu bylo třeba v případě kanonického The Matrix, ale při sledování Everything Everywhere All at Once divák nabývá dojmu, že jde v první řadě o prvoplánovou zábavu, z které čpí otravná a polopatická doslovnost. Rád bych přimhouřil oči a udělil snímku lepší hodnocení, ale objektivně vzato si zkrátka více než jednu silnější hvězdu nezaslouží. ()

Reklama

DJ Obelix 

všechny recenze uživatele

Až dnes před plánovaným zhlédnutím jsem se dozvěděl, že jde o nový film od tvůrců Swiss Army Man. A to je naprosto dokonalá berlička k tomu, zda lidem tenhle film ne/doporučit.   Bavila vás ujetost Švýcaráka a dokázal vás přes veškerý ten nános bizáru dojmout? Tak dost pravděpodobně ve vás EEAAO zanechá totožný dojem.   Je až s podivem, jak mohou dva filmy, kdy v jednom je prdící mrtvola Daniela Radcliffa na opuštěném ostrově a v druhém stárnoucí Asiatka Michelle Yeoh v multiversu všedních dní působit ve výsledku naprosto stejně.   Za mě jasný palec nahoru! ()

Xmilden 

všechny recenze uživatele

Název filmu přesně vystihuje jeho příběh. Přes 2 hodiny člověk čučí na všechno, pořád, všude, bez odpočinku najednou. Je to občas slušný guláš, plný parádních nápadů, ale je jich tolik, že se to nedá moc ustíhat. Hrají v tom s výjimkou Jamie Lee Curtis a dvou šutrů prakticky samí Asiati. Z filmu jsem zrovna dvakrát moudrý nebyl, celou druhou půlku jsem si sliboval že se na to už nechci nikdy znovu dívat, ale posledních 10 minut jsem film stejně vzal na milost a budu se zase někdy příště těšit. Nejdivnější film s nejdivnějším názvem roku. 60% ()

Wacoslav1 

všechny recenze uživatele

Tak doufal jsem, že aspoň druhým filmem si v Boskovicích spravím chuť, ale nepovedlo se. Víceméně bych souhlasil s tím co napsal Laco, že to že je něco originální píčovina ještě neznamená, že to bude fungovat. Prostě pánové Kwan a Scheinert se rozhodli točit filmy kterým nikdo nerozumí a možná, že ani oni sami. Takže bez nějakýho většího vysvětlování tu skáčeme z jedný reality do druhý šílenost střídá ještě větší šílenost, ale absolutně ani v nejmenším to nefunguje jako celek. Pár nápadů a scén je povedených minimálně mýval a kameny určitě, ale to nestačí. Co mě pak překvapilo jak Michelle na to, že má teprve 60 působí hrozně staře. Oproti tomu James Hong je na 93 let v pecka formě. Každopádně je to divnej film a tak speciálně pro Laca bude i obligátně divný moje hodnocení za nejslabší dvě hvězdice. Po skončení filmu už jsem jen spěšně prchal z Boskovic před blížící se bouřkou a deštěm. Tahle filmová noc se moc nepovedla.25% ()

Galerie (26)

Zajímavosti (58)

  • Ke konci filmu, když Joy (Stephanie Hsu) pomáhá rodičům připravit účtenky, které mají odnést na finanční úřad, je na krátkou chvíli vidět kalkulačka s LCD displejem, na kterém se zobrazuje číslo 55378008. Když se toto číslo obrátí vzhůru nohama, je z něj slovo „BOOBLESS“. (KGBelik)
  • Oficiální synopse na IMDb.com zněla: „Žena se snaží zaplatit daně,“ aby se před zveřejněním traileru neprozradily podrobnosti o ději. (KGBelik)

Související novinky

Nový film dua Daniels má datum premiéry

Nový film dua Daniels má datum premiéry

01.03.2024

Poté, co zběsilý mix žánrů a témat od studia A24 pod názvem Všechno, všude, najednou doslova smetl loňský 95. ročník předávání Cen americké Akademie filmového umění a věd a kromě hlavního Oscara za… (více)

Oscaroví režiséři u Star Wars seriálu

Oscaroví režiséři u Star Wars seriálu

22.03.2023

Je to teprve pár dní, co se režijní duo známé jako The Daniels (Daniel Kwan a Daniel Scheinert) zasloužilo o Oscara za nejlepší režii a vlastně i nejlepší film na 95. ročníku udílení cen Akademie.… (více)

95. Ceny Akademie ovládlo Všechno, všude, najednou

95. Ceny Akademie ovládlo Všechno, všude, najednou

13.03.2023

V noci z 12. na 13. března proběhl v losangeleském Dolby Theatre slavnostní ceremoniál 95. ročníku předávání prestižních Oscarů, tedy cen americké Akademie filmového umění a věd (AMPAS). Opulentním… (více)

Reklama

Reklama