Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Úspěšná a divácky oblíbená hořkosladká komedie o životě, v níž hlavní roli hraje láska, odvaha, smích i smrt. Film vznikl podle scénáře Haliny Pawlowské, která tu čerpala inspiraci ze svého vlastního rodinného zázemí. Autorka v něm s humorem a ironií sobě vlastní, ale i s pochopením a soucitem vzpomíná na svého otce a další svérázné a zemité příbuzné, pocházející ze Zakarpatské Ukrajiny, na své mládí a s ním spojené nešťastné lásky a ztracené iluze. Vše na příběhu Olgy, jejích přátel, rodiny a vrstevníků, odehrávajícím se v průběhu dvaceti let, které prožívalo Československo po ruské okupaci. Peripetie hrdinů jsou nahlíženy s ironií a humorným nadhledem. Střídají se zde bouřlivé komediální situace se slzami. Hrdinové této komedie však už ví, že nepodlehnout, nevzdávat se, mít rád a nezapomenout se smát je platné a dobré… (Česká televize)

(více)

Videa (2)

TV spot 2

Recenze (203)

H4N1CK4 

všechny recenze uživatele

Na české poměry docela netypická komedie, která možná nesedne každému. Mně se tento film moc líbí, ačkoli ho neřadím mezi ty, které bych si pouštěla pořád dokola. Ale některé scénky ráda shlédnu opakovaně - třeba Chýlkovou znavenou pěším výletem nebo Hrzánovou pronášející se smrtelně vážným výrazem odpověď na otázku, co je v lidském životě nejdůležitější: "Láska.":)) Postava Báry Hrzánové je pro mě vůbec tou nejlepší z celého filmu, taktéž Ivana Chýlková v hlavní roli a Franciszek Pieczka v roli cholerického tatínka jsou vynikající. ()

Vesecký 

všechny recenze uživatele

Jestliže závěrečný titulek praví, že jsme snad prožívali podobné chvíle, tak moc ne. Po umělecké stránce by byl film na tři hvězdičky, po obsahové jsem ho moc nestrávil, protože samotný děj by se dal dost zestručnit a nemusela by tam hrát taková plejáda herců, v jejichž vzájemném příbuzenském poměru jsem se nemohl vyznat. Blízká mi není ani filozofie židovská, která je ve filmu dost patrná, výkřik Barbory Hrzánové o Chartě a podpisech tzv. Antichátry snížily pocit z filmu o další hvězdičku. Takže když jsem si vzpomínal na dávné časy, kdy jsem ten film viděl poprvé, tak se vlastně na mém hodnocení nic nezměnilo. ()

Reklama

Koprska 

všechny recenze uživatele

Styl Haliny Pawlowské prostě můžu... Její styl humoru spojený s tragickou černí mi sedí. Režisér odvedl opravdu dobrou práci a hudba lahodí a pohladí.. :) I když knižní předloha byla lepší a dle mě na to má Chýlková zvlášť ze začátku citelné nevýrazové prvky.. Ale buďiž... Prostě další z těch, které se neokoukají a potěší.. 93%... ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Pri tomto filme je zrejmé, že sa jedná o adaptáciu knihy. Film sa venuje určitým časovým obdobiam viac, ako tým menej významným, skáče sa vpred o niekoľko rokov a nové postavy stále a stále pribúdajú. Problém je v tom, že hlavná postava nič špeciálne nerieši, nič, čo by z nej robilo výnimočnú filmovú postavu, zaujímavejšiu, ako hociktorý priemerný človek. Šteindler zrejme výborne vystihol atmosféru knihy a mentalitu ukrajinských prisťahovalcov, zároveň sa nebráni komponovaniu výpravnejších scén kvôli pár okamžikom filmu, čo je v českej kinematografii 90tych rokov skoro až rarita. Ráno je taký milý český pokus o napodobenie Kusturicovho štýlu a minimálne po výtvatrnej stránke je to pokus vydarený. ()

P. J. D. 

všechny recenze uživatele

Na tenhle film si musí člověk nejprve zvyknout, aby ho správně pochopil a oblíbil si jej. Film je originálně pojat, a ačkoliv se děj posouvá správným tempem, i když někomu by to mohlo připadat trhavě. Postavy jsou zahrané skvěle, zejména "Halinin" tatínek, který zde přímo exceluje. Hudební doprovod také musím pochválit, protože ne zrovna často se u nás stává, aby byl tak osobitý a především význačný, aby si jej člověk zapamatoval. Na naše poměry rozhodně skvělý film. ()

Galerie (6)

Zajímavosti (13)

  • Název filmu byl vybrán podle stejnojmenné písníčky Petra Ulrycha, ta vyšla na hudebním nosiči v roce 1999. (sator)
  • Když policisté pod falešnou záminkou zadrží cestovní pas Olgy (Ivana Chýlková), ztropí Hakunděk (Franciszek Pieczka) scénu, že bez něj se už Olga nedostane na Západ. S cestovními doklady to bylo ale složitější, existovaly tři typy: pas do socialistických zemí, pas do socialistických zemí a Jugoslávie, a pas do kapitalistických (západních) zemí. Na pas nebyl nárok, člověk si mohl požádat, ale běžné bylo jeho zamítnutí, a to přesto, že ČSSR signovala Helsinskou deklaraci, která obsahovala právo občana svobodně cestovat. Další krok k cestě na Západ byla žádost o povolení výjezdu, nutné často bylo pozvání někoho z valutové ciziny, žádost schvaloval zaměstnavatel, případně škola, dále domovní důvěrník. Dalším krokem byla žádost u banky o přidělení kapitalistických deviz. Tato žádost byla často zamítnuta. (sator)
  • Filmové jméno Renaty Beccerové je zároveň hereččinou civilní přezdívkou, která vznikla z prvních písmen jejího jména a přijmení. (sator)

Reklama

Reklama