Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Příběh z divadelního prostředí, v němž dva přátelé - herci, zcela lidsky i umělecky odlišné typy, procházejí mravní krizí uprostřed časů první světové války. Nepříliš záživný přepis románu Ivana Olbrachta přibližuje vůni herectví v dobách před sto lety. Vypráví o setkání význačného pražského herce s osobitým členem kočovné herecké společnosti, s nímž se seznámí při svém ozdravném pobytu na venkově. Zkušený profesionál se pokusí samorostlý talent svého kolegy usměrnit, avšak jeho snahy narazí na nebývalou spleť potíží. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (11)

Master19 

všechny recenze uživatele

Málokdy je k vidění, že by herec hlavní role nebyl uveden v seznamu herců v záhlaví. ;-) Zřejmě se Alfréd Strejček snaží distancovat od příšerného účesu i hereckého výkonu, kterými se zde prezentuje. Ani ostatní nijak nevybočují ale není divu, ono není moc co hrát, takže nakonec z toho leze nuda k uzoufání. Potěší snad útržky divadelních představení, snad precizní práce s dobovými artefakty a možná Martina Hudečková. O ne, to už by bylo moc... ()

Šandík

všechny recenze uživatele

Neviděl jsem a proto nehodnotím. Olbrachtova románová předloha je však velice zajímavé čtení. Rozhodně se při její četbě nebudete nudit. Zahryzne se a už nepustí. A přitom je to všechno tak mrazivé a tragicky smutné. Navíc s autobiografickými prvky. Zkrátka: Čtěte Olbrachta. Zdaleka to jen komunistický pisálek. ()

Reklama

MickeyStuma 

všechny recenze uživatele

Ponurý herecký život za první republiky. Jeden profesionál, druhý z kočovného divadla. A osud právě tyto dva spojí a snaží se v nelehké době vytvořit společné herecké vystoupení. Snímek je bohužel natočen velmi omšele a tak ohromná nezáživnost a nudnost převyšuje veškerá očekávání. Snímků z hereckého divadelního prostředí nebylo natočeno mnoho, takže je škoda, že se tento moc nepovedl. Alfréd Strejček svoji roli herce Jesenia pojal divadelně, jakoby hrál i svůj soukromý život a Pavel Trávníček zase naopak velmi přehrává. Roztržitost a živost jeho postavy se mu tu prostě nepovedla. Ale i přes to všechno se snímek zase nedá považovat za úplný propadák. Určitou výpověď doby to přeci jen má, jen krapet bez vyvolání zájmu. ()

Adiemus 

všechny recenze uživatele

Tady je všechno špatně: casting (Alfréd Strejček je jako Jan Veselý neuvěřitelně toporný, Pavel Trávníček projevuje jakousi snahu, ale místo objevného herectví šaškuje, Martina Hudečková jako Klárka podává výkon hodný amatérského divadla), uspávající dialogy jsou tu a tam vystřídány hektickými historizujícími vložkami s příšerným hudebním doprovodem a vrcholem všeho je zakončení celé téhle legrace. Kdyby si ji Steklý odpustil, udělal by líp. Je-li jedna hvězdička hodnota 1-10, pohybuje se mé hodnocení někde kolem trojky. ()

Peabody 

všechny recenze uživatele

No Karel Steklý v době, kdy už neuměl nic. Takže napsal podle velmi zajímavé knihy zcela nezajímavý scénář, vede špatné herce k tomu aby hráli jako vždycky a slušné herce do křečí (Rudolf Jelínek má asi dvě úvodní věty a byl zjevně donucen k děsivé intonaci, strašné) - nebo ta jedna scénka J. Obermaierové, uff, V Vrabec ale neuměl podle mne nikdy nic, MIlan Riehs, Jiří Lír, V. Štekl, M. Mach, jedna figurka vedle druhé. Alfréd Strejček se svými deklamacemi byl hvězdou recitací, ale herecky slabota, tady navíc v příšerné masce a účesu - skoro jako nějaký mimoš ze Star Treku , Pavel Trávníček - mno. Tak snad Jiří Štěpnička se trochu ubránil a pak oči Martiny Hudečkové (ale jen ty, nic jiného neukáže). . ()

Zajímavosti (2)

Reklama

Reklama