Režie:
John BoormanKamera:
Philip H. LathropHudba:
Johnny MandelHrají:
Lee Marvin, Angie Dickinson, Keenan Wynn, Carroll O'Connor, Michael Strong, John Vernon, Sharon Acker, Sandra Warner, Bill Hickman, Sid Haig, Kathleen Freeman (více)Obsahy(2)
Při přepadení banky je stárnoucí gangster Walker (Lee Marvin) postřelen svým komplicem, který vzápětí zmizí s ukradenými penězi i s ženou svého přítele. Walker se dostane do pověstné věznice v Alcatrazu, kde si musí odpykat dlouholetý trest. Po celou dobu svého trestu je posedlý jedinou myšlenkou-jak krutě se pomstí zrádnému společníkovi a nevěrné ženě. Když však je konečně najde, zjistí náhle, že má co dělat s celou zločineckou organizací.... (Magic Box)
(více)Videa (1)
Recenze (98)
! Lehčí spoiler, kterej nezkazí zážitek z filmu! Jestli to chápu správně, tak Marvin je mrtvej už od začátku a tohle všechno se odehrává v jeho umírající či posmrtnej mysli (vlastně je to takový jeho bardo), až konečně pochopí, že nemá cenu se snažit a "zmizí", přesekne pouta. Proto je pořád vlastně neohroženej a vše mu prochází. Protože - všechno se ve filmu dubluje, od jeho ženy - její sestry, až po dva Alcatrazy. Je to tak, ne? Vždyť na konci se to odehrává na Alcatrazu a při posledním záběru se kamera vznese a v dáli v zálivu je zase Alcatraz , ale ne ten samej. Takže jeden z nich neni skutečnej a tak je to v celým filmu, takže je ten film dost skvělej. A Lee Marvin taky. ()
Stejně napovídající jako titul filmu je i název jeho knižní předlohy. Děj románu Richarda Starka Lovec (The Hunter) vypráví o gangsterovi, podvedeném svými partnery, který pátrá po ukradených penězích. Hudba - Johnny Mandel. Kamera - Philip H. Lathrop. Kriminální thriller Bez okolků je považován za první skutečně neonoirový film 60. let. Viděno znova - CITÁT - Musí být fajn, být mrtvý........... Černý zpěvák v baru Movie House okolo 30 minuty byl naprosto úžasnej. Ten jeho řev je fascinující. Hlavní hrdina Walker je zrazen přítelem i manželkou a z kamennou tváří se vydává na ponurou cestu k pomstě. Jeho křestní jméno není ani jednou vysloveno. Je to prostě Walker. Výtečný příběh, na ten se určitě ještě podívám. ()
Jeden z prvých, zásadných amerických neo-noirov. Klasické noirové motívy lúpeže, zrady a pomsty prenesené do farebne rozmanitých rokov 60tych. Marvin je nezabudnuteľne mega-cool a surreálna snovosť snímky (vďaka vplyvu francúzskej novej vlny: Resnais, Godard) má čo ponúknuť aj na opakované pozretia. Osobne videné 3-krát a stále podnetné na analýzu strihu, kostýmov a tiež interpretáciu, ako to teda bolo: realita, bludy v smrteľnej agónii alebo akýsi posmrtný, vytúžený sen? Rok 1967 bol každopádne na poli neo-noiru naozaj kľúčový. Viď ďalšie cool počiny: francúzskeho Samuraja a japonský Branded to Kill. ()
Životní příběh tří ubožáků, kolem kterých proplouvají další nicotné živůtky dalších ubožáků, nemluvě o ubohých dialozích, ubohých pokusech o akci, nicotných pokusech o nějakou dramatičnost vyprávění příběhu, ubohé chování postav... chjo. Bez okolků jednají postavy jen proto, že scénárista nevymyslel PROČ by tak měli jednat. Ulehčil si práci, vykašlal se na to a film tomu i odpovídá. ()
Za najlepsi film rezisera Johna Boormana povazujem kultovy strasidelny hixploitation Deliverance, ale holt, kazdy nejako zacina. Tuna sa reziser dohodol s Lee Marvinom /Man Who shoot Liberty Valance/ aby natocili nesurodu a zmysel velmi nedavajucu dramu, o ktorej divak nevie, co si ma mysliet. Pribeh tu aj nejaky je, ale Marvin sam film nestaci utiahnut. Tempo divaka nudi, dialogy blbe, len miestami dobre, celkovo nemam rad tento film a jeho popularitu na tejto databaze som doteraz nepochopil. 30 % ()
Reklama