Reklama

Reklama

Obsahy(1)

V éře normalizace nalezneme jen málo takových filmů, které by odhalovaly rejdy protisocialistických sil v roce 1968 ještě zavileji nežli tento politický pamflet Karla Steklého. Režisér svůj příběh zasadil do atraktivního taxikářského prostředí, kde se také poctiví a čestní komunisté s uvážlivým ředitelem podniku v čele stávají obětí zakuklených padouchů... Ideologická klišé, těžkopádná inscenace a naprosto toporné vypravěčské uchopení museli být zřejmé už v době vzniku, nyní se film již blíží k nezamýšlené sebeparodii. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (84)

Tosim odpad!

všechny recenze uživatele

Skutečně jsem nevěřil, že může existovat horší film, než je Hroch. Za volantem nepřítel dokonale splňuje podmínky Baldýnského terminu techniku "nuda k posrání." Repetitivnost záběrů na pražské věže vám způsobí tik a závěrečná patetická smrt zase divoký smích. Přemýšlel jsem, proč jsou tyhle komunistické sračky tak k nepřežití. Plné velkohubých frází ve spojení s teoriemi o socialismu, přičemž denní praxe byla zcela jiná. Naprosto pod dohledem ÚV a ústředního dramatugra Barrandova Ludvíka Tomana, za mrzký penis či pod příslibem zaslouhovaného umělce byla nejpřednější ideologie, pak až smysl, aby to mělo aspoň nějakej děj a divákovi se to líbilo. BTW ten Steklý, například spoluscénárista takových filmů jako Valentin Dobrotivý nebo Roztomilý člověk (!!!), opravdu mu to STÁLO ZA TO??? Řečeno spolu s lodivodem ze Schovanky: "Bůh suď." ()

salalala 

všechny recenze uživatele

Morálně zrůdný film, který záměrně překrucuje historii a na objednávku strany dělá z reformátorů ty špatné a zlé, kteří se neštítí ničeho a z konzervativců ty hodné, kteří to vlastně myslí dobře. Od začátku není jasné, co má film být za žánr, protože chvíli vypadá jako detektivka, chvíli jako drama, nejvíce je to ale politický film, který na pozadí stávky taxikářů v roce 1968 ukazuje "prolhanost reformátorů a jejich enormní touhu po penězích". Jako by Karla Steklého samotný film nebavil, protože se v něm neustále objevují záběry na Prahu, nic moc se v něm neděje a většinu stopáže vlastně tvoří různá politická prohlášení. Miloš Willig tu své role hodných komunistů dotáhl k dokonalosti, kdy opravdu působí jako poslední spravedlivý, proti němuž se všichni spikli a rady hledá u Stalina s Leninem, z herců snad stojí za zmínku jen Regina Rázlová, jejíž postava řeší nějaké normální dilema. Je nicméně vidět, že ani sami straníci filmu moc nevěřili, protože se v něm neobjevila žádná hvězda a je natočen vesměs bez zájmu. Vše pak korunuje vyloženě směšný konec s "hlubokým" poselstvím, který snad nemohli myslet vážně ani tehdejší komunisté. Jediné, co snad malinko zlepší dojem, je protestující mladík v triku Jimmiho Hendrixe, poměrně odvážná scéna se striptýzem a roztomilý pes. A to je taky to jediné, co tenhle zrůdný film zachraňuje před odpadem. 10 % ()

Reklama

Wacoslav1 

všechny recenze uživatele

Pobavily mě přesně tři věci. Hipík na demonstraci s tričkem Jimi Hendrix. Odvážná striptýzová scéna i s odhaleným zadečkem, byť jen na pár vteřin a každé ráno, rudé právo. Jinak nudná a vylhaná propagandistická sračka které se lidi museli smát už v době jejího vzniku. Socializmus s lidskou tváří je trojský kůň!20% ()

noriaki odpad!

všechny recenze uživatele

Agitky očividně Steklému neseděly. Po doslova katastrofálním Hrochovi natočil podobně hrůzné dílo, tepající pro změnu do taxikářů. A stejně jako v předchozím filmu, i tentokrát všechno pohřbil dementní scénář a mizerné všechno ostatní. Paní Steklá se nechala slyšet, že její muž oba kousky dostal befelem, a to že jsou tak tragické je taky trochu jeho soukromý třetí odboj. Těžko tomu věřit. Svou práci totiž odvedly tak jako tak. Ideologii nehodnotím, filmařsky je to čistý odpad. I uvědomělé snímky se dají natočit zajímavě. Dovolená s Andělem je dobrý příklad. Za volantem nepřítel ale nesnese srovnání ani s neprávem zaztracovaným Florenc 13,30. ()

BoredSeal 

všechny recenze uživatele

Mizerný film po odfláklé řemeslné i propagandistické stránce. Podivná kakofonie tympánů od neznačkového hudebního skladatele. Vizuální nuda (které dominuje opakující se záběr panorama Prahy v různě vyvolaných odstínech) od někdejšího Vláčilova kameramana Františka Uldricha. Příběh je kompilace různých epizodek, které nám přibližují svojí verzi dění před srpnem 1968 a jen zamrzí, že původní plánovaný konec příchodu osvoboditelských vojsk Varšavské smlouvy stornoval sám schvalovací výbor. Stejně jako v předchozí Steklého katastrofě Hroch v obsazení chybí dobří herci, castingu neutekla jen Regina Rázlová, která tady v roli zmíněné sportovkyně podává standartní pohodový výkon (bez propagandy). Pozornost is zaslouží Miloš Willig, který už poněkolikáté hraje šíleného zásadového komunistu a sází ve vypjatém hereckém výkonu jednu propagandistickou hlášku za druhou - vzít takovou roli a ještě jí zapáleně zahrát, to opravdu není normální a nevzala by to snad ani Jiřina Švorcová. Natočit takovouhle fantasy v roce 1974, to opravdu mohl udělat jen uvědomělý kariéristický prdelolezec a scénárista/režisér Karel Steklý předtím zvládl ještě podobně mizerný film Hroch. Lidi, co "odpadujou" výborného majora Zemana a Ženu za pultem v rámci jakéhosi pozdního účtování s komunismem, by tenhle film měli vidět, aby pochopili, co to znamená opravdové filmové zlo. :) ()

Galerie (4)

Zajímavosti (6)

  • Pôvodne zamýšľaná scéna príletu sovietskych lietadiel na pražské Ruzynské letisko nebola nakoniec vďaka technickým ťažkostiam realizovaná. (Raccoon.city)
  • Dej filmu sa odohráva v roku 1968, ale auto Škoda 110 R, na ktorom jazdí dispečer taxislužby, sa začala vyrábať až v roku 1970. (Raccoon.city)
  • Autor scénáře Miroslav Müller byl v létech 1972 - 1989 vedoucím oddělení kultury ÚV KSČ (funkce tehdy významnější, než ministr kultury). (slunicko2)

Reklama

Reklama