Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Filmová adaptace deníkových záznamů třináctileté židovské dívky Anny, které si vedla v letech 1942-44. Jak kniha, tak film líčí tíživou situaci skupinky Židů nucených schovávat se před nacisty v těsném podkroví jedné rušné továrny. Nemožnost vyjít ven, udělat jakýkoli zvuk v době, kdy je továrna plná dělníků, nedostatek jídla či vyhrocené vztahy jsou jen maličkostí oproti tomu, co se děje venku. (venus)

(více)

Recenze (24)

Morholt 

všechny recenze uživatele

Tohle mi bohužel příliš nesedlo. Čekal jsem víc vypjatějších situací, tísnivější atmosféru a věrohodně vykreslenou ponorkovou nemoc, která se mezi všemi zúčastněnými musela zákonitě projevit. Jenže tady mi to připadalo jako až příliš velká selanka a to minimum hádek a nervózních scén s německými vojáky bylo na tříhodinovou stopáž až příliš málo. Jenže ono je to asi dáno dobou, ve které se film točil. Co se herců týče, tak ti nebyli špatní, ale ani oni nepřispěli k tomu, aby se mi příběh zaryl pod kůži a to jsem od tohoto zpracování právě očekával. 30% ()

danecek24

všechny recenze uživatele

17. Zlatý Glóbus za rok 1959 - cena (1) - *Nejlepší film (podporující porozumění) - George Stevens + nominace (5) - Nejlepší film (drama), Nejlepší herec (drama) - Joseph Schildkraut, Nejlepší herečka ve vedlejší roli - Shelley Winters, Nejlepší režie - George Stevens, Objev roku (herečka) - Diane Baker ()

Reklama

Dont 

všechny recenze uživatele

Snímek těží především ze světoznámého příběhu židovské rodiny schovávající se za války v Amsterdamu, s ohledem na toto silné téma jen těžko mohl skončit propadákem. Tím spíše, když Annu hrála sympatická a pohledná Millie Perkins. Kromě těchto polehčujících okolností však je třeba uznat, že George Stevens si s látkou, s dramatickými momenty ticha i s nepříjemně narůstající ponorkou poradil dobře. Jedinou výtku spatřuji ve zbytečně dlouhé stopáži. ()

classic 

všechny recenze uživatele

Poznáte ulicu Prisengracht 263 v holandskom Amsterdame ? Zatiaľ ešte nič, však ? Keď k miestu pridám meno, tak našepkám, o čosi viac. ANNA FRANK. Hovorí vám to niečo ? K dvom všeobecným podstatným menám, doplním jedno sloveso. Písať. Stále nič ? DENNÍK. Čiže máme tu : Amsterdam, Anna, denník, a taktiež by sa patrilo dodať - ČAS. Druhá svetová vojna, od piateho júla 1942 - do štvrtého augusta 1944 = 761 dní, čo sú niečo cez dva roky. Počet osôb = 4 + 3 + 1 + kocúr. Dôvod ? Židia. A čo väčšinou sa s nimi robí v tomto období ? Kam ich posielajú ? Z týchto všetkých indícii, teraz konečne pospájam zmysluplnú a výstižnú, dlhšiu vetu : 13. ročné dievča Anna Frank sa spolu so sestrou Margot, otcom Ottom a mamou Edithou, ukrývajú pred nacistickým vyhladzovacím procesom, v jednom z amsterdamských domoch, kam dorazí i ďalšia troj - členná rodina van Pelsovcov, a už v tak stiesnených priestoroch, prichádza posledný člen domácnosti - doktor Fritz Pfeffer. Pomáhajú im bývalí zamestnanci banky ( OTTO mal rodinnú banku ), ktorí sa starajú o to, aby títo ľudia nezomreli od hladu, a taktiež nestratili hygienické návyky... Aby sa táto dievčina príliš “nenudila” , založí si denník, do ktorého si bude zaznamenávať, aký je takýto život v neustálom strachu, nude, ale aj tichu, áno, „museli byť potichu, ako myšky” ... /...A renomovaný americký režisér GEORGE STEVENS nakrúca o tom výnimočný film, ktorý má pár nejasností, týkajúcich sa mien postáv, ktoré nesedia. Vo filme : Van Daan / VERSUS : skutočnosť - van Pels. To je taký malý detail, kvôli ktorému nemienim znížiť celkové hodnotenie, ktoré je na astronomických 100 %. Vezmite si, že snímok má monumentálne 3 HODINY, a po celý čas som s nimi v menšom podkroví, a fascinujúce je aj to, že ma to NIKDY NENUDÍ. Môžem sa za to poďakovať najmä mimoriadnej réžii Georgea Stevensa + hlavnému KAMERAMANOVI WILLIAMOVI C. MELLOROVI, ktorý činí doslovné, čierno - biele zázraky, že mám normálne taký intenzívny pocit, akoby som TAM BOL S NIMI. Herecké obsadenie je naprosto strhujúce. Predstaviteľka ANNY, Millie Perkins, BEZ KOMENTÁRA - životná rola !!! Zahrala si tu mimochodom aj moja obľúbenkyňa Shelley Winters, ktorá sa onedlho objaví v LOLITE. Joseph Schildkraut, inak rodák z Rakúsko - Uhorska, je majstrovský. A ten, kto sa trochu vyzná v KINEMATOGRAFII, určite spozná Richa Beymera ? STEVENS je hollywoodsky GIGANT, všímajte si tu excelentnú réžiu, to hovorí za všetko, že mám, čo dočinenia s človekom, ktorý NADMIERU ROZUMIE, čo je to FILM. Nebyť KOLOSU BEN HUR, WILLIAMA WYLERA, som si istý, že by práve zabodoval skôr Denník Anny Frankovej. Toto nie je ešte ani 20. komentár ? ! VY VŠETCI BY STE SA MALI PORIADNE HANBIŤ !!! Vôbec, že sa nakrútil jeden z najpozoruhodnejších filmov histórie. ()

kaylin 

všechny recenze uživatele

To téma a celá historie kolem deníku Anne Frank je tak silné, že by museli být tvůrci skutečně hňupové, aby to zkazili. To se nepovedlo a snímek je ukázkou toho, že deník Anne Frank může fungovat nejen jako kniha samotná, ale i v tom hraném provedení, kde se krásně ukazuje snaha žít dál normálně v prostředí klaustrofobie a strachu, ()

Galerie (28)

Zajímavosti (18)

  • Otto Frank a jeden z mužov, ktorí pomáhali jeho rodine, Johannes Kleiman, boli najatí ako technickí poradcovia filmu. Otto Frank úzko spolupracoval s produkciou, stretol sa s Diane Baker a Millie Perkins a schválil ich obsadenie ako jeho zosnulých dcér Margot a Anny. Nikdy sa však nedokázal prinútiť pozrieť si tento film. (Arsenal83)
  • Diane Baker v tomto filmu debutovala. (Pumiiix)
  • George Stevens sa rozhodol natáčať čiernobielo, pretože veril, že to zvýši dramatizáciu. Niektoré scény tiež zámerne nakrúcal v takmer tme, čím nútil diváka sústrediť sa naozaj na detaily. (Arsenal83)

Související novinky

62. ročník Zlín Film Festivalu je za dveřmi

62. ročník Zlín Film Festivalu je za dveřmi

18.05.2022

Největší a nejstarší festival filmů pro děti a mládež na světě se vrací do původního termínu. Odstartuje již 26. května ve Zlíně zahájí jej světová premiéra celovečerního animovaného snímku Cesta do… (více)

Reklama

Reklama