Reklama

Reklama

Flora

  • angličtina Flora (festivalový název)
všechny plakáty
Animovaný / Krátkometrážní
Československo, 1989, 1 min

Režie:

Jan Švankmajer

Scénář:

Jan Švankmajer

Kamera:

Svatopluk Malý

Obsahy(1)

Pouze 30ti vteřinový film o zeleninovém člověku, který trpí spalující žízní. (Anderas)

Recenze (54)

Matty 

všechny recenze uživatele

Zamilované maso vyznělo jako: "nejezte řízky" (a maso obecně). Flora vyzněla jako: "nejezte zeleninu". Celkem by mě tudíž zajímalo, čím se vlastně Švankmajer živí (kromě filmu samozřejmě). Nebo snad maso i zeleninu miluje do té míry, že ani o jednom nedokáže natočit nic méně ujetého? ()

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

Maso ne, zeleninu ne, tak tedy co vlastně Švankmajere jíš? Půlminutová etuda o tom, že ani zelenina není vždy čerstvá. Chutná jednohubka. ()

Morien 

všechny recenze uživatele

Tak dívat se na tento film lze různě, ostatně jako na všechny filmy. Buď kouknu a vidím "ejezte zeleninu" nebo "zelenina není vždy čerstvá" nebo bůhví jaký jednoduchý nápis ještě a tím to pro mě hasně, nebo napnu uší a slyším "Život je vězení!", jak to kvílí a křičí a řičí a ryčí z každé vteřiny filmového záznamu o to naléhavěji, že je to beze slov a s houkáním a s celerem (i když nevím, jestli ten tam byl). Nebo tak jsem to aspoň vnímala já. ()

berg.12 

všechny recenze uživatele

Stejně, jako třeba v případě ´´Zamilovaného masa´´, hodnotím jako výborně provedenou nevšední filmovou etudku. Nic víc ()

sud 

všechny recenze uživatele

Lynch má silného konkurenta. Jan Švankmajer dokázal svojí 30ti vteřinovou Florou trumfnout Zamilované maso. Ovšem pouze co se týče krátkosti stopáže. Jinak je Flora pouze uspokojivá úchylárna, která zdaleka nedosahuje nápadu a vtipnosti Zamilovaného masa. 60%. ()

MIMIC 

všechny recenze uživatele

Toto nie je žiadny kraťas, ale jednoducho reklama v surrealistickom štýle, ktorá len ako reklama nebola nikdy odvysielaná (hoci by mala) - nemožno totiž prehliadnuť, že toto dielo v maximálnej miere využíva postupy TV reklamy (vrátane stopáže!). Na konci som takmer počul, ako subtílny ženský hlas šepká: Automne pour femme, Giorgio Armani (alebo to bolo: Hiver pour homme, Guerlain? :-) Nemôžem si pomôcť, mne "Flóra" reklamný spot drasticky silne evokuje. Myslím, že pán Švankmajer z pozície svojho údelu kata našej podoby civilizácie obracia nepriateľove zbrane proti nemu samému. Surrealizmus kladie veci a pojmy do nových a nečakaných súvislostí (nič iné ani na práci nemá), prečo by to nemohol urobiť s reklamou, keď to už urobil s hororom a rôznymi formami gýču? Mimoriadne intenzívne, pre mňa geniálne. ()

LaciLC 

všechny recenze uživatele

Ale áno, pekná surrealistická jednohubka. V podstate platí to isté, čo u "mäsa"... Nápad a spracovanie na jednotku. // Švankmajerova tvorba ma neuveriteľne láka. Rozhodne neostane len pri mäse a zelenine.:) ()

ad-k 

všechny recenze uživatele

Obrazově mistrův standard, příběhově velice zajímavý půlminutový opus, kde uhnívající zelenina/flóra jisté na postel připoutané postavy zřejmě dožaduje se vody na stolku. Nebo snad postava dožaduje se? K tomu všemu strojový rámus, sirény a závěrečný hukot při pohledu na vodu. 80% ()

SOLOM. 

všechny recenze uživatele

Na půlminutové „dílo“ velmi působivé. Jan Švankmajer opět ukázal, že byl mistrem ve svém řemesle a stačila mu na to i tak krátká stopáž. Dokonce bych řekl, že to na mě udělalo větší dojem, než některé mnohem delší kousky tohoto tvůrce. Hnije všechno a velmi rychle… ()

eraserhead666 

všechny recenze uživatele

Na Švankmajerovi mě hrozně udivuje (a já to na něm obdivuji), kolik práce, energie a úsilí je schopen obětovat pro něco tak kratičkého (a přesto/proto působivého), jako je třeba právě Flora. Pouhá minuta a evidentně práce jako na kostele. Mě to jako diváka uspokojuje plně, trochu respektu však musím přiznat, že to uspokojuje Švankmajera. Asi nic jiného se k tomu napsat nedá. Žízeň, potažmo nedostatek vody je prostě sviňa. ()

Reklama

Reklama