Reklama

Reklama

J.S. Bach - Fantasia G-moll

  • Velká Británie J S Bach - Fantasy in G Minor
všechny plakáty
Animovaný / Krátkometrážní / Hudební
Československo, 1965, 9 min

VOD (1)

Animovaný film výtvarníka a režiséra Jana Švankmajera, v němž i klasická hudba může mít surrealistickou podobu.
V animovaném film režiséra a výtvarníka Jan Švankmajera účinkuje Jiří Ropek (1922–2005), který byl varhaníkem u sv. Jakuba v Praze. (Česká televize)

Recenze (54)

MarekT 

všechny recenze uživatele

Parádní relax k večeři. Jediné, co bych panu Švankmajerovi vytknul, je poměrně řídký výskyt animovaných pasáží, kdyby si s tím víc pohrál, mohlo to být i na plné hodnocení. Zajímavý postřeh: Iggy - ani bych se nedivil, kdyby si Gatesovi muži pozvali pana Švankmajera jako konsultanta. :-) Schopnost vystihnout atmosféru každého tónu je totiž opravdu výjimečná. ()

Adam Bernau 

všechny recenze uživatele

Poprvé: domy, zámky, dveře, okna, puchření a prýskání fyzických věcí. I tento film lze vnímat jako švankmajerovsky programativní. Domy mají zdi, omítku, okna, zámky, mříže. Místnosti. Zavřené, zamčené, otevřené, otvírající se. A především: domy existují. Vlastní hodnota každého domu se skrývá za dveřmi, které dosud nebyly otevřeny. Ale dveře jsou od toho, aby se otvíraly. Nebo zavíraly? Co existuje, má ohraničení, je uzavřeno v prostoru, má zámek, klíč.... Co existuje, trvá, přetrvává a zaniká. A hraje k tomu Bachova hudba. Z varhan za zamčenými dveřmi, v domě, po schodech. Nějaká jablka snad ještě zbyla. ()

Reklama

=woody= 

všechny recenze uživatele

Zdravím vás, jeden z prvních Švankmajerových počinů, Fantasia G-moll, je velmi podmanivý. Atmosféra dýchá na diváka/posluchače, černobílý obraz se krásně váže na hudbu, vrata, zámky a oprýskané zdi staré Prahy dávají nahlédnout zpět do historie. První krůčky světem animace režiséra, který dobře věděl jakou cestou chce jít.. Mistr ctí mistra, využívá dramatický průběh skladby a tím vzniká jeden z nejlepších hudebních klipů, které jsem kdy viděl! :-) Mějte se filmově, Woo. ()

kaylin 

všechny recenze uživatele

To propojení hudby a obrazu je určitě zajímavé, o to šlo v první řadě. Jako nejlepší nápad ale vidím skutečnost, že obraz je černobílý. To se k pojetí hodí dokonale. Bohužel jinak na tomhle filmu není nic moc, co by mě dokázalo zaujmout. Ani ta animace v ničem moc nevyniká a je to jen zajímavý pokus jak propojit pohyb kamery s animovaným. ()

JohnMiller 

všechny recenze uživatele

Prvé čo ma na druhej krátkometrážnej snímke Jana Švankmajera prekvapilo bola tá širokouhlá CinemaScope 2:35 kamera. Všetky jeho prvotiny sú v štandarde 4:3. V snímke hrá Bachova hudba ktorá doprevádza surrealistický obraz. Experimentovania, na tohoto tvorcu saozrejme, je tu pomenej ale zrúcaniny a zábery na staré zničené steny sa k tejto organovej vyslovene pohrebnej hudbe hodili. Mne sa to páčilo, ()

Zajímavosti (1)

  • Jan Švankmajer byl jako milovník umění velmi ovlivněn fotografiemi Emily Medkové, která podobné zdi fotila. Na základě těchto fotografií a ulic, které si sám vybíral, poté snímek natočil. (mchnk)

Reklama

Reklama