Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Jan Svěrák vás ve fantastické, žánrově těžko definovatelné podívané zve do světa za televizní obrazovkou, kde se to hemží lidskými obrazy žijícími z naší energie. Nesmělý outsider Olda je jednou z obětí. Celková ztráta energie se nedá léčit aspirinem, a tak Oldovi posílenému energií ze stromů a nečekanou první láskou nezbývá jiné východisko, než tasit ovladač, zavěšený proklatě nízko u boku. Po vzoru amerických Terminátorů, Likvidátorů a Predátorů se pouští do boje s neporazitelnou televizní hydrou. (Magic Box)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (402)

Rimsy 

všechny recenze uživatele

Ta nápaditost! Je neskutečné, kolik toho Svěrákovi dokázali do filmu nacpat. Výsledek kvůli tomu působí místy nekoherentně, jelikož leckteré postupy se v něm objeví pouze jednou, na druhou stranu je znát mladistvý zápal a snaha vecpat do filmu všechny cool věci, co autory napadly. A toho si cením. Současné tuzemské debuty (či obecně filmy mladých filmařů) se drží nepochopitelně při zemi, tady ale mladý Svěrák (který už tou dobou měl za sebou zdánlivě dospělejší a umírněnější Obecnou školu) dal naplno svou hravost a já si to rád užil s ním. Nevyrovnaný, originál a svou naivitou nádherně zábavný snímek. ()

Othello 

všechny recenze uživatele

Tehdejší filmařská elita se sešla ve veskrze odvážném a i ve světovém měřítku unikátním snímku, který předešel trendy technických alternativních realit o pět let a nikdo o tom neví. Ale zatímco Matrix, 13. patro a všechny tyto tematicky podobné snímky jsou do sebe zapadající geniální mechanismus, Akumulátor 1 kašle na to, že má v rukách sci-fi budoucnost a naopak se vyžívá ve prapodivných scénách, surrealismu a vtipných detailech (nejen obligátní inspekce v lidském těle či šneci, ale například lapiduši, zakrývající si uši při nahazování srdce podobně jako vojáci u střelby z minometů nebo Svěrákova jízda skrze město). Právě způsob jakým se samozřejmostí propojuje Jan Svěrák skutečné s naprosto nereálným je unikátní a scény zpoza televize jsou naprosto geniální. Za zmínku stojí vynikající Brabcova kamera (v první polovině 90. let byl český film na vzestupu, takže se jeřábuje jako o život) či dramaticky gradující hudba, která snese srovnání s jakoukoli dnešní zámořskou produkcí. Akumulátor je jednoznačně nejlepší porevoluční český film u nějž nasere nejen jeho naprosté zapadnutí, ale i fakt, že svěrák po debaklu s Tmavomodrým světem točí balasty typu Vratné lahve. ()

Reklama

salalala 

všechny recenze uživatele

Zdaleka nejprogresivnější a nejlepší Jan Svěrák, což je trochu smutné. Je asi škoda, že podobný počin přišel tak brzy a diváci ho nepřijali, protože režisérova kariéra se mohla ubírat úplně jiným směrem. Každý záběr je vizuálně nápaditý, originální a neuvěřitelně svěží. Podobně na tom je i tempo, které je dost svižné a celé to vůbec připomíná jeden dlouhý klip, kterému chybí jen nějaký úderný song a výraznější hudební motiv. Ocenit se musí i chytrý a nadčasový scénář, který je paradoxně dnes ještě aktuálnější než před třiceti lety a zároveň je jemnou parodií tehdy populárních akčních filmů a scény jakýchsi "přestřelek" s televizí skrz dálkové ovladače patří k naprostým vrcholům. Petr Forman je v titulní roli zcela přesný a potřebně "nenápadný", hodně zajímavá pak je i Edita Brychta, mezi oběma navíc funguje vztahová chemie, zmínit se pak musí i velmi dobrý Zdeněk Svěrák v asi nejbizarnější roli své kariéry. V závěru je oné progresivity asi trochu moc a poslední třetina je přece jen až moc překotná a tvůrce trochu vyměkne, to ale moc nemění na tom, že Akumulátor 1 je jedním z nejoriginálnějších porevolučních počinů, který na své aktuálnosti neztratil zhola nic a navíc se nestihnul devalvovat pokračováním. 75 % ()

dopitak 

všechny recenze uživatele

Jeden z nejkreativnějších filmů, jaké jsem kdy viděl. Škrtnul bych všechny simulace záběrů z lidských útrob, znovu si pořádně rozmyslel pozadí (respektive popředí) některých scén (oplachování krve na pitevním stole atd), protože tenhle svěrákovsky inteligentní scénář nemá takové postranní intence zapotřebí. Přidal bych víc prostoru pro herecký koncert Zdeňka Svěráka. Nejsem úplně přesvědčen, že scény s Kodetem a později s Formanem spouštěným z Titaniku měly nějaký smysl. Výborná hudba, krásná kamera F. A. Brabce vyhýbající se zaběhlým formám. Povedený casting (Labuda, Polívka, Pergnerová, Synková - všichni jsou nejlepšími volbami pro svou roli). Jak už bylo řečeno, nepřekonatelný Zdeněk Svěrák, a (velmi mladý) Petr Forman, herec který se hercem už snad narodil, muž jehož největší životní chyba je, že moc často ve filmu nehrál. ()

ScarPoul 

všechny recenze uživatele

V prvom rade by som chcel povedať dve veci, ktoré ma jednoducho uchvátili na tomto filme. Za prvé to: že film je robený podobnou formou akou sú robené diela Magického realizmu v podaní literárnych velikánoch Marqueza a Murakamiho. - to jest normálny svet, kde existuje hlavný hrdina, ktorý má všedné problémy, ale ktorý sa dostane do nevšednej situácie, a jeho pararela, ktorá sa nachádza v inom svete - v tomto prípade v tom televíznom, čo slúži rovnako ako nepriama kritika. Za druhé je to fakt, že Svěrák tento film natočil naozaj podľa amerického štýlu a nebyť češtiny a hercov, tak by ste vôbec nepovedali, že sa jedná o nejaký ten český film. V tomto je film absolútne novátorský, originálny a pôsobivo spracovaní. Čo sa týka deja, mohol by som mu vytknúť pár samoúčelných scén a tiež mi prišlo, že život normálneho hrdinu, bol natočený len tak, aby s tým ostatkom tvoril nejaký väčší celok a preto sú niektoré pasáže až príliš pomalé a až príliš zbytočné. Inak musím pochváliť Petra Formana, ktorý predvázda znamenitý herecký výkon, aj keď teda jeho postave som neveril. Ako obvykle je geniálny Svěrák starší a Labuda st. Film ktorý jasne dokazuje, že Ján Svěrák patrí k najvšestranejším a najoriginálnejším českým režisérom súčastnosti. Film, ktorému som ochotný odpustiť aj nejaké tie prešľapi. ()

Galerie (15)

Zajímavosti (53)

  • Režisér povedal, že film vznikol na základe jeho skúsenosti s bábkovým filmom, kde si hral s predstavou bábkového filmu, ktorý by sa odohrával vzadu v televízii. (Zdroj: ceskatelevize.cz) (Raccoon.city)
  • Slimáky na ceste sa točili tak, že boli zo silikónu a pod sebou mali tyčku, po ktorej sa posúvali po kuse umelej cesty. Najťažšie to bolo potom v postprodukcii natočený materiál nadviazať na zábery so skutočnými slimákmi. (Raccoon.city)
  • Ve své době nejdražší český snímek (40 milionů Kč). (Chrustyn)

Související novinky

Eric Serra zakoncertuje na SOUNDTRACKU Poděbrady

Eric Serra zakoncertuje na SOUNDTRACKU Poděbrady

18.07.2018

Mezinárodní festival filmové hudby a multimédií SOUNDTRACK Poděbrady 2018 navazuje na úspěch předchozího ročníku, který navštívilo přes třicet tisíc fanoušků nejen filmové hudby. Ti měli možnost… (více)

Reklama

Reklama