Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Miroslav Donutil v hlavní roli komedie o lásce a peripetiích restituce.  Komedie s Miroslavem Donutilem v hlavní roli, vypráví příběh Američana českého původu, který se vrací v devadesátých letech do vlasti. Na přání rodičů se má v Praze ujmout navráceného rodinného hotelu a najít si i českou nevěstu. Netuší však, co vše bude muset v atmosféře devadesátých let podstoupit, v jakém stavu majetek shledá, jakými tragikomickými situacemi bude muset projít, než ho o majetek někdo připraví. Ale nakonec najde dívku, která, aniž to tuší, pochází ze stejného prostředí jako on. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (21)

Alden_Larson 

všechny recenze uživatele

Docela nudný film. Děj není zorvna originální a je v něm několik otravných klišé. Hlavní děj taky často odbočuje k vedlejším dějům, které s tím hlavním nemají nic společného, ke konci pak ke všem těmto vedlejším dějům dostaneme rezoluci, ale po hodině a půl už si na ně nejpíš většina diváků ani nebude pamatovat. Herecké výkony byly slušné, ale skvělé taky zrovna nebyly. Prezentace byla fajn, ale nebyla ničím výrazná, stejně tak i hudba. 3/10 ()

Horak 

všechny recenze uživatele

Ruzickuv talent, ktery naznacil ve vynikajici bizzarkomedii Trhala fialky dynamitem, se bohuzel ukazuje jako castecne lichy. Je zde sice videt jeho nepopiratelny cit pro trapnost a zamerne neumetelstvi, ale snimek jinak pusobi prezrale a vysperkovane, cim ztraci jeho charakteristicky humor. Hotylku se nepodarilo navazat na svezest Trhalkove zumpy, ale presto tento snimek patri k dustojnym zastupcum porevolucnich blaznivych taskaric na jejichz odkaz se dnes snazi navazovat snad jen chladne vykalkulovane Kamenaky, ktere uz ale zcela rezignuji na uvolnenenost a maximalni volnost formy, kterou symbolizuji prave Ruzickovy snimky. ()

Reklama

kingik 

všechny recenze uživatele

Bohatý avšak naivní a důvěřivý čechoameričan Otík Kocián se vrací po letech do své vlasti, aby zrestituoval hotel. Poznává, že lidé v srdci Evropy s ním nejednají fér a jen ho zneužívají ke svým ziskovým účelům. Národ, který miluje se ukáže ve špatném světle. Pro Miroslava Donutila to byla první hlavní filmová role po přesídlení z Brna do Prahy. Měl sice za sebou tři úspěšné filmy, respektive komedie, ve kterých však jen brilantně sekundoval. Tady mohl prokázat, jak je dobrý, a nestalo se. S nepřesvědčivým americkým přízvukem sice ještě bez své pověstné, postupem doby a přibývajících rolí, stále více stereotypní obličejové mimiky hraje svoji postavu nevýrazně. Stejně nevýrazně jako je tahle celá komedie, které hlavně schází dobré vtipy a hlášky, to je taky jeden z důvodů, proč nezlidověla, na rozdíl od jiných z té doby, ačkoliv potenciál zde byl. Film totiž vystihl dobu krátce po revoluci docela přesvědčivě, ale opět se vyžíval v možnostech nacpat do filmu všechno, co bylo neřestí tehdejší společnosti, která nabyla kýženou svobodu a vrhla se převážně na podnikání, které zažívalo boom. Snad žádný film z té doby to neopomenul a snad žádný film s tím pořádně nezabodoval. Patří k nim i tahle téměř zapomenutá "restituční" komedie, která mnoho dojmů v divákovi nezanechá a vymizí z paměti tak rychle jako Otíkův "emerický" přízvuk. Nejsem snad jediný, kdo si všiml, že od poloviny filmu začal najednou mluvit kvalitní češtinou. Prachbídná komedie. 20% ()

rakovnik 

všechny recenze uživatele

Jeden z řady filmů o divokých počátcích kapitalismu u nás, o návratu restituentů a jejich peripetiích s podvodníky, jakýmisi rádoby podnikateli, "vekslácké smetánce", o kterých o 20 let později slýcháme spíše kvůli jejich skandálům a zločinům. I proto mi dnes nepřipadá tento film příliš komediální. Navíc vykreslení postav tvůrci filmu bylo trochu nerealistické. Svědčí o tom již jen to, že čechoameričan přiletí zpět do Československa oblečen v nevkusném fialovém obleku, jaké se nosily právě zde a pak jezdí na kole v květovaných kraťasech. Někteří herci zahráli dost neobvyklé role, zaujal mě třeba Petr Nárožný jako znalec a později prodejce pornočasopisů. Pointa filmu je ale uspokojivá, není ani moc času na nudu. ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Bude to pomalu 20 let a je skvělé, jak nám tyhle restituční komedie zrají s každou dekádou. Bylo chybou zatratit tyhle projekty 90. let na první dobrou a dál pracovat jen se zahořklými komentáři tehdejších Rejžků. Hotýlek samozřejmě není Dědictví, ale z éry bordó sak má Hotýlek hodně do sebe. Ty archetypy byly ostatně českému filmu vlastní vždycky. ()

Galerie (1)

Zajímavosti (2)

  • Režisér Milan Růžička vzpomínal, že "rozhodujícím momentem pro film byla premiéra čtvrtých Básníků, kde mě někdo seznámil s člověkem, který v restituci získal neuvěřitelné peníze, protože tatínek či dědeček byl majitelem či ředitelem jisté prvorepublikové banky. Řekl, že pro něj není problém dát do filmu osmnáct dvacet milionů, což byly opravdu veliké peníze. Bydlel na zámku (...) který údajně koupill za 120 milionů korun. Provázel nás tam v teplácích a říkal, že peníze nebudou problém. Film jsme roztočili a pak jsme od něj peníze získávali tak, že jsme s Milanem Brabcem čekali celou noc před jeho domem a čekali, jestli nepřijde. Když jsme ho náhodou odchytili, dal nám v igelitce sedm set tísíc, ani nechtěl nic podepsat s tím, že to podepíšeme jindy. Jenže tímhle způsobem z něj společnost Heureka dostala jen tři miliony sto tisíc korun, takže najednou přestalo fungovat úplně všechno. Od té chvíle jsme dělali všechno doslova na koleně, třeba na Žižkově jsme točili noční honičku aut a měli k dispozici jen dvě auta - ani jedno náhradní - šest komparzistů a jednu ruční kameru. Takhle se pracovalo." (NIRO)
  • Miroslav Donutil si vydobyl, aby dostával zaplaceno každý den po natáčení. Tak se také stalo a Donutil se stal jediným hercem, který vůbec dostal zaplaceno. Ostatní herci kvůli špatné dohodě nedostali nic. (Steebe)

Reklama

Reklama