Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Přizpůsobivý nosič reklam Ťopka přespává v odstaveném vagónu, který je ovšem jednoho dne připojen k vlaku, jímž odjíždí na inspekční cestu generální inspektor drah Jiří Kokrhel. A tak se Ťopka bez vlastního přičinění stává černým pasažérem, a když je objeven a pronásledován, způsobí neplánovanou zastávku na malém, bezvýznamném nádražíčku v Mokré nad Soupravou. Místní přednosta stanice Anatol Jelen si však právě odskočil na zkoušku pěveckého sboru, čehož využije Ťopka. Oblékne se do jeho uniformy a začne se před přísným pohledem inspektora vydávat za přednostu. Jeho svérázné improvizace inspektora vyvádějí z míry, ale naštěstí je tu přednostova půvabná manželka Julie, která Ťopku kryje, aby pomohla nepřítomnému manželovi. Kvůli jeho chování se ale dostává do velmi obtížných situací. Kokrhel se do ženy zakouká a oslněn jejím půvabem přehlíží nejen Ťopkovu absolutní neschopnost a divoké improvizace, ale dokonce se rozhodne vyhovět přednostově žádosti o přeložení blíž ku Praze. Jenže v nejméně vhodnou chvíli se objeví skutečný přednosta stanice... (TV Nova)

(více)

Recenze (324)

ClintEastwood 

všechny recenze uživatele

To jsou jenom domněnky, pane. K věci! - No, kecy, jaký kecy?! Slavná Burianovka, která se po pomalejším začátku (i když scéna v restauraci je fantastická) postupně rozjíždí na plné obrátky. Když pan Ťopka vystoupí jako černý pasažér na nádražní stanici v Mokré - roztáčí se kolotoč neuvěřitelných událostí plných úžasného humoru a roztomilých omylů (plus Burianův skvělý sendvič ze tří kuřecích stehen). Souboje Burian versus Marvan - to je koncert mistrů. ()

Stanislaus 

všechny recenze uživatele

Přednostu stanice jsem nechával zajetého v depu celkem dlouho a vlastně jsem se tím ochuzoval o kvalitně natočenou a svižně napsanou komedii, která je výtečným hereckým koncertem Buriana s Marvanem. Film má sice poněkud pomalejší rozjezd a scéna ze zahrádky je spíše (a doslova) takovou ochutnávku, avšak od probuzení ve vlaku se příběh veze na vlně kvalitního humoru v podstatě až do samého konce. Ať už se jednalo o slovní narážky, Burianovy grimasy a fyzické herectví, nebo zmatenou ztřeštěnost nejedné situace - Přednosta stanice je názornou ukázkou kvalitní humoru, jenž hravě odolává zubu času a osloví i dnešní publikum. ()

Reklama

noriaki 

všechny recenze uživatele

No, asi půjdu proti proudu, ale mně se mnohem zdaleka nejvíc líbila scéna v restauraci. Stěžejní pasáž na nádraží mi přišla zbytečně protahovaná a ne moc vtipná. Přitom Marvan zahrál výborně a Zita Kabátová taktéž. K mým nejoblíbenějším veselohrám ovšem Přednosta stanice patřit nebude. Snad jen ta písnička je nezapomenutelná. ()

OughJay 

všechny recenze uživatele

Vlasta Burian opět kouzlil, Marvan zahrál taky skvěle, nemůžu se ale ubránit pocitu, že tomu chyběla taková šťáva jakou měli například Revizor, nebo Ducháček. Na oddech to neni špatněj film, ale podle mě má Burian lepší. Tohle bylo bez kouzla a spousta dialogů ani nebylo vtipnejch. Přednosta stanice mi hold nesednul a tudíž mi zdejší hodnocení 87 % přijde dost opapouškovaný zas, i to se ale občas stane a na Burianovy filmy určitě nezanevřu. :) ()

Genero 

všechny recenze uživatele

Přiznávám, že Vlastíka Buriana příliš nemusím a jeho komedie mi splývají dohromady v jeden dlouhý proud exhibic jednoho potřeštěného egocentrického fotbalového brankaře. V případě tohoto filmu mu ale odpouštím i jeho angažmá ve Slavii. Když se sešli s Jarouškem Marvanem na peróně v Mokré nad Soupravou, asi je osvítil duch Svatý a sedli si jako nikdy a nikde, jakože se spolu něco nahráli. Jednoduchá zápletka, spousta vybroušených gagů a slovního humoru a starodávná veselohra, kterou si na Nový rok nikdy nenechám ujít. ()

Galerie (45)

Zajímavosti (27)

  • Ve filmu panují zmatky ohledně názvu stanice – na nádražní ceduli i v jízdním řádu v úvodu filmu stojí „Mokré nad Soupravou“ ve středním rodě, kdežto v dialozích se objevuje „Mokrá“ v rodě ženském. (skudiblik)
  • Ťopka (Vlasta Burian) bydlí v kupé ve vagónu na trase Hamburg–Bukurešť–Istanbul. Je to tedy jakýsi Orient express na německý způsob. Původní Orient expres, který před 2. sv. válkou vedl z Paříže do Istanbulu (některé Orient expresy měly různé trasy, ale nejznámější z románu „Vražda v Orient expresu“ vedla právě z Istanbulu do Francie), byly během let 1939 až 1945 pozastaveny a během této doby se o jakýsi německý Orient express pokoušela společnost Mitropa, která plánovala vlak z Berlína do Istanbulu, jenž by se časem mohl protáhnout až do města Hamburg. Cedule na vagónu tedy odkazuje na jakýsi plánovaný nacistický Orient expres. (Landauer)
  • Vo filme môžeme vidieť lokomotívy radu 310.0,1, prezývanú "Třistadesítka/Kafemlejnek", 354.0, prezývanú "Všudybylka/Pukl", 387.0, prezývanú "Mikádo", 456.010, ktorá bola americkej výroby, 464.023, prezývanú "Ušatá" a 524.0,2, prezývanú "Pětikolák". (Raccoon.city)

Reklama

Reklama