Režie:
Quentin TarantinoScénář:
Quentin TarantinoKamera:
Andrzej SekulaHrají:
Harvey Keitel, Tim Roth, Michael Madsen, Chris Penn, Steve Buscemi, Lawrence Tierney, Randy Brooks, Kirk Baltz, Edward Bunker, Quentin Tarantino, David Steen (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Mafián Joe najme na vyloupení klenotnictví partu gangsterů, kteří se vzájemně neznají a oslovují se smyšlenými jmény. Akci však zmaří policie a lupičům nezbývá než uprchnout a ukrýt se ve starém skladišti. Pan Oranžový je postřelen a pan Bílý se ho pokouší udržet naživu, dokud nedorazí pomoc. Napětí ve skladu však narůstá, protože policie je jim v patách a pan Růžový je přesvědčen, že šlo o past – někdo z nich musí být zrádce. Každý má ovšem vlastní verzi toho, co se stalo. Jak dlouho bude trvat, než vytáhnou pistole a drama se změní v masakr? (Magic Box)
(více)Videa (1)
Recenze (1 392)
Tak jsem si po několika dlouhých letech dal repete a musím říct, že RESERVOIR DOGS jsou pro mě ten nejklasičtější Tarantino. Naakumulovaná atmosféra, práce jen s několika charaktery a v omezeném prostoru, tak to mám rád. Harvey Keitel a Lawrence Tirney tu patří mezi moje oblíbené postavy, zboužňuji jejich tuhý akcent a chraplavý hlas, od těhle chlapíků bych si nechal dlouho vyprávět. Výborný debut. ()
Na debut (a jako předehra k Pulp Fiction) to není špatné, je mi to hodně sympatické tou komorností, postupným objasňováním, co se při loupeži seběhlo, i záhadou, kdo zradil, a taky zábavnými dialogy, zajímavými herci a stopami Hongkongu v DNA (střelba obouruč, mexican stand-off...) Ale že by mě to - ve své době i s odstupem - sejmulo, se říct nedá. ()
Aha! Tak už konečně chápu proč je Tarantino tak populární. Zatímco Pulp Fiction ve mně zanechalo maximálně nudu, u jeho Gaunerů jsme se královsky bavil. Vypointované dialogy, skvěle udělaný příběh, kde se o "tom" stále mluví, ale není vidět co se stalo, ale díky kvalitnímu scénáři jsem byl jasně schopen si to představit. Herecký koncert nejlepší kvality, zejména strašně sympatický Buscemi, je právě oním motorem, jenž zde funguje naprosto bezchybně, zatímco v Pulp Fiction se často zasekával. Tohle je TEN Tarantino o kterém jsem slyšel, tohle je ten originální a vizionářský řežisér/herec/scénárista. ()
Myslím, že Tarantino si vzal inspiraci z filmu Killing od Stanleyho Kubricka. V obou filmech se chystá velká loupež, a až na pana Oranžového jde o samé velké zločince. V obou filmech panuje jistá nedůvěra a postavy se dopuštějí chyb. I přesto, že se plán vydaří, zločinco buď umírají, nebo jsou chyceni. V obou filmech najdeme i téma cesty za svobodou. V tomto filmu je to pan Oranžový, který chce využít loupeže, aby znovu získal svobodu. "Ve snu jsi mě zastřelil, tak ti radím, aby ses probudil a omluvil se", říká pan Bílý v jednom ze svých nezapomenutelných výstupů. Dále si říkám, že hříčka se jmény je podobná z filmu The Taking of Pelham One Two Three (1974) Styl oblečení je podobný z filmu Lepší zítřek 2 (1987) Scéna postřelení nejlepšího přítele a on se o něj stará, přesvědčuje ho, že nezemře, kde jsme svědky podobného rozhovoru, ale i podobných pocit, která ti dva zažívají. To vše z filmu Oběti války (1989). Ale naprosto největší vliv na Gaunery měla málo známá hongkongská gansterka režiséra Ringo Lama "Město v plamenech" z roku (1987). Hrál v něm jeden z Tarantinových nejoblíbenějších herců asijské kinematografie Yun-Fat Chow. Je zajímavé, že všechny tyhle filmy patří mezi oblíbené Quentina Tarantina a on se rozhodl z nich udělat mix. ()
Tak tohle opravdu ne. Film o gangsterech, ve kterém se vše řeší dialogama než zbraněma není zrovna moje parketa. Film je tak ukecaný, že polovinu věcí nestihnete ani postřehnout natož vstřebat, herci neznámí, nezajímaví a béčkoví, hlášky mi nepřišly ani vtipné ani cool, Tarantino má zjevně jiný smysl pro humor než já, navíc film, který by mě nudil při pouhé stopáži 99 minut se mi také už delší dobu nestalo. 50% za Režiséra a za zvládnuté řemeslo, ale už nikdy více pro mě muka. ()
Galerie (119)
Zajímavosti (147)
- V závěrečných titulcích je uveden Terry Gilliam. Jedná se o poděkování za rady, které udělil Quentinu Tarantinovi při Sundance workshopu. (don corleone)
- Tim Roth byl ochoten číst text své postavy jen pod vlivem alkoholu. Quentin Tarantino a Harvey Keitel tak museli chodit se svým kolegou do hospod, aby mu alespoň trošku pomohli s přípravou na jeho roli. (cihlenka)
- Některé filmové postupy Quentin Tarantino použil v následných filmech: Pulp Fiction: Historky z podsvětí (1994) - jízda s člověkem v kufru auta, zápalka v ústech Harveye Keitela nebo podobnost bistra v úvodní scéně. Hanebný pancharti (2009) nabídli skalpování části lidského těla. (Roman.Ticka)
Reklama