Režie:
Quentin TarantinoScénář:
Quentin TarantinoKamera:
Andrzej SekulaHrají:
Harvey Keitel, Tim Roth, Michael Madsen, Chris Penn, Steve Buscemi, Lawrence Tierney, Randy Brooks, Kirk Baltz, Edward Bunker, Quentin Tarantino, David Steen (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Mafián Joe najme na vyloupení klenotnictví partu gangsterů, kteří se vzájemně neznají a oslovují se smyšlenými jmény. Akci však zmaří policie a lupičům nezbývá než uprchnout a ukrýt se ve starém skladišti. Pan Oranžový je postřelen a pan Bílý se ho pokouší udržet naživu, dokud nedorazí pomoc. Napětí ve skladu však narůstá, protože policie je jim v patách a pan Růžový je přesvědčen, že šlo o past – někdo z nich musí být zrádce. Každý má ovšem vlastní verzi toho, co se stalo. Jak dlouho bude trvat, než vytáhnou pistole a drama se změní v masakr? (Magic Box)
(více)Videa (1)
Recenze (1 391)
Nářez a překvapení v jednom. Totiž, od tohohle jsem nic nečekal hlavně kvůli tomu, že Tarantino je pro mě symbol jednoho z nejpřeceňovanějších režisérů současnosti, který jakmile dokončí film, tak pět minut na to se stane film kultovním snímkem. A tak jsem dal Quentinovi poslední šanci. Říkám si, že jeho debut by nemusel být špatný. Ale že bude až tak dobrý, to jsem fakt nečekal. Už začátek, kde (celkem logicky :-)) rozebrali Madoninu píseň "Like A Virgin" mě dokázal nakopnout na tu správnou vlnu, která se mě nepustila až do konce tohoto skvělého filmu. Jenže, co je důležitější, u tohohle filmu CHÁPU, že se z něj stal kult, protože si to právem zaslouží, asi stokrát více, než Pulp Fiction (kterému jsem sice dal plné hodnocení, ale nepřesvědčil mě o tom, že by byl hoden nálepky "kultovní film"). Takže, pokud jste na tom s Tarantinem stejně jako já, zkuste Gaunery a možná, že přece jen dokážete pochopit, co na něm ostatní vidí... ()
Manifest Quentina Tarantina a celého jeho filmového vidění, aneb Takhle budu točit. Nízkorozpočtová konverzačka, zábavná po celou hodinu a půl. Enormní množství hlášek, krev teče proudem, kurvy, píči a čuráci létají vzduchem a v každém druhém záběru znatelná pocta znatelnému množství filmů od jednoho poblázněného filmového fanouška. Již v této prvotině sesumíroval vedle sebe své později domovské herce a všichni podali maximální výkony. Michael Madsen svého psychopata už asi nikdy nepřekonal. 95%. ()
Gauneři, Tarantinovo slavný celovečerní debut, nezapřou originální, byť poněkud úchylnou obsesi svého stvořitele (scénář, režie i jedna z rolí) světem brakových románů, béčkových gangsterek a vůbec tímhle zvláštním subžánrem americké kinematografie. Brak (anglicky pulp) tu dostává nový rozměr - Tarantino ho povyšuje na zábavu širokých vrstev mainstreamového publika (k absolutní dokonalosti to dotáhl samozřejmě až svým následujícím filmem, který o tom vypovídá již svým názvem - Pulp Fiction). Vtip je v tom, že ačkoliv ,,šílený samouk z videopůjčovny" adoruje fenomén béčkového filmu, o béčkový film se ve své podstatě nejedná - Tarantino provádí skvělý a promyšlený casting, dokonce se dá říci, že má film napěchovaný hvězdami (i když spíše amerického nezávislého filmu), i přes přemíru krvavosti nikdy nesklouzne k přímému zobrazení skutečně drastické scény (atribut drastičnosti je posunut do jazykové roviny, která skutečně stojí za to...míra vulgarity je skutečně abnormální) - např. řezání ucha sleduje kamera natočena mimo epicentrum scény atd., už ve fázi scénáře je geniálně postižen trend verbální podstaty takového filmu - správný ,,drsňák" totiž spíše než zabíjí na potkání hlavně vypouští ultrastylové ,,hlášky, což scénárista Tarantino umí skutečně mistrovsky (a zabíjení má i morální podtext - být ,,gaunerem" se alespoň v tomhle filmu nevyplácí). Nelze nezmínit ani postmoderně řešené rozbití klasické stavby filmového vyprávění, což k dokonalosti dotáhl opět ve svém následujícím filmu, členěném do nelineárně řazených kapitol. Je divné psát o Gaunerech ve smyslu, že jsou zábavní, ale to je vlastně práce Quentina Tarantina - oprášil zašlou slávu tohoto žánru a otevřel ho i většinovému divákovi. Podobné filmy: Pulp Fiction: Historky z podsvětí ()
Kultovka. Úžasný způsob režie udržuje diváka stále v napětí a nutí ho přemýšlet. Výborný Tarantinův rukopis, výborné herecké výkony a brilantní režie. Ne všem se ale snímek zalíbil. I když odpůrci poukazovali na nedostatek morálních hodnot a přílišného násilí, například v legendární scéně s odřezávání ucha, Tarantino odpověděl: „Násilí je tolik přehnané a komiksově nadsazené, že má v člověku spíš vzbudit smích než zhnusení“. Intenzivní krvavá tvorba. Mr.White: "Jestli mě zastřelíš ve snu, tak by ses měl raději vzbudit a omluvit se!". RESERVOIR DOGS se mezi fanoušky stává ihned kultovní záležitostí. ()
Quentin Tarantino bol pre mnohých najvýraznejším a najvzrušujúcejším objavom americkej kinematografie 90. rokov, ktorý sa ohlásil týmto fantastickým kriminálnym thrillerom. Reservoir Dogs mali menší rozpočet než jeho nasledujúce diela, no obsahujú prvky, ktoré sa neskôr stali Tarantinovým poznávacím znamením (tzv. trademarkom). Film sa začína uprostred nepodarenej krádeže diamantov a je rozdelený na niekoľko kapitol, predstavujúcich každého z gangstrov. Tarantino sa nechal inšpirovať rôznymi filmami o lúpežiach – The Killing (1956) Stanleyho Kubricka, City on Fire (1987) Ringa Lama – a podsvetím Jeana-Pierra Melvilla – až na to, že vynechal samotnú lúpež. Dôsledkom nevydarenej lúpeže je krvavý proces, v ktorom súperí lojálnosť s trpkými podozreniami, keď sa zločinci snažia dopátrať, čo (alebo kto) zlyhal/o. Tarantinove banálne „fuck“ dialógy, čerpajúce z popkultúry, dodávajú filmu ironický nádych. Títo zločinci rozprávajú ako obyčajní ľudia posadnutí filmami, nie ako gangstri. Rozruch však spôsobila práve tá znepokojujúca ľahkosť, s akou sa postmoderná „pohoda“ mení na krvavé násilie, pričom je ľahké prehliadnuť vnútornú citovú bolesť. 80% ()
Galerie (119)
Zajímavosti (147)
- Ještě před uvedením snímku do kin propukla ve světě mánie nazvaná "Kdo zabil Eddieho?". Byla vyrobena trička s natisknutou otázkou na přední straně. Na "zádech" trička pak zbyly uvedeny různé teorie skonu Hezkého hocha Eddieho (Chris Penn). (SallyZen)
- Na premiéře filmu Terminátor 2: Den zúčtování (1991) se Quentin Tarantino seznámil s mladou producentkou Stacey Sher. Ta mu později pomohla zajistit práva na píseň „Stuck in the Middle with You“, která hrála ve filmu podstatnou roli. (SallyZen)
Reklama