Režie:
Quentin TarantinoScénář:
Quentin TarantinoKamera:
Andrzej SekulaHrají:
Harvey Keitel, Tim Roth, Michael Madsen, Chris Penn, Steve Buscemi, Lawrence Tierney, Randy Brooks, Kirk Baltz, Edward Bunker, Quentin Tarantino, David Steen (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Mafián Joe najme na vyloupení klenotnictví partu gangsterů, kteří se vzájemně neznají a oslovují se smyšlenými jmény. Akci však zmaří policie a lupičům nezbývá než uprchnout a ukrýt se ve starém skladišti. Pan Oranžový je postřelen a pan Bílý se ho pokouší udržet naživu, dokud nedorazí pomoc. Napětí ve skladu však narůstá, protože policie je jim v patách a pan Růžový je přesvědčen, že šlo o past – někdo z nich musí být zrádce. Každý má ovšem vlastní verzi toho, co se stalo. Jak dlouho bude trvat, než vytáhnou pistole a drama se změní v masakr? (Magic Box)
(více)Videa (1)
Recenze (1 395)
Už tu vidieť Quentinovu genialitu a jeho príbehový minimalizmus, režijný maximalizmus a schopnosť z čohokoľvek urobiť vynikajúci film prostredníctvom perfektného vedenia hercov, geniálnych dialógov (a monológov), správne uletených cool postáv a schopnosti navodiť tú správnu atmosféru. Kill Bill a Pulp Fiction sú ale podľa mňa lepšie. ()
Aha! Tak už konečně chápu proč je Tarantino tak populární. Zatímco Pulp Fiction ve mně zanechalo maximálně nudu, u jeho Gaunerů jsme se královsky bavil. Vypointované dialogy, skvěle udělaný příběh, kde se o "tom" stále mluví, ale není vidět co se stalo, ale díky kvalitnímu scénáři jsem byl jasně schopen si to představit. Herecký koncert nejlepší kvality, zejména strašně sympatický Buscemi, je právě oním motorem, jenž zde funguje naprosto bezchybně, zatímco v Pulp Fiction se často zasekával. Tohle je TEN Tarantino o kterém jsem slyšel, tohle je ten originální a vizionářský řežisér/herec/scénárista. ()
Pan Bílý, pan Světlý, pan Modrý, pan Oranžový, pan Hnědý a pan Růžový májí udělat klenotnictví. Něco se nepovede, anebo spíše někdo je zradí. Pan Oranžový to koupí do břicha a pan Bílý se ho snaží dostat do bezpečí, na předem ujednané místo setkání. Do skladiště. Pan Bílý přemýšlí co dělat dál, do toho přichází pan Růžový. Přemýšejí co se to vlasně sakra stalo... To zhruba k začátku děje první vynikající Tarantinovky, která spolu s Pulp Fiction patří mezi perly světové kinematografie. Špičkové herecké výkony, výborný scénář, skvělá režie, kultovní hlášky a především věrohodnost dělají z Gaunerů nezapomenutelný filmový zážitek. ()
Gauneři, Tarantinovo slavný celovečerní debut, nezapřou originální, byť poněkud úchylnou obsesi svého stvořitele (scénář, režie i jedna z rolí) světem brakových románů, béčkových gangsterek a vůbec tímhle zvláštním subžánrem americké kinematografie. Brak (anglicky pulp) tu dostává nový rozměr - Tarantino ho povyšuje na zábavu širokých vrstev mainstreamového publika (k absolutní dokonalosti to dotáhl samozřejmě až svým následujícím filmem, který o tom vypovídá již svým názvem - Pulp Fiction). Vtip je v tom, že ačkoliv ,,šílený samouk z videopůjčovny" adoruje fenomén béčkového filmu, o béčkový film se ve své podstatě nejedná - Tarantino provádí skvělý a promyšlený casting, dokonce se dá říci, že má film napěchovaný hvězdami (i když spíše amerického nezávislého filmu), i přes přemíru krvavosti nikdy nesklouzne k přímému zobrazení skutečně drastické scény (atribut drastičnosti je posunut do jazykové roviny, která skutečně stojí za to...míra vulgarity je skutečně abnormální) - např. řezání ucha sleduje kamera natočena mimo epicentrum scény atd., už ve fázi scénáře je geniálně postižen trend verbální podstaty takového filmu - správný ,,drsňák" totiž spíše než zabíjí na potkání hlavně vypouští ultrastylové ,,hlášky, což scénárista Tarantino umí skutečně mistrovsky (a zabíjení má i morální podtext - být ,,gaunerem" se alespoň v tomhle filmu nevyplácí). Nelze nezmínit ani postmoderně řešené rozbití klasické stavby filmového vyprávění, což k dokonalosti dotáhl opět ve svém následujícím filmu, členěném do nelineárně řazených kapitol. Je divné psát o Gaunerech ve smyslu, že jsou zábavní, ale to je vlastně práce Quentina Tarantina - oprášil zašlou slávu tohoto žánru a otevřel ho i většinovému divákovi. Podobné filmy: Pulp Fiction: Historky z podsvětí ()
Tenhle chlapík z videopůjčovny má vizi...má vizi, kterou pokaždé dokáže proměnit v tématický film, zakládající převážně na dialozích. Ne každému Tarantinův styl sedí, to je pochopitelné...ne každého baví sledovat dlouhosáhlé dialogy nebo moře krve. V tom je však ta krása...v tom je to kouzlo a genialita...a samozřejmě důraz na herecké výkony. Tim Roth ftw...80% ()
Galerie (119)
Zajímavosti (147)
- Stejně jako ve všech dalších filmech Quentina Tarantina je na konci prvních titulků uvedeno "Written and Directed by Quentin Tarantino". (Jurkodak1)
- Když pan Bílý (Harvey Keitel) vystupuje z nabouraného auta, můžeme si všimnout mikrofonu v odrazu bočního okénka. Podobně při útěku pana Růžového (Steve Buscemi) před třemi policisty je v odrazu na autech zřetelná kamera a v odrazu vitríny několik členů štábu. (imagoo)
- Režisér Quentin Tarantino společně s producentem Lawrencem Benderem během natáčení vtipkovali, že jsou nejméně zkušenými lidmi na "place". Zřejmě nebyli daleko od pravdy. (TommyLeeJape)
Reklama