Režie:
Larry CohenScénář:
Larry CohenKamera:
Fenton HamiltonHudba:
Bernard HerrmannHrají:
John P. Ryan, Sharon Farrell, James Dixon, Andrew Duggan, Guy Stockwell, Michael Ansara, Robert Emhardt, William Wellman Jr., Nancy Burnett, Pat SomersetObsahy(1)
"Je svět, do něhož přivádíme svě děti, opravdu tak skvělý?" klade si otázku Frank Davies (John Ryan) v očekávání svého druhého dítěte. Nezdravé ovzduší, potraviny kontaminované chemickými postřiky, drogová závislos, skrytá radioaktivita - jakých konců by se mohl dobrat vývoj, jehož jmenovatelem jsou jedy ve všech podobách? Davies to má záhy poznat sám na sobě. Ať již je to cokoliv, je to naživu, je to zlovolný popravčí, kat s tváří novorozence. Radost Daviese a jeho ženy (Sharon Farrell) nad novým přírustkem v rodině se rychle přeměňuje v hrůznou noční můru, která zachvacuje nejenom je, ale brzy i celé Los Angeles: podivný humanoid vyzbrojený ostrými zuby a drápy totiž uniká přímo z porodního sálu, aby naplnil své poslání, k němuž ho předurčuje vrozený instinkt: vraždění. (Warner Home Video CZ)
(více)Videa (1)
Recenze (26)
První Cohenův hororový zářez na mě sice moc velký dojem neudělal, především co se kvality týče, ale uznávám, že ve své době přišel s docela zajímavým námětem (scénářem), který ještě nebyl nikterak okoukaný. K jeho smůle si s tím však chtělo trochu více pohrát. Dějová nevyváženost mně totiž ubíjela mnohem více, než fakt, že mutant/dítě není po celou dobu téměř vůbec vidět. Určitě by si zasloužilo mnohem více prostoru, než se mu dostalo. Ono těch několik záběrů v problikávajícím světle moc nevystraší. Přiznám se, že jsem se místy nehorázně nudil a došlo to až tak daleko, že jsem to dvakrát málem zalomil a musel si některé pasáže pouštět znovu. Atmosféra sice místy skutečně nabírala na obrátkách, jenže intenzita napětí byla velmi skromná. Pořádných vražedných scén se tu za celou dobu nedočkáme, jen několika náznaků, ale většinou se kamera přenesla namísto až po akci, takže diváci mají možnost vidět už jen naaranžovaná těla. (Remake jsem zatím neviděl). 50% ()
Zalovil som poriadne hlboko vo svojom filmovom archíve a vytiahol som z neho americký horror z roku 1974, ktorý sa volá "It´a Alive". Vôbec som nevedel, čo mám od tohto starého, prachom zapadaného filmu čakať. "Ono žije" paráda, no ja som však mal čo robiť, aby som to tiež prežil. Hnusný, zmutovaný, uškriekaný, vraždiaci novorodenec, jeho jebnutý foter a psychicky labilná mater ma takmer unudili k smrti. Keby som bol vedel aká to je nudná, trapne bizarná hlúposť, tak by som sa tomu radšej vyhol. * ()
Neskutečně utahaný brak o zmutovaném novorozenci, který si proklestí cestu z porodního sálu rovnou do městských ulic, aby zde vraždil bezbranné kolemjdoucí, za pomoci svých ostrých zubů. Jediným pozitivem, a i tak dosti chabým, je vcelku zajímavá hudba Bernarda Herrmana, ovšem zbytek je sterilní až běda. Onen mýtický mutant se prakticky ani jednou nedostane do záběru a místo akčních či krvavých scén tak sledujeme spíše tupě načrtnuté náznaky mordů, které jsou jeden jako druhý. Přehrávající herci jsou zralí na okamžité vypovězení smluv a televizní vzezření jim v žádném případě nehraje k dobru. Zoufale nudná, banální a iritující podívaná, která je ve výsledku naprostou ztrátou času. ()
Veľká bieda. Tešil som sa na poctivý sedemdesiatkový horor o vraždiacom bábätku a dočkal som sa hororu o vraždiacom bábätku... bez vraždiaceho bábätka. Filmári (v čele s mojím inak vcelku obľúbeným Larrym Cohenom) mali evidentne totálne nízky rozpočet, takže hoci je v snímke veľa útokov bábätka na ľudí, sú tieto scény nechtiac smiešne, pretože v nich bábätko útočí tak, že nič nevidíme (!). Len počujeme krik zúfalej obete, v najlepšom prípade vraždu pozorujeme z pohľadu bábätka (čiže zase nevidíme ani centimeter zmutovaného novorodenca). Pred pozretím, ak si to teda preboha naozaj chcete pozrieť, vám radím nájsť si na internete plagáty k tomuto filmu. Je to asi jediný spôsob, ako ono nešťastné, zmutované bábätko vidieť. Tým pádom je hodina a pol na tak mizerne spracovaný horor smrteľne veľa. Dvojnásobne, ak je daná hodina a pol obohatená o nesympatické, protivné a arogantné herecké výkony. Neviem, či ma viac štval ústredný hrdina, alebo jeho šialená manželka. Čo zostalo? Vlastne nič. Len dobrý námet, avšak zavraždený tupým, neschopným, hrozným a nízkorozpočtovým spôsobom. Ono žije nemá fakt ani na mizerné 2*. ()
Po poměrně milém nedávném překvapení remakem jsem šel s chutí do originálu. Ale originál se tak děsně táhne že jsem měl co dělat abych neusnul. Dítě se ukáže ještě mín než v remaku a vypadá poměrně směšně. Hlavní rozdíl mezi remakem a originálem je v tom že remake byl hlavně o matce a dítěti. Tady to je o matce a tátovy a tak začíná psychologie. "Co dělat, milovat ho nebo nenávidět?". Vím že od Cohena nemůžu čekat nic jiného než béčkovou zábavu. Ale to už je po 2 co mě zklamal(ještě mě zklamal s The Stuff). No nevím ale jesli v budoucnu půjdu do dalších dvou pokračování tak jedině s velkou obezřetností. ()
Galerie (17)
Photo © Warner Bros.
Zajímavosti (5)
- Film získal v roce 1975 speciální cenu poroty na Fantastic Film festivalu ve francouzském Avoriazu. (freddy_k)
- Přestože jde o první film trilogie, v českém znění vyšel na videokazetách jako poslední. Všechny díly série byly na VHS uvedeny ve zcela opačném pořadí, než byly natočeny. (freddy_k)
- Jelikož film utržil po vydání v roce 1974 finanční neúspěch, byla po třech letech v televizi uvedena upoutávka, v níž se v překladu praví "S dítětem Davisových není v pořádku pouze jediná věc – ono žije". Tato reklama přitáhla do kin mnohem více lidí, díky čemuž film dosáhl obstojného výdělku 7,1 milionu amerických dolarů. (freddy_k)
Reklama