Reklama

Reklama

Svatoušek

(festivalový název)
  • Argentina La niña santa (více)
Trailer

Obsahy(1)

Zima ve městě La Ciénaga. Ve středu dychtivé pozornosti dvou katolicky vychovávaných čtrnáctiletých dívek, Josefiny a Amalie, stojí "velké" otázky týkající se existence Boha a ďábla i tajený zájem o tělesnost a sex. Právě do této oblasti Amalii nečekaně zavede lékařská konference, konající se v městském hotelu, který vlastní její rodina a kde dívka bydlí s rozvedenou matkou Helenou a strýcem Freddym. Specialisté na ušní, nosní a krční problémy se zdají skutečně nudným tématem, ovšem jen do chvíle, kdy Amalii silně zaujme jeden z nich - doktor Jano. Objeví, že respektovaný specialista má zájem o její matku a že jde o známost staršího data. Už jako dospívající dívka ho totiž Helena obdivovala a on její zájem opětoval. Nyní nastala příležitost, jak dávnou fascinaci proměnit v čin. Helena však váhá: muž má závazky k vlastní rodině. Amalia do věci zasvětí Josefinu: mají před sebou úkol zachránit duši muže, kterému hrozí pád do hříchu (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (8)

radektejkal 

všechny recenze uživatele

Uvedení "La niña santa" pod českým názvem "Svatoušek" se mi líbí (konečně někdo umí pracovat i s češtinou), zvláště když děj se odehrává v městečku s názvem "Bažina", v níž by každý pojem opravdové svatosti za pár minut zmizel v ..... Navíc mi v hlavě začala zpívat jedna z krásných písniček Joni Mitchellové (My old man): But when he's gone / Me and them lonesome blues collide / The bed's too big / The frying pan's too wide. Naštěstí uvedla "frying pan", tedy ne pekáč ani pánev (lidská). A ještě tu je jedna veršovánka od jednoho recenzenta: Nebola by to Lucrecia Martel, keby v jej filmoch nebol bazen. Možná, že prostředí ani chování protagonistů není u nás běžné ani žádané, ale je možno tyto parametry zaměnit za běžné a dostupné, především v katolických zemích a USA. Mohly by jím být složky "inteligentního designu": svět byl naprojektován tak, aby každý mohl přispět k jeho smyslu a tím i završení tak, že si najde roli jemu (zde jí) přidělenou a tu bude naplňovat jako svou misi. Je sice jasné, kdo je oním "Velkým konstruktérem všehomíra", nikoli však jakým způsobem ji má jedinec sehrát (možná se o to postarají media). Větší problémem je ovšem, že "inteligentní design či plán" je v rozporu s Ježíšovým příkazem spoupráce a lásky. V soudním výrokem ve sporu Kitzmiller v. Dover, 2005, USA, byla sice výuka inteligentního designu zakázána jako krypto-kreacionalismus, ale jak vidět, co děti nenajdou ve škole, hledají jinde. - A co na to říká Frank Zappa: Catholic Girls / Ma-ma ma-ma-ma-mum / Catholic Girls / Yai-ee-ahhh!.. Jasné a srozumitelné prohlášení. ()

Hortensia 

všechny recenze uživatele

Prvotriedny modernistický film. Ľahkú frustráciu po oddramatizovanom konci vystrieda nadšenie, keď sa film - vo vlnách - ešte dlho v myšlienkach vracia... Intuitívne prepojenie zdanlivo nesúvisejúcich rozporov troch postáv. Trajektória filmu vedie cez kradmé pohľady, letmé dotyky prstov, a skrz privreté oči zaniká modlitba v šplechote bazéna. Všetko haptické a rozrušujúce. Falošná detektívka. ()

Reklama

Martin741 

všechny recenze uživatele

To by nebola Lucrecia Martel, keby v jej filmoch nebol bazen. Ten symbolizuje podla mna obdobia striedajuceho sa pokoja a kludu - kedy je hladina bez vln - a zase obdobia nepokoja, stresu a zivotnych peripetii. Dobre beriem, do toho este v akomsi argentinskom meste prisla lekarska konferencia a dej sa toci okol otohto tematu. Za seba hovorim, ze to bereim, kulisy na urovni, dialogy maximalne kvalitne, rezisersky dobre natocene. Podla konca tipujem, ze viem nabozenstvo pani reziserky : 74 % ()

boogieman 

všechny recenze uživatele

To čo vidíte a počujete a vnímate, ešte nemusí byť to čo to v skutočnosti je. Realita je nejasná a rozvlnená ako plocha bazénu (ktorý je dôležitým aktérom všetkých režisérkiných filmov), a beda tomu, kto si ju vysvetlí tak aby mu neskôr spôsobovala nepríjemnosti. To je hlavný motív tohto aj iných filmov Lucretie Martel. To ako dokáže túto tému spracovať je fantastické. Jeden z najväčších talentov súčasného filmu. A ten kto si nevšimol dej, evidentne nechápe. Narácia sa tu objavuje, a hoci je konštruovaná mimoriadne nezvyklým spôsobom, stále tam je, dokonca by som mohol povedať, že je to svojím spôsobom určitá obdoba thrilleru. Už len samotný zvuk je tak maniakálne prepracovaný, že stojí za to jednu projekciu venovať iba jeho štúdiu. V tomto i v jej iných filmoch je toho tak strašne veľa, ale napriek tomu sú nám všetky informácie poskytované cez úplné nuansy každodenného života. Veru, režisérkine filmy nie sú pre nevnímavých a nepozorných ľudí, a myslieť si, že jedna projekcia k doceneniu stačí, je smiešne. Tieto filmy, vyžadujú od diváka veľa. No dávajú omnoho viac. (3x) ()

Galerie (16)

Reklama

Reklama