Režie:
Carlos CarreraScénář:
Vicente LeñeroKamera:
Guillermo GranilloHudba:
Rosino SerranoHrají:
Gael García Bernal, Ana Claudia Talancón, Sancho Gracia, Angélica Aragón, Ernesto Gómez Cruz, Damián Alcázar, Pedro Armendáriz Jr., Fernando Becerril (více)Obsahy(1)
Snímek, nominovaný na Oscara za nejlepší cizojazyčný film, se točí kolem čtyřiadvacetiletého Otce Amara (Gael Garcia Bernal), který je vyslán do malé farnosti v mexickém městě Los Reyes, aby zde vypomáhal stárnoucímu Otci Benitovi. Po svém příjezdu do Los Reyes se ctižádostivý Otec Amaro setkává s Amelií, krásnou šestnáctiletou dívkou, jejíž zbožnost se brzy začne nezadržitelně proplétat se vzrůstající náklonností k novému knězi. Zatímco odhalení korupce v církvi vyvolá ve městě skandál, Amelia a Otec Amaro propadnou vzájemné lásce a naváží vášnivý sexuální vztah. Amelia jej žádá, aby opustil církev a uzavřel s ní manželský svazek, ale pobyt v Los Reyes Amarovi otevřel oči a ukázal mu, jaké příležitosti skýtá moc církve pro mladého ambiciózního kněze. Uvnitř jeho mysli zuří boj mezi vírou v boha a tělesnou rozkoší. Dřív nebo později musí najít sílu k rozhodnutí, kterou životní cestu si zvolí. (HBO GO)
(více)Videa (1)
Recenze (60)
Takhle nepřipravená jsem snad nešla na žádný jiný film. Protože znám předlohu, která se odehrává v Portugalsku v 19. století, vyladila jsem se na historické romantické drama. Když na začátku Amaro přijíždí do na své nové působiště autobusem, byl to pro mě takový šok, že jsem se vzpamatovávala dobře do poloviny filmu. Navíc mi téma v dnešní době připadalo trochu jako mnoho povyku pro nic. Proto mě docela překvapilo, že v Mexiku byl fim přijímán jako velmi skandální. ()
Slušné herecké výkony (především Bernal) a kamera bohužel nezachrání celý film, který trpí hlavně roztříštěným scénařem. Jednotlivým postavám (včetně těch hlavních) je dán neuvěřitelně malý prostor. Prakticky nic se o nich nedozvídáme, a nejen proto se s nimi nedokážeme ztotožnit. Místo nějaké rozumně udělané expozice sledujeme v průbehu filmu krátké zlomky mnoha situací, ve kterých jednotlivé charaktery působí pouze jako loutky scénaristy. Bohužel slabší 3* - očekával jsem lepší zážitek. ()
Snímku zásadně škodí přesunutí děje z 19. století do dnešní doby. "Aktuálnost" problému církve a morálních hodnot tak totiž moc nefunguje. Přestože by Amarovi sem tam nějaké zkrácení jen prospělo, přestože některé dějové linky vyzní trochu do ztracena, tak celkově jde to kvalitní film s velmi zajímavým námětem. Pravda, sám o sobě by to byl spíše průměr, ale zachraňují ho více než slušné herecké výkony, obvzláště jako vždy výtečného Bernala. Právě ty pozvedávají kvalitu snímku do nadprůměrných hodnot. ()
Začátek poměrně dobrý, ale druhou půlku jsem sledovala snad už jen kvůli G. G. Bernalovi (od Mexické jízdy můj nejoblíbenější Mexičan :-). Slušně započatou zápletku holt scénárista (opět) nedokázal nikterak využít a výsledek je dost chabý. Celkem předpokladatelný děj a vývoj postav (pokud se o nějakém dá vůbec hovořit) neposkytují tu správnou katarzi, o jakou, předpokládám, tvůrcům šlo. Ale na druhou stranu se povedla alespoň výprava a ty obrázky jsou docela hezké. 1* patří za Bernala. ()
Schematická adaptace. Jak nacpat knihu do filmu, abychom neurazili ty, kteří už příběh znají a budou jej chtít mít na plátně "správně", a zároveň stvořit hodnotné dílko, které lze podávat středoškolské mládeži na místo neoblíbených papírových špalků známých též jako knihy? Ta kniha se tam samozřejmě nevešla a děj je tak napůl ryba a napůl rak okořeněný abstraktem z psychologie postav. ()
Galerie (18)
Zajímavosti (4)
- Vďaka kontroverzii sa film stal v tom čase najlepšie zarábajúcim filmom v Mexiku, keď pretrhol všetky pokladničné rekordy, ktoré dovtedy držal film Sexo, pudor y lágrimas (1999), (Arsenal83)
- Na rozdiel od románovej predlohy sú vo filme úplne odlišné miesta a časy, ako aj udalosti, ktoré sa tam odohrávajú, ako je pranie špinavých peňazí a prepojenie medzi obchodom s drogami a Cirkvou. (Arsenal83)
- Pred premiérou filmu v Mexiku vypukla kontroverzia, pretože niektoré katolícke skupiny sa pokúsili film zakázať. (Arsenal83)
Reklama