Režie:
Mathieu TuriScénář:
Mathieu TuriKamera:
Alain DuplantierHudba:
Frédéric PoirierObsahy(1)
Lisa (Gaia Weiss) se probudí v podivné trubici plné smrtících pastí. Její jedinou možností je jít dál. Ale není jasné, jak daleko se může dostat. (JasonCZ)
Videa (1)
Recenze (114)
Jako děcko jsem rád fantazíroval o podobném prolézání komplexem úzkých tunelů, ale myslím, že ani tehdy by mně tenhle film moc nebavil. Mám rád kostkózní (Platform, Labyrint podle Davea) a i jinak prostorově brutálně minimalistické filmy (Telefonní budka, Pohřbený, Locke), ale tohle je prostě nuda. Nevýrazná hlavní postava, její skoro nulová interakce s někým dalším, pasti natvrdo obšlehnuté z Kostky, úvod v autě působící jako parodie na hitchhiker thriller a závěrečné vysvětlení, které překvapí jedině tím, že si tvůrci lajzli něco tak předvídatelného, co by i průměrný scenárista hned na začátku psaní scénáře shodil ze stolu. Podobný, o rok mladší Oxygen mě taky moc nebavil, ale oproti tomuhle byl mnohem zajímavější. ()
Kostka (1997) konečne našla, po viac ako 20 rokoch, ako tak dôstojného nasledovníka. Z pohľadu klaustrofóbie veľmi účinné. Chýbala tomu však nejaká nadstavba, ktorá by celý ten boj o život lepšie opodstatnila a hlavne mi vadil malý počet druhov prekážok/pastí. Jednohubka, ktorá premrhala vlastnú vynaloženú snahu. ()
Jeden z najnapínavejších hororov tohto pomerne nevýrazného roka, pri ktorom som si uvedomil, že preliezanie takýchto úzkych tunelov nie je nič pre mňa (možno mám klaustrofóbiu aj ja a ani o tom neviem). Najmä keď ma niečo môže každou minútou rozpučiť, rozštvrtiť alebo spáliť. No sexi hlavná hrdinka s prehľadom zvláda prenasledovanie zombíkom, vodné a kyselinové pasce, preliezanie ostnatými drôtmi a mnoho ďalších prekvapení, ktoré nám tvorcovia tejto francúzskej kvalitky ponúkajú. Záver neoslovil ani mňa (dokonca som ho už videl v podobnom, hoci o niečo menej kvalitnom horore), ale 95% filmu je neskutočných. Len tak ďalej Francúzsko. ()
Extrémně klaustrofobická variace Kostky, která efektivně pracuje nejenom se stísněnými prostory, ale i dalšími formami úzkostí. Originality sice Meander příliš nepobral, všechno ale vynahrazuje svou formální stránkou a bravurní one woman show Gaiy Weiss. Futuristické kulisy těsných tunelů spolu s promyšlenou kamerou a efektním sound designem dávají na vlastní kůži zakusit veškerou frustraci hlavní hrdinky. Všudypřítomná nejistota a vražedné překážky z filmu dělají působivou adrenalinovou jízdu, která divákovi prakticky nedá prostor ani vydechnout. To neustálé brnkání na nervy je natolik skličující, že jsem ochotný odpustit i ten nevýrazný a zbytečně alibistický konec. ()
Celou dobu jsem nechápal ani hov*o, ale dívalo se na to fakt dobře - bavilo, nenudilo, drželo napětí i palce a pobízelo přijít tomu na kloub - kóma ? mimozemská reality show ? očistec ? pořád jsem doufal ( a díky průběžné kvalitě snímku i věřil ) že se dočkám smysluplného konce/pointy a ne něčeho "domysli si diváku sám, my vlastně ani nevíme". Naštěstí mne v tomhle Mathieu Turi nezklamal a tím pádem hodnotím nadprůměrně, protože si dal práci s něčím navíc než většina jeho kolegů s podobnými filmy a prostě se na to i dobře dívalo. Proto hvězdička navíc, solidních 7.5/10 ()
Galerie (20)
Zajímavosti (1)
- Natáčení začalo 18. listopadu 2019 a trvalo 33 dní, natáčelo se v pařížském regionu. (bianci)
Reklama