Režie:
Hiroši InagakiHudba:
Ikuma DanObsahy(1)
Takezo už ako samuraj, pod novým menom Miamoto Musashi, putuje po Japonsku, stretáva sa v súbojoch s tými najlepšími samurajmi a stále zostáva neporazený. Všade ho už poznajú ako toho najmocnejšieho samuraja v celom Japonsku. Musashi sa vracia do Kyota, aby vyzval na súboj majstra tamojšej najprestížnejšej samurajskej školy. Takeza si všimne velmi schopný, ambiciózny samuraj Sasaki Kojiro, ktorý v Musashim vidí svoju životnú výzvu a jeho jediným cieľom sa stáva vyzvať a poraziť Musashiho v zájomnom súboji.
Sasaki Kojiro je podobne ako Miamoto musashi, skutočná historická postava a je ústredným motívom vo filme Kojiro (1967, réžia Hiroshi Inagaki ). (kitano)
(více)Videa (1)
Recenze (38)
Pokračovanie životnej cesty najslávnejšieho samuraja 17 storočia feudálnym Japonskom je plné nečakaných zvratov, klamstiev, intríg a hľadania. Toshiro Mifune zo zdvihnutým samurajským mečom, je pre mňa hrdina, ktorý dáva filmu silu, epickosť a nesmrteľnosť. Pre takého postavy sa Mifune narodil. Aj keď jeho vnútorné pochody nie sú detailne rozpracované – film sa sústreďuje hlavne na postavy, ktoré ho obklopujú, jeho protivníkov, alebo ľudí s jeho minulosti, a ich vplyvy na jeho rozvoj a na jeho dospievanie ako bojovníka ovládajúceho umenie meča, film tým netrpí. Akčné scény umocňuje často krát Japonská krajina so všetkými ryžovými jazierkami, vysokými borovicami a jednoduchými obydliami. Aj keď na filme badať, zhutnenie takmer tisíc stranovej knihy – čo sa prejavuje hlavne v strácaní sa, medzi rôznymi postavami, film je po dramaturgickej stránke zvládnutý na výbornú. Má skvelé tempo, výbornú hudbu a nezabudnuteľné výkony Japonských hercov, ktorý sa už v prvom diely stali nesmrteľnými. Neuveriteľne sa teším na tretí diel a knihu si objednávam. ()
,,SOUBOJ JSTE VYHRÁL. ALE CESTĚ MEČE JSTE PODLEHL“..... /// Takezovi nechybí sebevědomí a síla, ovšem jeho mysl stále nedosáhla klidu. ,,CESTA MEČE“ je cestou k lidskosti. Celkem dost se bojuje, ale nečekejte krvavý, ale ani vytříbený šermířský souboje. Stejnej prostor jako samurajskej ,,duševní vývoj“ dostává romanticko – dramatická rovina, páč se ženskejma to má chudák furt těžký. (Nebo voni s ním?) Chápu hlasy negativní (slabý choreo, zdržující romantika, zastaralost – doporučuji HD verzi…), já se však přikloním na tu pozitivní stranu, a to přesto, že životopisy moc nemusím. Škoda jen, že tolik prostoru na úkor ,,samurajství“ dostávaj ty ,,baby“. Po seznamovací jedničce, jde o part dramatičtější, byť naplno nevyužívající Mifuneho charisma. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Žádnou z knih o skutečném Miyamoto Musashimovi, které napsal Eiji Yoshikawa jsem nečetl. 2.) Když se řekne ,,Sasaki Kojiro“, vidím Nodači. 3.) Zjistím, jak se šavluje v rejžovým poli. 4.) Thx za titule ,,Martin Tirala“ a ,,fridatom“. /// PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE ** NAPĚTÍ * ()
Lepší než první část, ne však o moc. Po skvostném úvodu je třeba zatnout zuby a přežít střední pasáž, finále je naštěstí opět zdařilé. Překvapivě málo to stojí na Mifunem a jeho charismatu. Navíc exteriéry tu oproti jedničce mnohem více supluje studiový papundekl, což sice není zápor, ale zarazí to. ()
Oproti předchozímu dílu je tento Musaši Mijamoto o něco záživnější. Technické zpracování sice dnes působí stejně archaicky jako u prvního filmu, na druhou stranu druhá epizoda alespoň nabízí něco víc ze samurajské filosofie a i nějaké ty souboje. Jinak však nelze Musašiho srovnávat s obdobnými filmy s T. Mifunem od Kurosawy té doby. Ty totiž nestárnou a ve srovnání s tímto se jedná o velice oduševnělá díla. V Musaši Mijamoto filmařské umění nehledejte, obstojí jen jako solidní popis něčího životního příběhu, víc nic. ()
Vyborne pokracovanie, kde Musashi uz ako samurai cestuje, aby ziskal skusenosti a mohol spoznat sam seba. Dreveny mec nahradila katana a pribudlo akcie. Jeden vobec z najlepsich samurajskych filmov, kde sa dozviete, ze fyzicka sila nieje z daleka vsetko co robi samuraja samurajom. A skvely zaver ktory vas navnadi na treti diel, kde Musashiho cesta vrcholi. (10/10) ()
Reklama