Režie:
David LeitchScénář:
Zak OlkewiczKamera:
Jonathan SelaHudba:
Dominic LewisHrají:
Brad Pitt, Joey King, Aaron Taylor-Johnson, Brian Tyree Henry, Andrew Koji, Hirojuki Sanada, Michael Shannon, Bad Bunny, Sandra Bullock, Zazie Beetz (více)VOD (4)
Obsahy(2)
Brad Pitt hraje ve filmu Bullet Train nájemného zabijáka Berušku, který je odhodlán vykonávat svou práci mírumilovně, jelikož se mu spousta předchozích kšeftů vymkla z rukou a smůla se mu lepí na paty. Osud má nicméně jiné plány, protože Beruška se při své nejnovější misi v nejrychlejším vlaku světa dostane do křížku se smrtícími protivníky. Jejich cíle jsou vzájemně propojené, a zároveň protichůdné. Konec trati je pouze začátkem nepřetržité divoké a vzrušující jízdy napříč moderním Japonskem. (Falcon)
(více)Videa (4)
Recenze (885)
První čtvrthodinu jsem věděl, že ten film budu nenávidět. Velmi průhledná snaha být cool, cute a random, která v drtivé většině případů zpomaluje film, který bych proto i přes to, že se odehrává v svištícím šinkanzenu, nenazval svižným. Ale musím přiznat, že postupně si mě to docela získávalo. Když si vzpomenu na unuděnou zoufalost Gray Mana, tak tady do toho aspoň přítomní dávají všechno. Zatím dávám tři a kdo ví, jestli to zpětně nezačnu mít rád i na čtyři. ()
Bullet Train je povedený akční výplach bez větších ambicí, v němž ta nesourodá plejáda svébytných charakterů dobře baví a zejména Brad Pitt to svým „záskokem“ táhne na výbornou. Jen teda to odhalení jak hlavního záporáka, tak jeho motivací, to bylo jak z nějakého filmu tak o tři kvalitativní třídy níž. Tím rozhýřeným rádoby cool stylem a četnými flashbacky je to chvílemi už trochu moc překombinované a nesoustředěné, ale to byl asi záměr, a co už, zábavné to je každopádně. [Filmový víkend ČSFD 2022] ()
Spíše než k Tarantinovi tohle má blíže k utrženému Ritchiemu, bohužel po lehké lobotomii. Škoda vysvětlovačky pro blbý v závěru, škoda opakujících se dialogů mezi Mandarinkou a Citronem, které mnohdy vlastně ani nebyly moc vtipné, i když se snažily být moc cool. Ritchie by tyhle chyby nedělal. Rozhodně vzhledem ke jménu režiséra nečekejte novýho Johna Wicka, zdejší full-contact souboje nemají takovou šťávu a nápad, a určitě bych se obešel bez přepáleného závěru s šinkanzenem, kde už jsem jenom čekal, že odněkud vylezou Tom a Jerry a začnou se mlátit pánvičkami. Ale jinak to bylo příběhově skvěle vymyšlené, mělo to překvapivou pointu, všechno to ke konci dávalo smysl a některé scény byly tak neuvěřitelně absurdní a absurdně vypointované, že byly vlastně fajn. Zajímavá postmoderna, kterou bych od bývalého kaskadéra nečekal. Z herců nejvíc zářil Aaron Taylor-Johnson, to je chodící maskulinita s hereckým talentem. ()
Provozní řád z Goddardova hotelu na pomezí Kalifornie a Nevady, něco z universa kolem Nevěsty a O-Ren Ishii (ale bez té precizní formy), akce od nasrané libanonské Baby Jagy a co se týká mluveného slova hodně z Deadpoola. Bohužel. Něco takového možná psal Guy Ritchie ve třinácti do šuplíku.. Asi po dvanácté funny zmínce o Mašince Tomášovi jsem chtěl zatáhnou za záchrannou brzdu, případně švihnout Olkewicze po hlavě kolejnicí. Kredit pro kvarteto Sanada, Taylor-Johnson, bojga a Shannon, že se pokoušejí hrát, i když nemají co. U Pitta v zajetí terapeutických pouček si doteď nejsem jist, jestli ho vzít kolejnicí taky, nebo vytvořit kvintet.. ()
David Leitch naštěstí po prvním Johnu Wickovi či Atomic Blonde rozmetal dosud smutnou skutečnost, že režírující kaskadér nebyl nikdy zárukou kvality. Jenže k temným/vážným kouskům přidal i humor a třeba takový Hobbs se Shawem už byli přepálenou, uřvanou a místy digitální show, na kterou Leitch navazuje i tady. A předkládá gangsterku v Ritchiovském stylu a v každém směru pokoušející se být cool. Stěžejních postav je tu víc, příběh se snaží nabalovat další a další obsah, odbočky i náhody, kdy hlavní hrdina má zatraceně víc štěstí než rozumu. Zatímco beruška v zahradách dokáže likvidovat mšice skoro lépe a především ohleduplněji k životnímu prostředí než chemický postřik, Beruška s ksichtem Brada Pitta je taky likvidátor, ovšem jak sám říká, smůla ho provází na každém kroku. Protože tohle měla být snadná šichta: vzít z japonského rychlovlaku kufřík s tajemným obsahem a zmizet. Ovšem zájem o něj nemá sám a cíle jiných pasažérů jsou protichůdné, a je tak jasné, že se do konečné stanice nepodívají všichni. Já vlastně přesně nevím, proč dávám jen tři hvězdy, nevadí mi v akčním žánru černohumorné momenty, vadí mi ale ty vyloženě pitvořivé a groteskní. A prostě když jdu na akční film, nechci (samozřejmě je spousta výjimek) skákat tolik do jiných žánrů. Navíc trošku kolísalo tempo a finále s digitální vlakovou mazanicí a nevyužitou hordou japonských mafiánů zamrzí. Každopádně ano, má to spoustu nápaditých momentů i absolutního násilí a velmi dobré herce. Ač si ale Pitt roli evidentně užívá, prostě ho mám raději v jiných partech. Stejně jako Leitche v těch „wickovštějších“. ()
Galerie (57)
Zajímavosti (38)
- Ve filmu si střihne rychlé cameo i Channing Tatum. Brad Pitt (Ladybug) se ho zeptá, zda si nechce vydělat rychlé peníze a Tatum následně na to odpoví, zda to nemá něco společného se sexem. Jedná se o narážku na to, že samotný Tatum se ve svých 18 letech chvíli živil striptýzem. (ZiGi_)
- Film byl natočen v Kalifornii (Los Angeles) a také v Japonsku (Tokio). Několik nezapomenutelných scén bylo natočeno v Lancasteru a okolí hotelu Barclay v L.A. Tvůrci také natočili mnoho scén v Sony Pictures Studios, které se nachází na 10202 West Washington Boulevard v Culver City. (Trajektt)
- V tomto filmu i ve snímku Mortal Kombat (2021) hraje Hiroyuki Sanada postavu, která se spojí se svým potomkem, aby se postavila muži, který zabil jeho ženu. (mikki089)
Reklama