Reklama

Reklama

Epidemie

(festivalový název)
  • Dánsko Epidemic (více)

Obsahy(1)

EPIDEMIE je film o natáčení filmu, který dává nakonec dohromady film. Žánrově zde Trier přirovnává snímek k Felliniho 8 a 1/2, Godardova vášeň nebo k Americké noci. Režisér Lars a scénarista Niels zjistí, že jejich dlouhá práce na scénáři k filmu Komisař a děvka byla zbytečná, scénář byl totiž vymazán z počítače. V rychlosti tedy sepíší nový scénář, který poté prezentují producentovi. Nový projekt nese název Epidemic a hlavním hrdinou v něm je doktor Mesmer (Trier), který se rozhodne vést boj proti zhoubné epidemii, i když ví, že je marný. Doktor je přímým zdrojem nákazy, a zná smutnou pravdu, že cesta do pekla je stavěna dobrými úmysly. Mezitím co v rámcovém příběhu už režisér a scénárista připravují další projekt, začne se Evropou šířit nová epidemie... (Aristes)

(více)

Recenze (45)

Dudek 

všechny recenze uživatele

Konečně jsem dostal možnost zhlédnou toto Trierovo dílo a musím se opět hluboce sklonit před jeho mistrovským talentem. Scénář k filmu napsal Niels Vørsel, se kterým von Trier spolupracoval například na seriálu RIGET (v Epidemii také navštívíme Říškou nemocnici). Originální příběh vypráví o dr. Mesmerovi, který se snaží vymýtit mor a stane se tak sám jeho hlavním šiřitelem... víc snad není třeba psát. ()

kinej 

všechny recenze uživatele

Trier byl už od počátku emociální manipulátor. Je to patrné i z tohoto jeho ranného snímku. Vždy navodí atmosféru nasáklou emocemi, nezapomene jí pak vždy nabořit nějakým rušivým prvkem, jako by chtěl dát najevo, že takovými postupy pohrdá. Zároveň zde ukazuje jak snadné je danou atmosféru navodit a pohrát si tak s lidskými emocemi tím nejbanálnějším způsobem. Jednak to demonstruje na morových scénách, kde se o náladu scén postará prostě jen hudba Richarda Wagnera a obdobně to ukazuje v určitých hororových momentech, doprovázených geniální a zároveň jednoduchou zvukovou kulisou. Cit pro takovéto scény ho předurčil k režisérskému řemeslu. Tomuto filmu však bohužel chybí určitá kompaktnost, jako je tomu například u Europy. ()

Reklama

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

„Bylo podivuhodné, že se ty barvy nesmíchaly, ale vytekly najednou spolu tak, jak to Bůh chtěl... bez toho, že by smícháním vytvořily třetí barvu. Zdá se mi, že jsem to viděl u jedné zubní pasty. Nevím, jestli se dá ještě koupit, jmenuje se Signal.“ * * Hmm, může ještě něco výstižněji charakterizovat hloubku a styl tohoto filmu, když napíšu, že výše citované filozofování zde nasleduje z ničeho nic po jedné z atmosféricky temných scén s hypnotizující atmosférou? Jako některé filmy Larse von Triera se mi celkem líbily, ze 7 dosud viděných jsem mu dokonce již třikrát udělil 4 hvězdičky a originální náměty či nekonvenční snímky v rámci žánrů jsou pro mě lákadlem i u nejednoho dalšího Trierova filmu. Ale Epidemie mi přijde jako jeden z dalších režisérových totálních úletů, jejichž klady z větší části začínají i končí u jednoho zajímavého nápadu a výsledkem je takové podivné undergroundové cosi, čemu pořádně rozumí asi jen samotný von Trier s Vørselem a co ocení nejspíš jen opravdu skalní režisérovi příznivci. Líbilo se mi neobyčejné nahlédnutí do zákulisí scenáristické tvorby se samotným Trierem, v některých scénách na mě ta zvláštní atmosféra i působila a úplný závěr má taky cosi do sebe, ale jinak jsem se po většinu času nedokázal naladit na stejnou vlnu, nejednou jsem se nudil a celkově mi zhlédnutí Epidemie moc nedalo, ani nenabídlo žádný výraznější zážitek. Ale jelikož mívám to u Triera doslova jako na houpačce, doufám, že příští vybraný film mi zase sedne víc. Jestli černobílý undergroundový film o scenáristovi a jeho podivném filmu, tak za mě určitě raději Rockwellův Průšvih (1992). [35%] ()

Karamanlis odpad!

všechny recenze uživatele

Ups... môj stret s rannou von Trierovou tvorbou bol bolestivý. Tento otravný, nepozerateľný, chaotický splašok, vyzerajúci ako keby bol nakrútený niekedy v 30. rokoch 20. storočia (nemal som chuť skúmať, či náhodou nebola táto obrazová nekvalita účelová a maestro sa jej prostredníctvom nepokúšal o nejaký "hlbší rozmer" alebo umocnenie dojmu...) niekto fakt považuje za klenot európskej kinematografie a prežíva pri ňom opakované filmové orgazmy? ()

Frajer42 

všechny recenze uživatele

Spoilery! Očekával bych podobnou hru na začátku režisérovi kariéry a nikoli až po dvaceti letech zkušeností. Cesta do složité scénárisické duše. Bezesporu nejúžasnějším momentem hodným ke hlubokému zamyšlení bylo to, že konečně někdo rozlouskl tajemství několikabarevnosti zubní pasty Signal PLUS a odboural mi ze života bezesné noci! V samotném příběhu o doktorovi, který se rozhodl hubit mor a ve skutečnosti byl jeho šiřitelem vidím těžkou paralelu k celkové Trierově tvorbě. Neshledávám náhodným, že si roli doktora zahrál právě Trier. Soudě dle filmů z jeho filmografie je Trier člověkem následujícím Freudovu teorii o tom, že člověk je v jádru odporně zlý, je poháněn základními pudy a celý život se žene za naplňováním svých potřeb. Ve filmech Triera zastává neuvěřitelně silnou roli jakákoli forma násilí a úpadku lidstva a Trier mi přijde stejně jako doktor taky takovým člověkem, který se vydal hubit násilí stejně jako doktor mor, ale ve skutečnosti je pouze jeho šiřitelem. V tomto shledávám ve filmu jakýsi náznak podobenství. Mám takové tušení, že ve snímku bude takový náznaků více, protože už jsem si ráčil povšimnout, že Trierova tvorba nevzniká náhodně. Protože například v Prvku zločinu jsem zaregistroval odkaz na snímek, který Trier stvořil až za dlouhých 34 let. Připouštím, že snímek možná patřičně nedokážu docenit právě proto, jak málo mám od Triera nakoukáno. Bohužel mi valná část snímku přišla nezajímavá a lehce nudná. Lepší 2 hvězdy. ()

Galerie (15)

Reklama

Reklama