Reklama

Reklama

Ten den by proběhl jako každý jiný, kdyby se na nebi neobjevilo „cosi“, co sourozencům Haywoodovým zabilo otce. Bylo to UFO? Nebo je vysvětlení mnohem racionálnější? Nikdo nic neví. Zjevné je jen to, že to, co se děje v okolí malé koňské farmy, na níž OJ (Daniel Kaluuya) a Emerald (Keke Palmer) žijí, je čím dál znepokojivější a nabírá to na obrátkách. Zatímco oči senzacechtivých amatérských ufologů a záhadologů se upírají k nebi ve snaze alespoň krátce zahlédnout kousek létajícího talíře, Haywoodovi klopí zraky k zemi. Kdo se na ně nedívá, toho přece neunesou. Nebo že by pravidla neplatila? (Cinemart)

(více)

Videa (3)

Trailer 1

Recenze (508)

Othello 

všechny recenze uživatele

V rámci Peelových tvůrčích limitů vynikající, v rámci aktuálních tvůrčích limitů současného mainstreamu je to jeden z filmů roku. A vůbec, co to kecám, ten film je sám o sobě boží. Máte-li jako já kliku a šli jste na film jako naprostá tabula rasa, máte před sebou kouzelnou hodinu a půl postupného odhalování tajemství v Hollywoodských kopcích, během kterého kolem vás běhají různé scénáristické myšky a dějové výpady, které vtipně odkazují na kouzelnou debilitu devadesátkové TV Ameriky, o které třeba tak rád vyprávěl Tarantino. Ostatně si myslím, že k němu má po posledním filmu Peele daleko blíže než k tolikrát skloňovanému Hitchcockovi. Funguje jako žánr, ale s alespoň nějakou znalostí americké popkultury se teprve začne vyjevovat jak šíleně je celej ten film vymazlenej. Kouzlo velkých koňských očí, Harambe, strašidelná aura hollywoodských rančů, kameramani, co si poměřují bouchačky, za flígr odněkud vytaženej Wincott, soundtrack co krade od Morriconeho i Badalamentiho a mrak, který se nehýbe, aniž by si toho za půl roku někdo všiml. A za kamerou Hoytema. Yep. ()

Botič 

všechny recenze uživatele

Nope je něco jiného. Jordan Peele stojící před podobnou rolí, jako kdysi M. Night Shyamalan. Divák chce šokující pointu, vždycky dostane šokující pointu. Divák chce sociální přesah, vždycky dostane sociální přesah. Jenže Peele si se svým třetím režisérským počinem jde vlastní cestou a přestává s divákem hrát tuhle hru na crowd-pleasera. Na místo toho tu rozehrává zuřivou podívanou s šimpanzem, mimozemským řitním otvorem, co by mohl chodit klidně po přehlídkovém mole a tepe do Hollywoodu. Závěr je možná v něčem parodický, ale úplně parádní. ()

Reklama

JFL 

všechny recenze uživatele

Člověk by snadno mohl propadnout pokušení, aby provolával Peela za nového Tarantina ve snaze vyzdvihnout jej coby jednoho z nejosobitějších a nejunikátnějších talentů spoučasného amerického overgoundu. Jenže zásadní rozdíl mezi oběma tvůrci spočívá v tom, že Tarantino je sebezahleděný nerd adorující mytologii filmu a fikční hrdiny, kdežto Peele se obrací k realitě, neboť je nejen cinefil, ale také autor reflektující společnost a bizarní paradoxy jejích aparátů a statu quo. Proto také jeho filmy nejsou pouhými sofistikovaně nadšeneckými hříčkami s filmovými schématy a eklektické pomníky okrajovým filmům a autorům, ale jízlivé satiry a mnohovrstevnatá díla, která dokážou současně bavit i mrazit. Peelův třetí celovečerní projekt pak fascinuje jako unikátně nepředvídatelné vyprávění, které na půdorysu záhady a kontaktu s něčím cizím staví ohromující pomník kinematografii a jejím průkopníkům. Peele ve svém "Tenkrát v Hollywoodu" nejde cestou Tarantinovy iluzorní fikce a okouzleného adoračního patosu, ale vytváří dílo vědomě pracující s paradoxy a protiklady. "Nene" tak současně je sci-fi i western a pojednává s hořkostí o zábavním průmyslu, který se sám chytá do vlastní smyčky, když si vychovává diváky, kteří požadují stále nové a okázalejší atrakce. Jakoby nevyhnutelně pak tento proměňující se průmysl nechává v prachu cesty své staré dříče i průkopníky. Peele vzdává hold posedlosti dokonalým záběrem, ale paradoxně tak činí se zázemím doby, kdy ona dokonalost už je umělá a vzniká bez rizika díky počítačovým efektům a digitální postprodukci. Nejvíce pak na "Nene" překvapí, že sice pojednává o starém Hollywoodu a jeho magii i patosu, ale nepromlouvá k uslzeným gerontům, nýbrž onen étos zprostředkovává mladé generaci odkojené YouTube a dennodenně visící na sociálních sítích. ()

JohnnyD 

všechny recenze uživatele

7/10 Butthole from Outer Space. Pridávam sa k hlasom, ktoré tvrdia, že toto je veľmi v štýle ostatných Shyamalanoviek. Je to vizuálne podmanivé, originálne, ale zároveň aj dosť divné a miestami smiešne až vyslovene cringy. Z celého filmu ma najviac bavila - úplne nadbytočná ale mimoriadne strašidelná - pasáž s Gordym a Jupiterom, ktorá mala potenciál na vlastný film. Zvyšok je taký mix 80s béčka (ten IT technik to strašne dáva dole) a arthouse hororu, ale od odhalenia tajomstva to ide rapídne dole a záverečný kameramanský lov má možno nejaký meta-zmysel, ale reálne sa postavy v poslednej tretine správajú ako po lobotómii. Za originalitu a špičkovú kameru zaokrúhľujem nahor, ale scenár je nesústredený a filmu by sa zišlo prestrihať (najmä v prvej hodine) tak o 20-30 minút. ()

Fiftis 

všechny recenze uživatele

Že som si ja radšej pred pozretím tejto snímky radšej nepovedal jej názov. Presne tak jedným slovom by som mohol napísať recenziu k tomuto filmu. NOPE! Zdĺhavé, nudné, (niektorí liberáli by povedali aj rasistické, lebo tam hralo málo bielych), a hlavne neuspokojivé. Nečakal som žiadne prestrelky medzi pozemšťanmi a mimozemšťanmi, ale dívať sa 131 minút na absolútne NIČ, to už je čo povedať. Okrem jedného lietajúceho taniera sa nedočkáme ničoho. Ani vysvetlenia čo chcú, kde sa tu vzali, kam berú ľudí, či prečo ich je tak málo. Naozaj toto by mohol byť megafilm keby to bol kraťas. Taká 15 minútová jednohubka. Miesto toho sledujeme černochov prevažne v noci (čo nejde do seba) ako hľadajú kone. Naozaj nerozumiem takýmto typom filmov a myslím že už sa vyhnem všetkému čo režíruje Jordan Peele a to mi už malo byť výstrahou pri Us (2019). ()

Galerie (31)

Zajímavosti (28)

  • Jordan Peele v jednom rozhovoru prohlásil: „Film se nazývá Nope proto, že to bude prvotní reakce lidí po odchodu z kina na otázku, co si diváci o filmu myslí.“ (TheEvilTwin)
  • Kameraman Hoyte van Hoytema v jednom rozhovoru uvedl, že většina scén v noci nebo potmě se ve skutečnosti natáčela ve dne. (Amras)
  • V prvním traileru je Em (Keke Palmer) zobrazena, jak tančí na píseň „Fingertips“ od Stevieho Wondera, ale její pohyby jsou naprosto nesynchronizované s hudbou. Ve filmu pak ale nakonec tančí na píseň „Walk on By“ od Dionne Warwick. (TheEvilTwin)

Související novinky

Noc ve filmu Nene je jako žádná jiná

Noc ve filmu Nene je jako žádná jiná

19.09.2022

Přinejmenším filmoví fanoušci jistě dobře vědí, že noční scény se často točí ve dne. Používá se přitom technika zvaná „americká noc“, kdy se na záběry pořízené za denního světla aplikuje modrý filtr,… (více)

Míří k nám další velká streamovací služba

Míří k nám další velká streamovací služba

11.09.2022

V Česku je dnes možné předplatit si desítky streamovacích služeb, prorazit na poměrně saturovaném trhu se ale pokusí další. A může mít dobrou šanci na úspěch. Jde totiž o SkyShowtime, výsledek… (více)

Srpen se ponese v duchu velkých premiér

Srpen se ponese v duchu velkých premiér

01.08.2022

Měli jste pocit, že letošní léto bylo, alespoň co se nabídky v kinech a na streamovacích službách týče, doposud poněkud chudé? Pak vás nejspíš potěší zpráva, že srpen v tomhle směru ledacos napraví.… (více)

Reklama

Reklama