Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Sedm královských dcer proměnila zlá Jezerní královna v sedm labutí. Jedné z nich, princezně Odettě, se podaří z podmořského zámku uprchnout. V podobě labutě je zraněna Štěpánem, přitroublým sluhou prince Viktora. Mladíci místo labutě najdou zraněnou dívku. Princ se do krásné dívky zamiluje, ale pro záchranu své lásky musí podniknout dlouhou a nebezpečnou cestu… Filmovou pohádku pro celou rodinu natočil v roce 1998 režisér Václav Vorlíček podle scénáře Miloše Macourka. Tentokrát se tvůrci inspirovali klasickou pohádkou "Labutí jezero" i legendárním baletem Petra Iljiče Čajkovského. Tragický děj baletního představení však přepracovali do podoby dobrodružné pohádky se šťastným koncem. (Česká televize)

(více)

Recenze (180)

tomtomtoma 

všechny recenze uživatele

Pohádka, která vypraví takový klasický příběh o princi, tentokrát Viktorovi (Max Urlacher), který musí hledat a vysvobodit dívku, do které se hned na první pohled zamiloval, a zrovna je to také princezna, Odetta (půvabná Jitka Schneiderová) a musí bojovat proti nadpřirozeným silám Jezerní královny (krásně hamižná Ivana Chýlková), která touží po manželství právě s princem Viktorem. Nakonec princ osvobodí všechny, koho Jezerní královna zaklela, či zajala pro své otrocké práce. Ze zajímavých dalších rolí: princův sluha Štěpán (Jan Hrušínský), který vnáší alespoň trochu vtipu, nejvěrnější poskok Jezerní královny Rudovous (Miroslav Táborský) a naivní vodnická žena (Jiřina Bohdalová). ()

MM_Ramone 

všechny recenze uživatele

V dobách totalitného režimu bol Václav Vorlíček výnimočný režisér, ktorého diela boli plné fantázie, humoru a dobrodružstva. Stačí spomenúť snímky ako napríklad "Dívka na koštěti", "Jak utopit Dr.Mráčka", "Tri oriešky pre Popolušku" alebo úžasne televízne seriály "Arabela", "Létajíci Čestmír" a "Křeček v noční košili". To sú výborné filmové diela, ktoré si vždy rád pripomeniem. Avšak po roku 1989 začala Vorlíčkova tvorba viditeľne upadať. No do úplnej krízy sa dostal až v novom miléniu. V roku 1998 ešte zvládol natočiť ambicióznu, avšak nie už celkom podarenú, rozprávku "Jazerná kráľovná". Je to taký rozporuplný koprodukčný projekt, v ktorom si hlavnú zápornú úlohu strihla Ivana úChylková a klaďasa stvárnil beztvárny Nemec Max Urlacher. ** ()

Reklama

Autogram 

všechny recenze uživatele

Použiť Čajkovského hudbu v rozprávke o labutiach môže byť polovica úspechu vo vytvorení atmosféry. To sa aj podarilo, ani herci nezaváhali, Jitka je rozkošná s posunkovou rečou. Rozprávka nie je žiadnou klasikou, ani sa ňou už nestane, hoci vodnícky motív je pomerne obľúbeny. –––– Princ Viktor se vrátil z lovu s mimořádně zajímavou kořistí. Dvounohou. –––– Úžasný blb. S ním se mi bude skvěle vládnout. ()

gutshoter 

všechny recenze uživatele

Vůbec se mi nezdá toto malé hodnocení. Ano, je to pohádka trochu z jiného soudku. Ano, temna je více než světla... Děj je ovšem velice příjemný, herecké výkony nadprůměrné (Ivana Chýlková skvělá). Občasné nelogické "minipasáže" tam jsou, ale to bych pohádce odpustil. Tuto pohádku mam od mala rád. Hudba je velice pěkná. 70% ()

CaptainNor 

všechny recenze uživatele

Filmem Princ a Večernice skončila ve Vorlíčkově pohádkové tvorbě milá, česká poetika. Vstupem německé produkce, která zásadně ovlivnila jeho představy se pohádky staly ponurými, hororovými a děti spíše děsily. Samotného režiséra to velmi trápilo a nebyl na toto období příliš pyšný. V sérii - Kouzelný měšec, Pták ohnivák a Jezerní královna graduje bezbarvost, tma, ponurost, děs a Jezerní královna už je koncenrát vystihující německou mentalitu. S Němcovou, Erbenem a krásou české krajiny nemají tyto filmy nic společného. ()

Galerie (12)

Zajímavosti (7)

  • Při natáčení filmu v Plešném jezeře došlo vinou filmařů k destrukci přibližně jednoho tisíce kusů šídlatek, což jsou u nás velmi vzácné a kriticky ohrožené rostliny. (panLosos)
  • Režisér Václav Vorlíček nebyl spokojen s kameramanem, kterého dosadili němečtí koproducenti. Kameraman špatně zasvítil scénu a tak jsou záběry, které se odehrávají pod hladinou jezera, velmi temné, a herci na nich nejsou pořádně vidět. (J R C Pecuchet)

Reklama

Reklama