Režie:
Václav VorlíčekKamera:
Josef IllíkHudba:
Karel SvobodaHrají:
Libuše Šafránková, Pavel Trávníček, Carola Braunbock, Rolf Hoppe, Karin Lesch, Dana Hlaváčová, Jan Libíček, Vítězslav Jandák, Jaroslav Drbohlav (více)Obsahy(1)
Tři oříšky skrývají tajemství a Popelce umožní být jednou obratným lukostřelcem v zelené kamizole, prohánějícím se na koni, jindy neznámou princeznou, před jejíž krásou se i princi tají dech. Cestičku ke štěstí si Popelka najde s pomocí svých kouzelných oříšků a princ přes všechny nesnáze najde svou milou díky tak malému střevíčku, který na nožku padne jen Popelce. (Ateliéry Bonton Zlín)
(více)Videa (1)
Recenze (999)
Jistě, může se zdát v případě notoricky známé pohádce zarážející, ale před pár lety jsme dávali dohromady společnou knížku o ní. Byl jsem přitom požádán pokusit se pomocí detailního rozboru filmu odpovědět na docela široce položenou otázku, čím jsou vlastně TŘI OŘÍŠKY PRO POPELKU natolik výjimečné, že dosáhly takového tuzemského, ale především mezinárodního věhlasu. Byla to zajímavá výzva, protože i já je měl od dětství zažité především jako divák a v souvislosti s vánočním televizním časem... Tou odpovědí pro mě nakonec bylo vrstvení, které umožňuje spojit očekávané s neočekávaným, kdy jako diváci dostáváme i nedostáváme popelkovský příběh. Mnohem více než na poli vyprávění či výstavby světa mě ale TŘI OŘÍŠKY PRO POPELKU po analýze záběr po záběru překvapily svým filmovým stylem, protože jde o jeden z nejokázalejších příkladů práce s transfokátory (zoomy), s docela dlouhými objektivy v překvapivé kombinaci s inscenováním do hloubky, stejně jako s různými takřka avantgardními postupy. Tyto techniky sice pro většinu diváků zůstávají neviditelné, ale přitom se na nezaměnitelnosti filmu neopominutelně podílí (viz dále, strana 73-84). Po dvou letech od vydání knížky si můžete přečíst celou analýzu tady, i když už je po Vánocích (ale než řeknete švec, už se zase budou blížít, takže je to jedno ;)). ()
Dám vám hádanku, a když ji uhádnete.... Poprvé - skvělá Libuška juvenilního vzhledu a Trávník v době, kdy slizem ještě neprýštil. Podruhé - propaganda, zaměřená proti rodinám netradičního typu. A potřetí - Mistr, pějící o nezkušeném ptákovi, co si hledá otvor. Nevíte? Škoda. Dokud nebudete znát odpověď na mou hádanku, budete čtyřiadvacátého krkat linecký u nějaké americké sračky. ()
Nesmrteľná klasika, o ktorej sa dá už len máločo povedať Snáď len škoda, že plejáda tak skvelých hercov a tvorcov už takmer celá odišla. Tento film môže slzu dojatia nad zemiakovým šalátom vyvolať aj u zápasníka MMA, ale keďže vidím, že je tu mnoho ľudí, ktorí hodnotia toto veľdielo ako odpad, zdá sa, že veľkému počtu konzumentov musela zapadnúť kosť z kapra v krku, inak si neviem predstaviť, prečo by niekto Popelku označil za filmový odpad. Z komentárov vyberám nasledovné: "Socialistický výplod, který bude zapomenut", "Sračka s nejhorší muzikou", "Koukal jsem 20 minut a vypnul jsem tu sračku." Rozumiete. Predloha Boženy Němcovej je socialistický výplod. Proste chudera Němcová bola kurva komunistka už pred 170 rokmi a tiež tak bratia Grimmovci, ktorí o popelce rovnako písali. Podľa užívateľa bude film zapomenut a on na to čaká. Tak to gratulujem, to si fandí, asi si myslí, že sa dožije veku ako Matuzalem. Označiť tvorbu Svobodu za najhoršiu muziku, to musí byť ozaj silné poškodenie sluchu, vzhľadom na handicap užívateľa preto nemožno kritizovať. Ale priznať, že za celý svoj život som videl Popelku len 20 minút, to nebude odporom k filmu. Užívateľ buď odniesol televízor nenávratne do záložne, alebo proste neplatí elektrinu. ()
Já se přiznám, že už to nemůžu ani vidět. Jsem opravdu vděčná, že Vánoce nestrávím v ČR a ta pohádka mě nebude pronásledovat. Bohužel nemůžu být zcela "objektivní" (jestli se vůbec dá být objektivní) a jsem ovlivněná tím, že to dávají pořád dokola. Ale co je moc, to je moc. A zas tak povedená pohádka to není, aby se to muselo pořád vysílat! ()
Jedině s norským lektorem jsem to zvládla bez dávivého reflexu. Jinak další tradiční ZLO, které srdnatě dlouhá léta leze o Slunovratu z obrazovek. Což mne přivádí k myšlence - vylézt na mě júrei, zajdeme něco popít, vylézt na mě Popelka nebo nedejcthulhu Trávníček, uřežu jim hlavy. ()
Galerie (63)
Zajímavosti (180)
- Helena Růžičková (Droběna) si ve filmu zahrála se svým synem Jiřím (kuchtík). (Duoscop)
- Když Popelka (Libuše Šafránková) přijíždí k zámku, vidíme, že schodiště se skládá ze dvou polovin (horní a dolní), mezi kterými je podesta. Při útěku z bálu Popelka v prvním záběru sbíhá ze schodiště, probíhá podestu a pokračuje po spodní části schodiště. Přichází střih a nový záběr, jak Popelka opět přebíhá podestu a následně, na dolní části schodiště, ztrácí střevíc. To ale není možné, protože schodiště má jen jednu podestu, kterou už, v minulém záběru, Popelka přeběhla. Následuje třetí záběr, kde se Popelka chce vrátit pro střevíc, jenže v tom okamžiku stojí na podestě, což je logický nesmysl, protože střevíc ztratila až pod podestou, na dolní části schodiště. (pjotri)
- Když kuchtík (Jiří Růžička ml.) rozbije mísu a přijde macecha, Rozi (Míla Myslíková) mu říká: „Honem to ukliď.“ Její rty se ale vůbec nehýbají. (jlumos)
Reklama