Režie:
Václav VorlíčekKamera:
Josef IllíkHudba:
Karel SvobodaHrají:
Libuše Šafránková, Pavel Trávníček, Carola Braunbock, Rolf Hoppe, Karin Lesch, Dana Hlaváčová, Jan Libíček, Vítězslav Jandák, Jaroslav Drbohlav (více)Obsahy(1)
Tři oříšky skrývají tajemství a Popelce umožní být jednou obratným lukostřelcem v zelené kamizole, prohánějícím se na koni, jindy neznámou princeznou, před jejíž krásou se i princi tají dech. Cestičku ke štěstí si Popelka najde s pomocí svých kouzelných oříšků a princ přes všechny nesnáze najde svou milou díky tak malému střevíčku, který na nožku padne jen Popelce. (Ateliéry Bonton Zlín)
(více)Videa (1)
Recenze (997)
Jedině s norským lektorem jsem to zvládla bez dávivého reflexu. Jinak další tradiční ZLO, které srdnatě dlouhá léta leze o Slunovratu z obrazovek. Což mne přivádí k myšlence - vylézt na mě júrei, zajdeme něco popít, vylézt na mě Popelka nebo nedejcthulhu Trávníček, uřežu jim hlavy. ()
Film, který se stal spíš synonymem Vánoc než pohádky, milovaný stejně u nás jako u našich západních sousedů (i když tam si místo božského Káji vystačí se saxíkem). V r 2009 měl dokonce v Německu svou obnovenou premiéru. Mám s ní jen jediný problém - všechny ostatní Popelky působí díky ní jako bez života. ()
Na jednu stranu se nejedna o nic extra super, pohadka v podstate nevynika ani pribehem, ani hereckejma vykonama, ale Vorlickovi se to tak nak vsechno povedlo skloubit dohromady, ze se na tuhle pohadku da vzdycky divat. Navic, i kdyz herci nepredvadi buhvi co, tak jsou ve svejch rolich fakt perfektni, zvlast Safrankova a k tomu tu mame prijemnou hudbu. To spolu se slusnou stopazi da dohromady hezky 4*. ()
Jistě, může se zdát v případě notoricky známé pohádce zarážející, ale před pár lety jsme dávali dohromady společnou knížku o ní. Byl jsem přitom požádán pokusit se pomocí detailního rozboru filmu odpovědět na docela široce položenou otázku, čím jsou vlastně TŘI OŘÍŠKY PRO POPELKU natolik výjimečné, že dosáhly takového tuzemského, ale především mezinárodního věhlasu. Byla to zajímavá výzva, protože i já je měl od dětství zažité především jako divák a v souvislosti s vánočním televizním časem... Tou odpovědí pro mě nakonec bylo vrstvení, které umožňuje spojit očekávané s neočekávaným, kdy jako diváci dostáváme i nedostáváme popelkovský příběh. Mnohem více než na poli vyprávění či výstavby světa mě ale TŘI OŘÍŠKY PRO POPELKU po analýze záběr po záběru překvapily svým filmovým stylem, protože jde o jeden z nejokázalejších příkladů práce s transfokátory (zoomy), s docela dlouhými objektivy v překvapivé kombinaci s inscenováním do hloubky, stejně jako s různými takřka avantgardními postupy. Tyto techniky sice pro většinu diváků zůstávají neviditelné, ale přitom se na nezaměnitelnosti filmu neopominutelně podílí (viz dále, strana 73-84). Po dvou letech od vydání knížky si můžete přečíst celou analýzu tady, i když už je po Vánocích (ale než řeknete švec, už se zase budou blížít, takže je to jedno ;)). ()
Popelka jako divoká amazonka:-) Umí střílet z kuše, umí jezdit na koni a lézt po stromech, je sympatická, milá, krásná..Divák si ji zamiluje už od prvních okamžiku a přeje ji jen to "NEJ", poté když učaruje princovi tedy ještě předtím než se tajemně a na zapřenou zjeví oslní na královském plese, nebo později když si ji princ veze na svůj zámek za doprovodu Gottovi písně "Kdepak ty ptáčku hnízdo máš" to jen potvrzují. Pak už není více co řešit, má vyhráno..:-) Jedna z nejlepších a divácky nejoblíbenějších československých pohádek s milým a velmi dobrým hereckým obsazením, trvalá a stálá obliba. ()
Galerie (63)
Zajímavosti (183)
- Herec Pavel Trávníček (princ) sa na začiatku natáčania bál svojho koňa. (Raccoon.city)
- Režisér Václav Vorlíček vysvetľuje, prečo sa interiéry točili vo filmovom ateliéri: "Interiéry sa na Moritzburském zámku nenatáčali. Je tam velikánska sála, ktorá by sa nám bola rozmermi aj hodila, ale mala tú chybu, že je celá vyložená čiernymi koženými tapetami zdobenými zlatom, takže to tam vyzerá ako v hrobke. Bola to beznádejná atmosféra a ja som trval na tom, aby ten sál bol krásny, rozjasaný a plný svetla." (Raccoon.city)
- Film je zasazen do období renesance. Zámek Moritzburg, na kterém se koná královský ples, je však barokní. (jlumos)
Reklama