Hudba:
Kwong-Wing ChanHrají:
Andy Lau, Tony Chiu-wai Leung, Anthony Wong, Eric Tsang, Kelly Wai-lam Chan, Sammi Cheng, Edison Chen, Shawn Yue, Gordon Lam, Chapman To, Berg Ng (více)Obsahy(1)
Dva kadeti donuceni následovat dvě různé cesty. Ming byl rekrutován vůdcem největšího hongkongského gangu, aby se infiltroval do řad policie jako tajný vyzvědač. Policista Yan se mezitím úspěšně infiltruje do gangu a získává si důvěru mafiiánského bosse a Ming je povýšen do CIB - útvaru zvláštního zpravodajství, oddělení pro vyšetřování vnitřních záležitostí. Policie má podezření, že v jejích řadách někdo slídí, a tak potřebuje volavku. (oficiální text distributora)
(více)Videa (2)
Recenze (308)
Vskutku výtečný thriller, který mě mile překvapil upozaděním akce a vytažením perfektní režie, která si s malými výjimkami vystačí bez brutality a divokých přestřelek a pracuje pouze s náznaky a "nezávislým" třepením narativní linie do zdánlivě nesouvislého proudu střihů a časoprostorých přeskoků. Expoziční část je možná "roztřepená" až příliš a dost dlouho trvá, než se divák ve změti retrospektiv a dteailů trochu zorientuje, ale vzápětí se už perfektně vyvážený příběh dvou dvojitých agentů (každého na jiné straně barikády) rozjede skvostně. Ústřední duo asi nejlépe vystihuje prostředí, v němž žijí – inspektor Lau v dobře zařízené domácnosti s pohlednou přítelkyní, volavka Yan na věčném útěku, z nějž nachází únik jen na střechách domů a v křesle své psycholožky. Perfektní atmosféru zajišťuje jedna hodně specifická a moderní kamera, jednak výborné herecké výkony a hudební podkres. Volavka není přímočarý thriller, pohrává si s decentními náznaky, nesměřuje k lineární koncovce, ale zpochybňuje dobro a zlo a dokáže i překvapit kvalitním twistem. Ač to není žádný myšlenkový kolos a extra promyšlený labyrint, funguje přesně jako hodinky a dokáže pohltit svým zvláštním civilním tónem. ()
Proč já jen viděl první Skrytou identitu od Scorseseho. Tyto filmy jsou prakticky úplně stejné a kdo viděl jeden už se nemusí dívat na druhý. Scéna v kině, pád ze střechy, závěr na střeše, ve výtahu atd. Těch shodných scén je tady opravdu moře. Je to škoda, tím pádem trošku nechápu proč Scorsese dostal za svou verzi příběhu, která již prakticky byla natočena Oscara. Že by Amerika neviděla opravdu dál než za Hollywood. Tímto filmem ukazují Hong Kongští tvůrci, že co se týče akčního žánru jsou opravdovými mistry svého řemesla. 90% ()
Ak by ťa zaujímalo ako to vyzerá, keď jeden film úplne na kompletku revitalizuje celý filmový priemysel jednej krajiny, zmení jeho smerovanie a vizuálne aj štrukturálne ovplyvní všetky nasledovné žánrové počiny toho kraja, mám pre teba tri slová – Mou gaan dou. Ak by sa našiel čo i len jeden poctivec, ktorý by to chcel vidieť na vlastné oči: daj si najprv niektoré celosvetovo oslavované počiny z režisérskej stoličky Johna Woo (Ying hung boon sik / Dip huet seung hung / Lat sau san taam) a za tým tento opus. Uvidíš rozdiel milión a jeden. (x / x / x) ()
Měřítka, která uplatňujeme při hodnocení filmu, máme každý rozdílná, a tak nelze nikomu vyčítat, když se nadchne pro to, co druhému nevoní. Pokud ale hongkongská Volavka sice jen těsně, ale přece jen poráží Scorseseho Skrytou identitu, není to právě doklad velké cinefilské erudice uživatelů CSFD. Volavka určitě není špatný film, je to profesionálně natočená gangsterka s velmi slušnými hereckými výkony a kdybych už dřív nezhlédl Scorseseho remake, vážně bych uvažoval o čtvrté hvězdičce. Skrytá identita ale Volavku drtivě převyšuje, je po všech stránkách propracovanější, s dobře a do hloubky prokreslenými charaktery a logicky funguje ve své zápletce nepoměrně lépe. Volavka je výrazně popkornovější, má dynamičtější střih a žene se k cíli nepoměrně svižnějším tempem. Aby ne, když se nezatěžuje s psychologií postav a nejde jí o nic jiného než přiměřenou porci zábavy. Zejména svým patetickým zakončením vychází Volavka přesně v duchu studiového systému vstříc očekávání diváků tam, kde je americká verze špinavější a syrovější. Tam, kde zloduch Ming slibuje své dívce nápravu a touží konat dobro, by jeho americký protějšek své lásce sice nerad ale bez zaváhání srazil vaz... Celkový dojem: 65 %. ()
Velice originální kriminálka, které by ale prospěl o něco zručnější režisér. Ne že by to bylo špatně natočené, ale občas trochu chaotické, pár věciček mi tam chybělo a pár zas bylo navíc. Herecké výkony jsou hodně dobré a celému filmu kraluje hlavně Andy Lau a Eric Tsang. Tony Leung mi tu přišel o něco méně výraznější než jindy, a to ho mám hodně oblíbenýho. Prostě, dobrý to bylo. ()
Galerie (18)
Zajímavosti (8)
- Tvůrci se značně inspirovali kultovním akčním filmem Hard Boiled (1992) od Johna Woo, kde Tony Leung ztvárnil taktéž roli tajného agenta policie. Některé dialogy jsou doslova okopírované. (Dolvich)
- Když Lau Kin Ming (Andy Lau) odchází z kina, aby splnil svůj úkol, lze spatřit plakáty na filmy K-19: Stroj na smrt (2002) a Muži v černém 2 (2002). Všechny tři filmy měly premiéru ve stejném roce. (MATADOR)
- Z důvodu čínských regulí byli tvůrci nuceni vytvořit dva konce. Původní se promítal v Hongkongu a ve světě, nový pak v Čínské lidové republice a Malajsii. (Grimaldi)
Reklama