Reklama

Reklama

The Honeymoon Killers

  • Velká Británie The Honeymoon Killers
Trailer

Videa (1)

Trailer

Recenze (5)

MacGuffin 

všechny recenze uživatele

Toto neuvěřitelně šokující drama je možná nejzvláštnější episodou v historii amerického zločinu. Nepochopitelné, ve filmu líčené události vycházejí z novinových zpráv a soudních spisů. - Podle pravdivé události. ()

Othello 

všechny recenze uživatele

Mohlo by se diskutovat nakolik je validní dávat do hlavičky filmu jmého Scorseseho, jehož stopa dost možná na filmu není vůbec žádná (vyletěl po pár dnech, sám neví, jestli nějaký jeho materiál vůbec použili). Ono pak už můžeme do seznamu herců v Apocalypse Now zařadil Harvey Kietela, kterému jsou tam v jednom záběru vidět prý záda a mezi kameramany Aliens Dicka Bushe, který letěl záhy poté, co se snažil si prosadit jiné svícení než byla Cameronova představa. Ale tak zase na druhou stranu nebýt této Scorseseho stopy, těžko by se o Honeymoon Killers, filmu divadelního režiséra Kastla, který od té doby nevzal kameru do ruky, dneska někdo dozvěděl. Pozadí vzniku této obskurnosti tu již někdo popisuje, tak jen dojmově dodám, že Honeymoon Killers jsou nepohodlnou kombinací true crime hororu a exploatace, kde nejvíce znervózňujícím elementem je kombinace velmi kontrastního černobílého obrazu s expresivním svícením a dokumentární kamery snímající dva ošklivé a naprosto amorální lidi, co mordují přehnaně připitomnělé vdovy, které jakoby vypadly z Československé nové vlny. ()

Reklama

Nerd4Dreaming 

všechny recenze uživatele

Všechna čest Shirley Stoler, za to jak ztvárnila naprosto odpornou tlustou vražedkyni. Film se celkem vleče, ale taky se s ničím nemaže, samotné scény vražd jsou perfektně odosobněné. ()

Oskar 

všechny recenze uživatele

Francois Truffaut svého času prohlásil, že jeho nejoblíbenějším americkým filmem je cosi jménem The Honeymoon Killers. Možná to byla jen zlomyslnost a náramně se pak bavil tím, jak kritici "znovuobjevují" a "doceňují" film, o kterém do té chvíle nejspíš jakživi neslyšeli. Možná to ale myslel vážně a oblíbil si tuhle bizarní love story s vraždami ze stejného důvodu, proč ji Leonard Kastle napsal a natočil. Režisér jediného filmu, který se jinak zabývá komponováním oper, napsal scénář v reakci na film Bonnie a Clyde. Tato zromantizovaná verze mnohem přízemnější skutečnosti se mu ani trochu nelíbila a přiměla ho vyhledat podobný skutečný případ tlusté staré panny Marthy a upoceného gigola Raye, kteří se seznámili na inzerát a ruku v ruce zavraždili 20 zoufalých stárnoucích žen, aby se dostali k jejich úsporám. Film s mimořádně nízkým rozpočtem původně začal točit Martin Scorsese, ale Kastle a producent po týdnu ztratili trpělivost s pomalostí jeho práce a vyhodili ho. Nutno říct, že i když Kastle nikdy žádné režijní ambice neměl, natočil velmi dobrý film. Černobílá, neúhledná kamera zabírá tlustou a nechutnou Marthu z takové blízkosti a úhlů, až má člověk potřebu si odsednout, a ze slizouna Raye z obrazovky téměř kape pot. "Hrdinové" filmu nejsou nijak idealizováni a jejich pohnutky nejsou lakovány narůžovo. Jejich oběti, vesměs protivné a hysterické staré panny, mají ale i díky svým představitelkám blíž k žánrovým karikaturám. Stejným případem byl později inspirován i film Zabijáci osamělých srdcí, ale vzhledem k tomu, že Marthu a Raye v něm hrají Salma Hayek a Jared Leto, nevěřím, že může mít s tímto záměrně ošklivým filmem společného něco víc než námět. 70% ()

Zajímavosti (5)

  • Zaujímavosťou je, že na vzniku snímku sa podieľal i neskorší legendárny režisér Martin Scorsese. Vtedy na konci 60. rokov bol len jedným zo začínajúcich ašpirantov filmového umenia, ktorí sa snažili presadiť. Bol najatý ako režisér, ale zavládla nespokojnosť s rýchlosťou jeho práce, no i napriek tomu zostalo pár scén v konečnom zostrihu, ktoré realizoval práve on. (classic)
  • Súčasne sa ale v niektorých krajinách film údajne potýkal s cenzúrou - najprísnejšia bola v Austrálii, kde bol označený ako obscénny a jeho uvedenie bolo povolené až v roku 1989. (classic)
  • Za svoj najobľúbenejší americký film ho označil francúzsky režisér Francois Truffaut, možno i preto, že mu vo všeličom mohol pripomínať niektoré tituly tamojšej novej vlny. (classic)

Reklama

Reklama