Reklama

Reklama

Božské zásnuby

(neoficiální název)

Obsahy(1)

Jednoho dne donese Joãovi de Deusovi (João César Monteiro) vyslanec Boží neočekávaně kufr plný peněz. João, do té doby chudičký zmrzlinář, tak náhle stojí coby baron naroveň šlechticům a ve svém sídle hostí brzy také vznešeného prince Omara Rashida (José Airosa) s nádhernou princeznou Elenou Gombrowicz (Joana Azevedo). Po noci plné sázek v pokeru nakonec právě ji vyhrává João v kostkách a společně si užívají jak blasfemické boření pravidel etikety, tak divoké líbánky. Elena však jednoho dne mizí a s ní i všechny Joãovy peníze... (garmon)

(více)

Recenze (3)

garmon 

všechny recenze uživatele

Vzpomněl jsem si na ilustrace k Erbenovým pohádkám od Artuše Scheinera – tenhle film byl ve své pointě o tom, jak by vypadalo, kdyby kopulovali Scheinerův Rozum a Štěstí. Zápletky v něm jsou pak vlastně řadou kompenzací neurotického intelektuála v chabém těle: od úzkostí z bezdomovectví přes strach z prohry ve hře, překonávání různých společenských faux pas, či nedostatečnosti v sexu, až po kompenzace v podobě revolt vůči různým institucím víry a společnosti – tak, jak to měl starý dobrý surrealismus rád. Pro doopravdy srdečné zasmání bylo bohužel jen ono zmíněné snad čtvrthodinové předstírání toho, jak se to tam oné slečně snaží onen vyschlý upír aspoň nasypat - myslím, že se to nazývá performativní herectví a píší se o tom už 70 let studie, no a - nuda by to být každopádně nemusela ani při dernier cri formě. A tedy budiž - mnozí ucvrknou nad kombinací těch těl, mnohým k tomu postačí ta slečna, dědu si odmyslí. Budu-li však parafrázovat svou oblíbenou recenzi zde (Pink.Panther, La Dérobade), nejsem takový Janek, abych kvůli chundelaté mňauce v detailu nadšeně ztratil dvě a půl hodiny života sledováním zpravidla zcela statické kamery s godardovským tlacháním okolo a pěti gesty narcistního hlavního představitele předváděnými stále dokola. Roubovat na předešlé alegorizující spiritualitu je ovšem možné - proto se asi takovéto filmy točí - a taky je možné, že se pletu a nebyl jsem na výši surrealistického erósu. ()

d-fens

všechny recenze uživatele

ocenenia : MFF Mar del Plata 1999 - 1. cena Najlepší film ◘◘◘◘ MFF Cannes 1999 - uvedené v sekcii "Un certain regard" ()

Reklama

Galerie (9)

Reklama

Reklama