Reklama

Reklama

Sběratel

Trailer

VOD (1)

Obsahy(1)

Mladý bankovní úředník (Terence Stamp) vyhraje ohromnou sumu ve sportovních sázkách. Rozhodne se, zakoupit odlehlou nemovitost a tím si začne plnit svůj utajený sen. Je vášnivý sběratel motýlů, ale příběh bohužel odkrývá, že ne jen to mu stačí k životu. Unese mladou, pohlednou studentku(Samantha Eggar), kterou zná ze základní školy. Snaží se jí přesvědčit, že i v zajetí se do něho časem zamiluje. Dívka se díky náhodě málem osvobodí a divák zjištuje, že (T. Stamp) není úplně duševně v pořádku. Ať už to dopadne, jak to dopadne, nechová se k lidem nijak špatně, ale v závěru snímku přijde nečekané zjištění... je to opravdu sběratel ... (Svata)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (50)

pepo 

všechny recenze uživatele

Veta "Pod si pozriet moju zbierku motylov" naberie po tom to filme novy vyznam. Vyborny minimalisticky thriller, ktory si vystaci s jednou hereckou dvojicou, silnou atmosferou a perfektnym zaverom. Cas sice jeho hrany otupil (pretoze podobnych filmov sme odvtedy videli stovky), ale stale ide o spickovu a nekompromisnu zanrovku od jedneho z najlepsich hollywoodskych reziserov historie. 9/10 ()

dopitak 

všechny recenze uživatele

Samantha Eggar v některých záběrech vypadá o dost starší, než její věznitel Terence Stamp, což se k naraci příliš nehodí. Žánrově se nejedná o horor, ale spíše o čistokrevné drama. Od začátku jste nuceni přemýšlet, jak bude příběh pokračovat, kolik motýlů a žen ještě Freddie uloví. Závěr mě osobně trošku zklamal, čekal jsem nějaké omylem objevené dveře do dalších místností sklepení, kde ve věčném klidu odpočívá půl tuctu Mirandiných předchůdkyň. ()

Reklama

Dadel 

všechny recenze uživatele

Film naštěstí moudře vynechává veškeré flashbacky a salónní levičáctví z předlohy a soustředí se jen na vztah věznitele a vězněné v "hitchcockovsky" laděném thrilleru. Terence Stamp je typově přesný "Kaliban" a když nasadí svůj kukuč týraného štěňátka, tak ho skoro litujete. Samantha Eggar se také snaží, nicméně vypadá tak na pětatřicet (k čemuž přispívá i tehdejší móda) a moc se nehodí do role křehké studentky a milovnice umění. ()

Flego 

všechny recenze uživatele

U Williama Wylera je tradičné, že sa pohraje s príbehom a dokáže ponúknuť nevšedný zážitok pri prepracovanosti postáv a námetu. V tomto prípade nás uvedie na samotu, kde zberateľ ( vynikajúci Terence Stamp ) vazní mladú študentku. Nič nápadité, keby bol režisérom niekto iný. Treba uznať, že zásluhu má aj kvalitný scenár a výborná hudba. ()

Tsunami_X 

všechny recenze uživatele

Pozdní a velmi slabý Wyler. Zpočátku se zdá, že nás čeká prakticky až horrorová podívaná založená na minimalismu, aby se film následně transformoval na drama, ze kterého jsou snad i cítit květinové děti a v samém závěru se zase dočkáme jakéhosi pokusu o vysvětlení Stockholmského syndromu. Herci jsou velmi špatní a protože se na scéně objevují prakticky jen ti dva, tak si asi dovede představit, jak se jich po čase zatoužíte zbavit. Vše trochu zachraňuje úplný závěr, ale když si vzpomenu na to příšerné tvrdé světlo a nijakou dramatickou linku, nemohu hodnotit jinak než velmi podprůměrně. ()

Galerie (46)

Zajímavosti (7)

  • Když Fredie sleduje Mirandu, je vidět, že jde do kina na fil Ben-Hur. Režisér William Wyler Ben-Hura režíroval. (Chatterer)
  • Wyler provedl oproti předloze jednu zásadní změnu, a sice eliminoval její duální perspektivu (v knize je dívčina linie příběhu vyprávěna formou nalezeného deníku), aby mohl zaujmout objektivnější stanovisko. Jinak vytvořil celkem věrnou adaptaci, odehrávající se prakticky v jediném prostředí odlehlého venkovského domu pouze mezi oběma protagonisty. (Zdroj: Letní filmová škola)
  • Představitel hlavní mužské role Terence Stamp získal pověst talentovaného herce na londýnských jevištích a ve filmu se prosadil titulní úlohou naivního námořníka v adaptaci Melvilleovy novely Billy Budd (1962), za niž byl nominován na Oscara. Wyler ho obsadil především kvůli andělské tváři, s níž kontrastovala jeho pověst neodolatelného světáka a svůdce. Právě tato dvojakost byla podle režiséra nutným předpokladem pro přesvědčivé ztvárnění titulní postavy. (Zdroj: Letní filmová škola)

Reklama

Reklama