Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Pod vedením talentovaného Williama Wylera (Nejlepší léta našeho života, Prázdniny v Říme, Ben-Hur) se z námětu brodwayského šlágru Detektivní příběh stalo drsné a působivé drama jako stvořené pro velká plátna. Děj se odehrává v hektickém prostředí newyorské policejní stanice, kde v roli zásadového a nesmlouvavého detektiva září Kirk Douglas. Principy, které tento policista uznává, se ale vinou každodenního kontaktu se zástupy zločinců deformují. Jeho ženu, kterou ztvárnila Eleanor Parker (Caged, Za zvuků hudby), zase trýzní utajovaná vina. Na pozadí běžného života na stanici, kde se ocitne třeba vyděšená zlodějka (Lee Grant) nebo veselý lupič (Joseph Wiseman), spěje osobní manželský konflikt k nezapomenutelně výbušnému finále. Film byl nominován na Cenu Akademie, a to hned v několika kategoriích: nejlepší režie (Wyler), nejlepší herečka (Parker), nejlepší herečka ve vedlejší roli (Grant) a nejlepší scénář (Robert Wyler a Philips Yordan). (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (77)

oje 

všechny recenze uživatele

Přes komornost i stáří snímku si obsahem s dnešními v ničem nezadá. Kupa zajímavých postav v dlouhých záběrech a hektických konverzacích, které jakýmsi kouzlem dokážou chytit podobně jako Tarantinovky. Filmaři velmi dobře využily možnosti, že se na policejní stanici může během dne objevit kdokoliv. Na talíři tak máme nejrůznější postavy od paranoidní báby až po ostřílený kriminálníky. Rodí se tu tak zvláštní příběhy ještě zvláštnějších postav. Dialogy lítají, osudy se prolínají až se divák sotva orientuje. Starší snímky mě většinou minou, tenhle ale jel na plný plyn. ()

Sawy 

všechny recenze uživatele

Fantastický, neuvěřitelně ambivalentní Kirk Douglas v "divadelní" kriminálce, která bezvadně využívá omezených prostor jedné policejní stanice. Všechny figurky v podobě postav jsou pečlivě rozestaveny, každá slouží přesně danému účelu a byť to celé může občas působit lehce vykonstruovaně, až do konce si Detektivní příběh udržuje precizní atmosféru, která po celou stopáž graduje, až exploduje. Dodnes fantastická podívaná. 95 % ()

Reklama

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

„Co je to za policistu?!“ - „Detektivové jsou jako otisky prstů., každý je jiný. I on má své chyby.“ Název a žánr „film-noir jsou tu zavádějící. Má očekávání byla jinde, ale popořadě. Policejní oddělení, které řeší tak akorát rušení sousedy, prosakování vody ze stropu, paranoidní paničky či drobné zlodějny neslibuje příliš vzrušení. Přesto se zde v 1 dni odehraje hned několik dramat a morálních dilemat. Na filmu se však znatelně projevuje jeho stáří. Kupodivu ani ne tak v případě technické stránky jako spíš společenského ovzduší. Ohledně Arthura jsem v sobě nenašel žádný soucit (v poválečném publiku to asi rezonovalo, dnes jen těžko), na příkladě ústředního páru je zas vidět dobová úzkoprsost. Jistě, Jim byl prudká povaha (se sklonem k „vřelejšímu“ lidskému kontaktu), ale stejně byla jeho reakce min. hraniční (bez ohledu na velikost „brouka v hlavě“). Teatrální projevy (hlavně Mary či Charleyho) dojmu též příliš nepřidaly. Konec byl přitom překvapivý (škoda „skvrny“ v podobě dementního telefonátu). Lepší průměr, pro mě zatím nejslabší Wyler. ()

kyselina 

všechny recenze uživatele

Detective Story je realistickým pohledem na běžný den jednoho policejního okrsku. Tvrdošijný zastánce práva, detektiv James McLeod (Kirk Douglas), se nebojí použít svou moc proti kriminálním živlům. Obzvlášť neústupný je ve stíhání doktora Karla Schneidera, specialisty na potraty. Po té, co zjistí, že jeho žena byla u tohoto doktora kdysi dávno na operaci, a že otcem dítěte měl být gangster Tami Giacoppetti, je toho na něj příliš. Přestává se ovládat a jedná jako jeho otec, kterého celý život nenáviděl. Není to žádná pohádka... ()

Goldbeater 

všechny recenze uživatele

Že by tenhle film byl zrovna nějak velkým detektivním příběhem, to tedy ne. Nečekejte žádné vyšetřování ve stylu Kriminálky Las Vegas. Tady jde spíš o soukromý boj jednoho detektiva, kterému se proplétá případ s osobním životem, což on sám nedokáže zvládnout. Valná většina snímku se navíc odehrává na policejní stanici. Ale to všechno z tohohle filmu dělá pěkné a sympatické dráma. ()

Galerie (35)

Zajímavosti (7)

  • Největší problém pro Wylera představovalo téma potratu, které v předloze hraje velmi důležitou úlohu. Podle tehdy platného Produkčního kodexu však bylo zcela nepřípustné a ve filmu se nesmělo objevit. Wyler měl na věc zcela jasný názor, ale musel se podřídit. Slovo potrat sice ve snímku neuslyšíme, ale z dialogů, v nichž zazní slovo řezník, jasně vyplývá, čím se s adoptovanými dětmi kšeftující doktor opravdu zabývá. (Zdroj: Letní filmová škola)
  • Filmový debut Burta Mustina. (Kulmon)
  • Filmový debut Lee Grant. (Kulmon)

Reklama

Reklama