Streamovací služby mezi sebou v současnosti válčí o nový obsah i nové diváky stejně nelítostně, jako tomu kdysi bylo u kabelových kanálů. Ještě donedávna byl přitom král jasný. Streamovacím válkám díky velkému předstihu vládl Netflix a všichni ostatní se mu musely klanět. Jenže s příchodem Amazonu, Applu a především Disney+ se karty začaly pro Netflix pomalu obracet, a dnes už můžeme s jistotou říct, že korunku po slavném „eNku“ brzy převezme právě ten poslední zmiňovaný. Má to ale jeden háček. V tuto chvíli totiž Disney+ stále ještě přichází o peníze.
Během předchozích tří měsíců letošního roku vykázala streamovací sféra společnosti Disney – která zahrnuje Disney+, ESPN+ a Hulu – provozní ztrátu 900 milionů dolarů. Má to ale světlou stránku. Disney+ totiž přidalo na svou streamovací platformu téměř 8 milionů nových předplatitelů – více, než se očekávalo – což znamená, že po celém světě má momentálně 87,6 milionů předplatitelů, nepočítaje dalších 50,1 milionů, co si předplácí její mezinárodní služby. A co je ještě pozitivnější je průměrný příjem na předplatitele, který dosáhl v přepočtu 149 korun měsíčně.
Sečteno podtrženo s čísly služeb Hulu a ESPN+ má momentálně Disney dohromady více než 206 milionů předplatitelů a výnosy mu dříve nebo později začnou stoupat. Proč tedy tak obří ztráty? Odpověď na tuto otázku je jednoduchá. Disney zaplatil 1 miliardu dolarů v pokutách za to, aby se vyplatil ze smluv a licenčních podmínek, a mohl svůj obsah (jako například seriály Daredevil a spol.) přetáhnout na vlastní streamovací služby. Ve srovnání s konkurencí je to ale prakticky bezcenná kapka v moři – ostatně HBO Max, který v současnosti vytváří vedle Netflixu nejvíc nového obsahu, přidal za poslední čtvrtletí jen 3 miliony nových předplatitelů. Amazon je na tom podobně. Netflix dokonce ztratil 200 tisíc předplatitelů. A na start a následný rychlý zánik ambiciózní CNN+ už si nikdo ani nevzpomene.
Spolu s tím, jak bude Disney stupňovat kvantitu své tvorby (při startu byl dostupný z vlajkových lodí jen seriál The Mandalorian, letos to bude hned několik marvelovek a tři Star Wars seriály) ale porostou i náklady, a tak už zástupci společnosti naznačili, že v budoucnu možná vznikne také model levnější model s reklamou. A jestli někdy v budoucnu Disney narazí podobně jako teď Netflix, bude to nejspíš až za hodně dlouhou dobu, v tuto chvíli totiž služba na první pohled ani trochu nezpomaluje, spíš naopak. I proto můžeme směle říct, že ve streamovacích válkách začíná Myšák jednoznačně vítězit.
Nejčtenější novinky
Kaskadér propadl, přesto má napsané pokračování
Kinaři teď nemají zrovna nejlepší časy. Blíží se totiž letní sezóna, která tradičně bývá nařachaná těmi největšími blockbustery a do pokladniček kin často nasype cenné zlatky. Jenže se zdá, že ta… (více)
Steven Spielberg se chce vrátit k mimozemšťanům
Od roku 2022, kdy Steven Spielberg představil fandům svůj Zlatým Glóbem ověnčený osobní film Fabelmanovi, jsme moc netušili, k čemu se chce jeden z nejslavnějších režisérů všech dob příště… (více)
Nejnovější novinky
Nový filmový Pán prstenů dorazí i se starými známými
Tak je to tu. O nových filmech ze Středozemě se mluví už zhruba rok od té doby, co Warneři koupili práva na známé a oblíbené příběhy a postavy. Teď se však CEO studia David Zaslav rozhovořil o tom,… (více)
Vin Diesel počtvrté jako Riddick
Bezesporu existuje mnoho filmových franšíz, u nichž by si fandové zbožně přáli pokračování. S každou další zvěstí o možném pokračování milované série jejich naděje stoupají, jen aby vysněný film… (více)
Kaskadér propadl, přesto má napsané pokračování
Kinaři teď nemají zrovna nejlepší časy. Blíží se totiž letní sezóna, která tradičně bývá nařachaná těmi největšími blockbustery a do pokladniček kin často nasype cenné zlatky. Jenže se zdá, že ta… (více)