Poslední recenze (188)
Pickupeři (2023) (seriál)
Wow, wow, stejně jako existuje Dunning-Krugerův efekt, mohl by existovat nějaký pod-efekt, který by popisoval přímou neúměru mezi nízkým osobním charismatem a neúspěchem u žen na jedné straně, a neskonalou sebejistotou a neopodstatněným macho-egem na straně druhé. Větší bandu loserů aby člověk pohledal. Pár chytrých hlav se dalo dohromady … A není náhodou, že se to stalo v německé demokr... chci říct v Brně. To všechno zabalené do bizarní trapnosti, ze které mrzne úsměv, ale oči se neodtrhnou. A ač to má být celé patrně výsměch (nic jiného si koneckonců nezaslouží), u kterého není sem tam jisté, jak moc je to nahrané, i když se tváří, že ne, má to lehoulinké ponaučné podtóny. Ale závěrečná pointa a scéna je neúderná jak pomalu padající kapky deště na ulici Ke Hradu.
Toyen, baronka surrealismu (2022) (TV film)
"Člověk začíná baronem!" - kníže Windischgrätz. Nevím, jak je to ale s baronkami, které byly genderově fluidní before it was cool, zároveň byly ženskými múzami, anarchokomunistkami a zároveň dědičkami a exulantkami. Chvíli jsem si musel zvykat na amatérský či školometský komentář autorky, snobské sběratele i "jakoby" pamětníky, ale to všechno vlastně doplnilo zajímavý obsah a celek.
Svatba jako řemen (1967)
"Dělat si srandu ze znásilnění je možné snad jenom v Česku," prohlásila zaujatě moje polská žena a je fakt, že hlavou se mi též honily různé ambivalentní pocity o neuvěřitelně aktuálním tématu snímku, jenž nemá úplně jasné morální poselství a podivně se v něm mísí satira, vážnost a takový ten ryze český bodrý humor, který opět nejasně proráží otázku znásilnění. Ovšem zmíněná satira je to výborná a na svou dobu nevídaná, něco, co znám spíše od pozdějších polských snímků a nelze se divit, že byl film ztrezorován. Uzamčena tak ale byla také nekončící sada hlášek a naprosto excelentních hereckých výkonů, zejména pak herectví fenomenálního a maximálně roztomilého Pucholta.