Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Rozmlouvá s Bohem, ale řídí se vlastní intuicí. Fernandel jako farář, jehož svobodomyslnost se nelíbila církvi ani komunistům.  Svobodomyslnost a volnomyšlenkářství dona Camilla, váženého a ctěného venkovského faráře, se nelíbila jak komunistům, tak jeho církevním nadřízeným. Biskup ho poslal do exilu, zapadlé horské vesničky, kam se nedalo ani dojet vozem. A městečko zatím ovládli komunisté. Avšak lidé na svého oblíbeného faráře nezapomněli. Vesnice se potýká s velkými problémy a především s obrovskými záplavami. Městská rada se rozhodne postavit hráze proti povodním, ale majitel pozemku to odmítá. Kdo ho přesvědčí, když to nedokázali mocní tohoto města? Možná ten, jehož slovo a silnou ruku ctí všichni. Peppone se musí vydat za svým úhlavním nepřítelem. (Česká televize)

(více)

Recenze (12)

dopitak 

všechny recenze uživatele

Volné pokračování slovních půtek mezi komunistou Pepponem a farářem Camillem. Začíná tam, kde první díl skončil, totiž u farářova exilu vlakem. Jenomže v zapadlé horské vísce se mu nelíbí a tak se propašuje zpátky do obce. Tady pomůže s výchovou starostova synka i s evakuací vesnice během záplav. Zůstal i povedený dabing ČT 2008 (Heřmánek, Donutil, Preiss). ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Na přelomu 40. a 50. let byla italská kinematografie na vrcholu a italský neorealismus se stal pojmem jak pro filmové kritiky, tak filmové nadšence. Náročné a experimentující filmy Rosseliniho a jeho generačních souputniků ale nebyly v Itálii nejnavštěvovanější, jako tomu konec konců bylo i v případě české nové vlny. Diváci dávali přednost lidovým komediím a populárnímu italskému komikovi Fernandelovi se podařilo v téhle kategorii zabodovat sérií filmů o svobodomyslném prostořekém faráři donu Camillovi. Vytvořil tak fenomén, jehož popularita v Itálii přetrvala do dneška. Scénáře jednotlivých dílů vycházely z poválečné politické situace v Itálii, kde hrály prim křesťansko-demokratická a komunistická strana, které byly ve filmu zosobněny jednak venkovským farářem, jednak komunistickým starostou obce. Tvůrci na jejich vzájemné hašteření přes nejrůznější peripetie a vyhrocení shlížejí v zásadě shovívavým způsobem. Humor obsažený ve filmu je lidský a trochu podobný hrabalovskému vyrovnávání se s 50. léty u nás. Oba soupeři dokázali nakonec najít společnou řeč v momentech, kdy jim a obyvatelům obce teklo do bot. (V případě Návratu dona Camilla pak doslova.) Celkový dojem: 75 %. ()

Reklama

Pohrobek 

všechny recenze uživatele

Druhé kolo souboje věčně znesvářených kohoutů dona Camillo a Peppona: pomocí Pepponeho se smí trestu zproštěný don Camillo vrátit do svého domova. Návrat však není vůbec slavný - přivítání na nádraží neplatí jemu, nýbrž slavné sportovkyni. Jeho nová domácká také nic moc. A první mši slouží prázdným lavicím. Ale i Pepponemu se nedaří zrovna nejlépe... ()

argenson 

všechny recenze uživatele

O něco málo vtipnější než první Don Camillo, pořád to ale má sympatické kontury italského venkova a jeho postaviček. Ti dva se pořád hádají, přitom bez sebe nemůžou být (starosta Peppone opět přemlouvá biskupa, aby mu Dona Camilla vrátil) a dokážou táhnout za jeden provaz. O něco více prostoru tady konečně dostane Pepponova žena, kterou hraje italská předválečná hvězda Leda Gloria. Celkově ovšem o pár procent slabší než "jednička". ()

Belbo 

všechny recenze uživatele

Don Camilo, je přesně ten typ komedie o kterou se dnes snažíme: humorně a bez ideových předsudků se vypořádat s minulostí předsudků. To se může jí t sračkér Hřebejk s debilními Pelíšky a celou svou pseudo antitotalitární tvorbou zahrabat. Pro zajímavost: Série o donu Camilovi se natáčela v době, kdy měla v Itálii komunistická strana významný vliv na politik na umění :). ()

Galerie (23)

Zajímavosti (1)

  • Ve scéně, kdy Don Camillo (Fernandel) vezme svého syna Pepponeho (Gino Cervi) na výlet podél potoka, můžeme obdivovat jedinečný a fantastický výhled na slavný most Ponte Sfondato, v Montopoli di Sabina, který již neexistuje. (Cucina_Rc)

Reklama

Reklama