Kamera:
Jean-Claude KalacheHudba:
Michael GiacchinoHrají:
Edward Asner, Christopher Plummer, Bob Peterson, Delroy Lindo, David Kaye, Jess Harnell, Josh Cooley, Pete Docter, Brenda Chapman, Teddy Newton (více)VOD (3)
Obsahy(4)
Carl Fredricksen je bývalý prodavač pouťových balónků, který je nucen se vystěhovat z domu, který společně se svou zesnulou manželkou Ellie postavili. Místo odchodu do domova důchodců se ale odhodlá k činu. Ke střeše svého domu přiváže tisíce balónků, vystoupá s domem k nebi a vydá se do Jižní Ameriky, jak to kdysi dávno slíbil své ženě. Na cestu se s ním ale vydává ještě jeden nechtěný cestovatel, o jehož přítomnosti Carl nemá ani tušení. Je to osmiletý chlapec Russell, který se ocitl na jeho zápraží právě v okamžiku, kdy se dům vznesl k nebi. Starého muže a malého chlapce na společné cestě do Jižní Ameriky čekají úžasná dobrodružství, na která nikdy nezapomenou. (TV Nova)
(více)Videa (10)
Recenze (1 407)
Velice vtipné, krásné a dojemné ztvárnění pohádkového příběhu. Je zde obsaženo vše čím chtěli filmaři pozitivně ovlivnit dětské diváky. Úcta k lidem, navzájem si pomáhat, nemyslet jen na sebe, naučit se novým věcem, bojovat proti bezpráví, chránit slabší. Ptačice Kevina byla úžasná :-) a dabing Pavla Lišky u psa byl prostě kouzelný ;-) ()
Pixar jede! Z posledních tří filmů je pro mne "Up" někde "in the middle". Ratatouille byl po všech stránkách vrcholem animovaného filmu vůbec. Zato WALL-E mne tvrdě zklamal. Vzhůru do oblak je příběhem starce, který si chtěl splnit svůj dětský sen. Přitom zažívá různá dobrodružství, při kterých pobaví nejen dětského diváka, ale i toho dospělého. Laskavý a nevtíravý humor je devizou, kterou postrádá film předchozí. Stejně tak závěr je pak přehlídkou akce, chtělo by se říci, obstarožní 3D animovaný James Bond. ()
Na VZHŮRU DO OBLAK jsem si potvrdil, že by pixarovské filmy mohly obstát i před 70 lety v dobách klasického Hollywoodu, kde byl nejdůležitější příběh, postavy a především vyprávění (samozřejmě by se nejednalo o animované, nýbrž hrané snímky). Jedná se totiž o jeden z nejlepších filmů o dětství - stavu dětství, jaké to je být dítětem - od ČERVENÉHO BALÓNKU a o jeden z nejlepších filmů o stáří, osamělosti a smrti od PODIVUHODNÉHO PŘÍBĚHU BENJAMINA BUTTONA. Přestože předchozí může znít jako protimluv, ony dva pohledy - dětský a dospělácký/stařecký - se střetávají, přičemž na rozdíl od ostatních pixarovek jde především o trojrozměrné (nejenom animací a užitím 3D, ale i tím, jak jsou napsané) postavy, které popohání vyprávění o starých časech, které jsou pryč, a dětských idolech, které se při zpětném pohledu vyjeví jako špatný vzor a přichází ztráta iluzí, dopředu. Opětovně je zde zakódována "vzkazka" o vztahu mezi Disneym a Pixarem a nově také o staronové technologii 3D, která může být dobrým sluhou, ale zlým pánem (moc 3D efektů ve filmu není, protože nenabízí primárně atrakce, ale jakákoliv akce má narativní funkci). Není to nejdospělejší pixarovka, ale ani jejich jubilejní počin neomrzel, přestože staví na osvědčeném schématu, a milovníky dobrodružství a starých časů nezklame, protože takhle točil před lety Frank Capra či Merian C.Cooper a Ernest B.Schoedsack, na jejichž mistrovské kousky se upomíná. 9/10 ()
Animák, na který jsem byl hodně zvědavý a který mi nabídl přesně to, co jsem očekával, ale nic navíc, což je bohužel docela škoda. Příběh to má velice solidní a zajímavý, takže jsem dokázal po celou dobu udržet svou pozornost, aniž bych se nudil, taktéž postavy jsou hodně zajímavé, ale bohužel jakákoliv přidaná hodnota chybí, a tak se dá říci jen tolik, že tohle je výborně řemeslně zvládnutá práce, která filmu bohatě stačí na to, abych ho zařadil mezi nadprůměrné filmy, ale k dokonalosti prostě něco schází. Možná mi některé postavy až tolik nepřirostly k srdci, možná jsem měl v některých chvílích pocit, že tvůrci nevěděli, jak dál, možná to vypadalo, jako by tvůrci měli málo materiálu a chtěli co nejvíce natáhnout děj, možná mi prostě jen nesedl dobrodružný styl toho filmu, každopádně ať je pravda jakákoliv, o tomhle filmu nemohu říci, že by byl dokonalý či excelentní, k tomu mu skutečně ještě něco chybí, nebo možná spíše přebývá, rozhodně ale filmu podle mě příliš nepomohla akční vložka v podobě záporné postavy vědce. Takhle to vnímám já, tenhle film se tedy určitě nestane mým nejoblíbenějším filmem od Pixaru, ale jak už jsem napsal, pouhá řemeslná dokonalost v tomto případě stačí alespoň na ten nadprůměr, takže uděluju čtyři hvězdy. ()
Instantní americký (nebo z hlavního proudu, chcete-li) první dekády nového milénia, což je samo o sobě v mejch oploutvenejch očích mínus, neboť tento druh animace je poněkud nešťastný v tom, že postrádá svou vlastní duši a jako kdyby se z filmu vytrácela jakákoliv vizuální originalita. Navíc ani příběh nedopadl nějak extra skvěle, sice oceňuji, že dvě z hlavních postav jsou věku gerontího a kdyby byl film hraný, hrozil by reálný úhyn hlavního osazenstva na sešlost věkem, ale vše na mě působí jako samostatně funkční desetiminutovky, které se ale bídně spájí v jeden celek, navíc hlasové obsazení je nebývale nudné (hlavně u psa, který se svým zcela nezábavným hlasem zajišťuje finální průměrné hodnocení). Ne že by to nebylo zábavné (kdyby třebas měla úvodní sekvence samostatný závěr s nějakou pointou, byl by to jasný adept na krátkometrážního oscara®) nebo že by to postrádalo vtipy (veverky!) ale jako celek... ()
Galerie (61)
Photo © Pixar Animation Studios
Zajímavosti (54)
- Ve své době šlo o jediný film, nominovaný na Oscara, jehož název se skládal pouze ze dvou písmen. Nicméně rekord, co se délky názvu týkalo, si stále udržela nominace filmu Z (1969). (ČSFD)
- Charles Muntz (Christopher Plummer) je pojmenován po Charlesi Mintzovi, producentovi Universal Pictures, který roku 1928 uzmul studiu Walta Disneyho práva na velmi populární kreslenou sérii Oswald the Lucky Rabbit, což Disneyho donutilo k vytvoření Mickey Mouse. (HellFire)
- Filmový štáb čítal celkem 375 lidí, z toho 70 animátorů. (Witta)
Reklama