Režie:
Stanley DonenScénář:
Frederic RaphaelKamera:
Christopher ChallisHudba:
Henry ManciniHrají:
Audrey Hepburn, Albert Finney, Eleanor Bron, William Daniels, Claude Dauphin, Nadia Gray, Georges Descrières, Jacqueline Bisset, Yves Barsacq (více)Obsahy(1)
Joanna byla na turné s dívčím sborem, Mark byl architekt, který psal diplomku o italské architektuře. Poprvé se potkali ve Francii a bylo to láska jako hrom. Netrvalo dlouho a byla svatba. Nyní, o dvanáct let později, je jejich manželství v troskách a oni, opět na cestě po Francii, se snaží zachránit, co se dá. Příběh, který v četných a několika souběžně běžících retrospektivách mapuje jejich cestu manželstvím od prvotní zamilovanosti, přes námluvy, nevěru a rodičovství až po krizi, způsobené prostým faktem, že jejich vzájemná láska se vytratila. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (82)
Mám slabost pro road-movie a když v něm hlavní roli představuje Audrey Hepburn, tak není co řešit (protože když jí miluješ, tak není co řešit ;-). Ve své podstatě originální film mistrně využívající různých časových retrospektiv jednoho manželského páru (já vždycky věděl, že svatba není nic pro mě). A taky film spíše smutný než komediální, aneb nikdy nemůžete mít všechno, protože i když to máte, doceníte to až ve chvíli, kdy to ztratíte... ()
„Nevypadají moc šťastně.“ - „A proč by měli? Zrovna se berou.“ Jestliže mě to střídání časových rovin při první projekci zpočátku rušilo, lehce mátlo a trvalo mně si na něj zvyknout, napodruhé jsem si ho už užíval hned od začátku, a co chvíli oceňoval funkčnost jednotlivých navazujících „švů“. A styl vyprávění mi k atmosféře snímku (vhodně podpořené Manciniho hudbou) také dokonale seděl. Protože tahle hořko-komediálně-romantická exkurze do jednoho vztahu má největší sílu právě při přeskakovaném nahlížení do jeho jednotlivých fází, divák totiž může nádherně vidět ten vývoj. A nejen filmu ale i svůj vlastní, některé scény a momenty mě osobně bavily ještě více než prve (paradoxně nejvíc ty s nádechem hořkosti). A samozřejmě by mě tahle vztahová sonda tolik nechytla nebýt výborně sehrané a maximálně sympatické ústřední dvojice (na Audrey jsem, nepřekvapivě, mohl oči nechat). Zaslouženě čistých 5*. „Rýpání bys mohla vynechat.“ - „Mlčím jako hrob.“ - „Že jsi zticha, ještě neznamená, že se do mě nestrefuješ.“ ()
Na cestě se potkali, na cestě se sblížili, na cestě se rozvádějí. Romantický vztah pojatý jako série sladkých i hořčích epizod. O lidech, které potkali, o místech, která navštívili, o prostředcích, kterými jeli. Velmi jednoduché a proto ve všech ohledech fungující. Smích, lítost, soucit, přání, aby spolu zůstali. Audrey mohla díky časovému rozpětí děje konečně ukázat, že vedle roztomilé dívenky hravě zahraje také zralou ženu s jasnými životními cíly. Krásný úsměv, spontánně působící reakce a originální model pro každou příležitost. S Finneyem, jehož tvář znám v podobě podstatně bohatší na vrásky, tvoří sympatický pár, lákající navzdory občasným rozepřím ke společným cestám. Bez zbytečného přemýšlení zařazuji do nevelké přihrádky „mé oblíbené romance“. 80% Zajímavý komentář: Madison ()
Z počátku jsem byla ,,pitomá" z rychlého a poměrně častého přeskakování časových rovin. Když jsem se s tím srovnala, začal mě děj a námět bavit. Finneye bych za ty kecy občas praštila do kebule, zpočátku nesympatický sebestředný otrava se mi ke konci moc líbil. Audrey Hepburn jako vždy kouzelná a svěží. A až se budete ptát, kdo jsou ti lidé co sedí u jednoho stolu a nemluví spolu? No přece MANŽELÉ. ()
Zub času, uf, fakt že hej. Ani úplne Áčkoví herci ( Audrey A Albert ) neutiahli statický a teatrálny film, takže jediné, čo si zapamätám je: "Ty, vieš, čo je to manželstvo (ON) ? Povedz mi to, či si obaja myslíme to isté (ONA) ?! Manželstvo je, keď žena požiada muža, aby si dal dole pyžamo a je to len preto, lebo ho potrebuje vyprať. (ON)" Hudba pána Manciniho, legendy, je po pol hodine melodramaticky totálne otravná. ()
Galerie (53)
Zajímavosti (15)
- Auto zo “súčasných scén“ je Mercedes 230 a patrilo režisérovi Stanleymu Donenovi. (TheRoller)
- Audrey Hepburn bola prvou a jedinou voľbou režiséra Stenleyho Donena pre rolu Joanny Wallace. Keď jej poslal základné informácie o filme, Audrey rolu odmietla kvôli avantgardnému štýlu natáčania, ktorý sa jej nezdal zaujímavý. Navyše, už mala za sebou snímku s podobnou štruktúrou, tá však nebola úspešná. Režisér sa však nevzdal a potom, ako jej poslal celý scenár, sa Audrey film veľmi zapáčil a rolu prijala. (TheRoller)
- Paul Newman a Michael Caine boli režisérove prvé dve voľby pre rolu Marka Wallace (Albert Finney). (TheRoller)
Reklama