Režie:
Sergio MartinoKamera:
Giancarlo FerrandoHrají:
Suzy Kendall, Tina Aumont, Angela Covello, Patrizia Adiutori, Conchita Airoldi, Carla Brait, Barbara Marzano, Rosaria della Femmina, Luc Merenda (více)Obsahy(1)
Na vysoké škole se znenadání začínají objevovat tajemné vraždy. Pár studentek se tedy ze strachu rozhodne odjet do starého domu daleko za městem. To ale nepočítaly s tím, že vrah udělá to samé. (Chupacabre)
Videa (1)
Recenze (78)
Drsné, strhujúce, eroticky exaltované a šikovne vygradované giallo, v ktorom všetko do seba premyslene zapadá ako skrutka do zárezov matice. Zločiny majú priam estetickú hodnotu a pôsobivý je nielen spôsob ich realizácie, ale aj prípravná fáza, teda to, čo im predchádza. Polonahé ženy v rozopnutých blúzkach unikajú pred zbesilým šialencom s klasickým maskovaním a vražedným nástrojom, ktorým sa snaží, okrem dievčat, zahubiť aj traumu vlastného detstva, ktorú symbolizuje všadeprítomná "bábika". Krása potenciálnych obetí je prirodzená a nadčasová. Nejde len o krásky so špecifickými znakmi 70. rokov. Mimoriadne pekne vyzerá najmä Carol (Conchita Airoldi), len škoda, že pošla tak skoro, ako druhá. Po bahennom kúpeli v močarinách lužného lesa sa vykúpala aj vo vlastnej krvi. Silná a kľúčová je scéna, keď mŕtvoly dievčat zostanú voľne ležať v dome na vysokom brale a zabiják ručnou pílou oddeľuje ich končatiny. Chce sa zbaviť tiel obetí, ale netuší, že hore v izbe zostala posledná živá. V tej chvíli sa identifikujeme s Jane (Suzy Kendall), ktorá to všetko sleduje a rukami si zapcháva uši. Ten rezavý zvuk naozaj nemusíme počuť, ale napriek tomu ho veľmi hodnoverne zreprodukujú ťahavé tóny hudby. Neľutujem ani jednu videnú minútu tohto filmu. ()
Giallo ostré jako pila, s níž zdejší vrah rozřezává své oběti. Málokdy bývám u těchto filmů napjatý, protože útočí na první signální a to mě prostě nebaví, včetně těch nezbytných nahotinek, kterými se italský fláky jenom hemžily, ale tady jsem opravdu napnutý byl. Poslední půlhodina je totiž špičkovou ukázkou gradace, kde není prostor na vtípky, ani nějaké odlehčení, jenom čistá hrůza a funící vrahoun s pilou. Pozor, na netu kolují dvě verze, ta anglicky dabovaná pro americké publikum je zcenzurovaná. ()
Slušný slasher/giallo který schazují jen typické italské wtf scény (pantofle). Na giallo chabý příběh, na slasher zase malá glorifikace zabijáka... namísto kvalitního příběhu je tu však spousta nahých lidí, což, světe div se, docela funguje. Martino je většinu stopáže režijně zručný, demenci v rámci žánru odpouštím a chválit hudbu je nošením dříví do lesa. ()
Hodně dlouho silně erotizující giallo, strhující nejen krásou odhalených žen, ale i prostředím, v němž se odehrává a náhodnými krvavými scénami, obsahující ve velmi přijatelném a pozitivním poměru vše, co od dobrého gialla očekáváte. Včetně absurdně komické pointy s odhalením vraha a jeho motivů. Giallo je žánr, na který jsem si dlouho zvykal a přicházel mu na chuť, teď už si jen labužnicky užívám jeho krás a šťavnatosti. A Torso je lahodný kousek. ()
Erotika není všechno. Tento film nemá moc propracovaný scénář, což je pro italská gialla normální. Ovšem už dlouho se mi nestalo, že bych si hned na začátku tipl vraha a trefil se přímo do černého. V giallu by přece měl být vrah někdo, do koho bychom to vůbec neřekli. Oběti se navíc smrti moc nebrání, což nám sice umožňuje sledovat větší pole působnosti zabijáka, ale přeci jen je to proti logice. Film určitě nenudí a některé scény, jako například ta v bažině, jsou velmi povedené, ale to mi prostě moc nestačí. Celkově takové slabší tři hvězdy. ()
Galerie (19)
Photo © Joseph Brenner Associates (JBA)
Reklama