Režie:
Martin McDonaghScénář:
Martin McDonaghKamera:
Ben DavisHudba:
Carter BurwellHrají:
Frances McDormand, Caleb Landry Jones, Kerry Condon, Sam Rockwell, Clarke Peters, Darrell Britt-Gibson, Woody Harrelson, Abbie Cornish, Riya May Atwood (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Mildred Haynesové (Frances McDormand) zavraždili dceru. A protože se vyšetřování už několik měsíců bezvýsledně vleče, rozhodne se jednat. U vjezdu do města vylepí na tři billboardy velmi kontroverzní vzkazy adresované váženému šéfovi místní policie (Woody Harrelson). Tímto nezvyklým činem začíná bitva mezi Mildred a zástupci zákona. Když se do věci vloží ještě další policista (Sam Rockwell), nevyzrálý maminčin chlapeček se zálibou v násilí, souboj mezi místním policejním oddělením a osamělou, ukřivděnou a hlavně rozzuřenou bojovnicí se může rozjet na nejvyšší obrátky. (CinemArt)
(více)Videa (4)
Recenze (1 145)
Vzácný příklad filmu, u kterého jsem si hrozně přál, aby šlo o seriál a já si tak mohl na ploše deseti hodinových dílů užívat interakci všech postav. Martin McDonagh možná nenapsal (pokud mluvíme o ději) svůj nejlepší scénář, ale pokud jde o charaktery, ještě nikdy mě jeho paleta podivuhodných existencí tak nebavila. Životem otrávená Frances McDormand, buranský Sam Rockwell, otcovský Woody Harrelson nebo Peter Dinklage s psíma očima. Ti všichni byli do jednoho fantastičtí. Radost být v takové společnosti, i když je to v Ebbingu, Missouri, zapadákově s třemi bilboardy. 90% ()
McDonagh ani po přesunu do severoamerické díry nezklamal. Překvapivé, syrové, těžce nekorektní a přesto tak zatraceně poetické. Co mi to jenom připomíná?:-) Burwellův znepokojivý hudební doprovod sedí jak pr*del na hrnec a upřímně doufám, že jak McDormand, tak Rockwell nakonec získají - krom již vyhraného Glóbu - i toho Oscara, protože jinak už vážně nevím, co by páni porotci víc chtěli. (P.S.: "Bruggy" zůstávají nepřekonány.) ()
(85%) Uf, to bylo teda dílo. Od začátku mě to nesmírně zaujalo. To se ani nedá popsat slovy. Hlavní hrdinka filmu naprosto excelovala. Avšak nebyla jediná. Snad každá postava mě pohltila, takto skvěle napsané postavy s ještě tak dobrými scénami jsem dlouho neviděl. Na tomto filmu se dá pochválit snad většina aspektů. Nekompromisní matka, policejní stanice a jeho dění, sousedi a jejich vztahy, skvělý nápad s 3 billboardama a je nevím co dál ještě. Bohužel, menším negativem, který nemůžu jen tak přejít byla asi tak poslední 30 až 40 minutovka. Scénář začal být takový moc překombinovaný. Ale víc mě dostalo finále, které mi moc nesedlo, až jsem byl naštvaný, že jsem dal původně jen 3*. Pak jsem se vzchopil, uvědomil jsem si, že jednak kvůli horšímu finále nebudu posílat snímek do pekel a jednak to bylo vcelku logický závěr. Ve výsledku spatřuji netypický film, který ani nedokážu do žánru zařadit. Kvalita je tu nesmírně velká. Za zmínku stojí i skvělé dialogy. V konverzacích je samé fuck, motherfuckers apod. K tomu bezva hlášky, vtípky apod. Hlavně ta matka byla taková svérázná, nekompromisní až bych ji udělil oscara. Čím víc o tom přemýšlím, tím víc se mi snímek líbí. Ale do plného počtu hvězd zatím nepůjdu. Furt bych si představoval lepší rozuzlení, přidat tak 30-40min stopáže navíc a neunáhlit to celé. Ale i tak se těším na další shlédnutí. ()
Závidím všem divákům, kteří se na tento snímek teprve chystají podívat. Úžasné, bravurní, geniální, dechberoucí, skvělé a ještě jednou úžasné. Takhle nějak vypadá film, když se dělá dobře. Pokud zde neskončí 4 a více těch nejcennějších zlatých sošek, tak nemám filmový vkus buďto já, nebo vážení páni akademici. A všichni víme, že já vkus mám. Opravdu mě to dostalo. Režisér mi na začátku nasadil na krk vodítko a poté si mě dvě hodiny vodil přesně tam, kde mě chtěl mít. Martin McDonagh zde předvedl, že má dokonale nastudované lidské emoce a pomocí tohoto nesmírně citlivého příběhu emoce diváků ovládal jako zkušený hypnotizér. Možná to není na první pohled úplně znatelné, ale za tímto snímkem stojí obrovské množství práce. Nikdo na světě nevysype tak důmyslný příběh z rukávu. Fascinovalo mě, že se autor nedržel nějaké zaběhlé šablony, ale vytvořil něco svého. Mnohokrát během stopáže připravil moment, který mě překvapil a posunul děj správným směrem kupředu. Ani na půl sekundy jsem se nestihl nudit. Naprosto strhující tempo a promakaný příběh o události, která se zásadním způsobem promítla do osudů lidí malého městečka. Nádherná konfrontace pohledů na událost, kde má divák pochopení pro všechny zúčastněné strany zároveň. Divácký zážitek ještě více umocňují božské herecké výkony asi 6 nejdůležitějších postav. Pozadu nezůstává ani skvělá hudba. Tvůrcům se zkrátka podařilo vytvořit diamant, který je vybroušený po všech stranách. Lepší snímek bych nevytvořil ani já sám. ()
Tři billboardy za Ebbingem, za placatým kamenem, opíchal vrah holce píču až pak chytla plamenem. Holt někomu se zapalujou lýtka, někomu hoří tváře no a někdo holku po mrdu, který byl chtěný jen jednostranně, zapálí a nechá uhořet. A tak tu máme postarší, krapet víc nasranou matku, co na tři billboardy nechá hlásat, jak policie v čele s Woodym stojí za hovno či zkrvavenej chrchel a ty tři billboardy začnou všechny tak trochu srát. Holt pro pravdu se každej zlobí a když Vám někdo takhle silně dává najevo, že umíte hovno, dotkne se to celýho policejního sboru i okolí. Mildred ale má srdce na pravém místě (takže na levé straně hrudníku) a tak jí je naštěstí u prdele, co si myslí okolí o jejím protestu. Navíc sama nese svůj díl viny a kdyby místo řevu "ať Tě cestou znásilněj" dala dceři na taxíka, mohla se s ní hádat dodnes. Takhle se může hádat už jen s bejvalym, se synem, se zástupcem šerifa, s šerifem, s trpaslíkem, s celým Ebbingem a sama se sebou, jelikož pocit viny je svině. Woody si to nechá během filmu projít hlavou, zástupce šerifa lehce pohoří, trpaslík starou Sněhurku neoprcá a celkově všichni se budou nacházet v dost depresivní situaci. Jelikož jsem svině a velmi mě těší, když se průsery dějou konečně i někomu jinýmu než mně, musím uznale pokejvat palicí, že tohle dráma se povedlo jak trojka se dvěma holkama po měsíčním půstu. Jo a pozor, komentář obsahuje bojlery. ()
Galerie (62)
Zajímavosti (27)
- Mildred Hayes (Frances McDormand) sa dožaduje spravodlivosti verejným odkazom náčelníkovi polície Willoughbymu (Woody Harrelson) skrz tri billboardy. Číslovka tri je neskôr symbolom, lebo pred samovraždou spíše tri listy na rozlúčku sám Willoughby. Jeden adresuje svojej žene, jeden ako odpoveď s nádejou samotnej Mildred. V treťom prípade najviac triafa do čierneho, lebo kolegovi Dixonovi (Sam Rockwell) list mení charakter a priority. Navyše, táto snímka je treťou celovečernou vo filmografii režiséra McDonagha. (Biopler)
- Když se poprvé setkáváme s Welbym (Caleb Landry Jones) v billboardové kanceláři, čte si „A Good Man Is Hard to Find“, sbírku povídek od Flannery O'Connor z roku 1953. (willy1)
- Ikonický vzhled Mildred, známý z plakátů k filmu, ve skutečnosti navrhla sama herečka Frances McDormand. Chtěla zdůraznit svoji postavu jako ženu, která jde do války s celým městem, a proto nosí mechanickou uniformu a typickou čelenku. (AloeB)
Reklama