Režie:
Peter HyamsScénář:
Peter HyamsKamera:
David WatkinHudba:
John BarryHrají:
Harrison Ford, Lesley-Anne Down, Christopher Plummer, Alec McCowen, Richard Masur, Michael Sacks, Patsy Kensit, Jiří Pravda, Hugh Fraser, Eugene Lipinski (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Americký pilot se během druhé světové války setká v Anglii s mladou ošetřovatelkou. Oba se na první pohled do sebe zamilují a Margaret zamlčí před Davidem důležitou věc. Je provdaná. Když Davida za nepřátelskou linií sestřelí, setká se Američan s britským tajným agentem a zjišťuje, že ve skutečnosti je manželem jeho milé. Jestli ale chtějí oba muži přežít, musí spolupracovat. (Bonton Home Entertainment)
(více)Recenze (27)
V této válečné romanci s výbornými dialogy, která se musí líbit všem, kteří ocenili (většinou nepochopený) Seltzerův Záblesk, si H.Ford natrénoval spoustu věcí, jež později zúročil v Indianu Jonesovi- nejen drsného chlapíka s měkkým srdcem, ale také honičku s nacisty na motorkách či dramatickou sekvenci na visutém mostě. A k tomu ty roztahané Barryho smyčce... ()
No už začátek filmu mě dost rozladil. Věděl jsem, že tam bude romantika, ale dostat ji ve válečném filmu v prvních pěti minutách v takovém množství, to se nepovedlo ani Bayovi v Pearl Harboru. Nicméně nálety jsou slabé a ta trocha špionážní akce snad ještě slabší, takže nám zůstává opět milostný trojúhelník a rádoby dobrý konec. ()
Prvních deset minut filmu mne upoutalo. Laškování Harrisona Forda s Lesley - Anne Down v ulicích válečného Londýna bylo vtipné a romantické. O filmu jsem nic nevěděl, proto jsem se zaujetím sledoval (coby fajnšmekr válečných filmů o letcích) další osudy amerického kapitána bombardéru B25 Mitchell. Kdyby film pokračoval jako milostné drama či románek výše zmíněných a válka se odehrávala v pozadí, mohl mít zřejmě o dost vyšší hodnocení. Zpracování letecké základny kdesi v Anglii a starty Mitchellů k náletu ještě ušly. Stejně tak byl obstojně zpracován briefing osádek a konflikt velitele letiště s Fordem. Dál už to však byla jen bída. Pominu-li neustálé trapné hlášky navigátora které mne iritovaly, dostaneme se k hlavní dějové linii a špiónsko akční zápletce. Doba vzniku filmu byla dobou akčních filmů a tomu odpovídá i nesmyslnost a přiblblost celé dalšího děje. K dovršení všeho hrdinové bojují s totálně tupým wermachtem, kterému to samozřejmě ve smršti střel a explozí Ford s Plummerem natřou. Tu druhou hvězdičku dávám za úvodní melodii od Johna Barryho. ()
V roce 1979 byly natočeny dva válečné filmy, v nichž si zahrál v té době tak nesmyslně populární Harrison Ford. Jeho roli v Apokalypse člověk ani nezaregistruje, zato v Hanover Street vyloženě "kraluje". Mám-li hodnotit poměr smíchání válečného a romantického žánru, tak ten válečný je na typicky nesmyslné, silně pochybné, a především vyloženě slabé úrovni, kdy nemá cenu rozebírat bombardovací nebo i útěkové akční scény. Zato jako romantický milovník z toho vychází Ford s překvapivě čistým štítem. V roce 1979 ještě v sobě měl trochu nervozity a začátečnictví na to, aby se mohl pokusit o ztvárnění mladého, na první pohled se zamilovavšího, amerického vojáčka. ()
Peter Hyams prostě nebyl nikdy dobrý režisér. Měl námět z kterého se dalo vytřískat velké drama, ale jeho neschopná režie tenhle film zabila. A nejenom ta - i scénář. Laciné scenáristické berličky a dále romantické dialogy, které vypadají jako kdyby je psal čtrnáctiletý puberťák ( patos, klišé, kýč ). Navíc postavy své hrozné repliky jen ledabyle odříkají, ale neprožívají ( ani Harrison Ford nestojí za nic ). I melodramatická sentimentální hudba Johna Barryho dělá z tohoto filmu příšernou limonádu. Většinu filmu se nic neděje a jediné dvě slušně natočené scény se odehrají ke konci filmu. Jedna napínavá a druhá akční ( alespoň ty Peter Hyams trochu umí - ale neradujte se, i tam je minimálně dvakrát vidět, že na motorce při spektakulárním skoku přes most sedí figurína ) ()
Galerie (34)
Photo © Columbia Pictures
Reklama