Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Inšpektor Tanzi (Maurizio Merli) je postrachom rímskeho podsvetia a na narastajúcu zločinnosť v meste odpovedá tvrdými zákrokmi proti kriminálnym živlom ako aj nie zrovna jemnocitnými metódami vyšetrovania a vypočúvania obvinených. Jeho snaženie je však neustále marené vyššími policajnými úradníkmi, majúcimi výhrady voči jeho tvrdým praktikám ako aj súdmi, prepúšťajúcimi arogantných darebákov zakrátko po zatknutí na slobodu. Keď však mesto začne terorizovať gang cynického hrbáča Moretta (Tomas Milian), kompetentní si uvedomia, že situáciu môže vyriešiť jedine Tanziho nekompromisný prístup. (Karamanlis)

(více)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (12)

tenebrae86 

všechny recenze uživatele

Umberto Lenzi patří mezi pár režisérů, kteří mě asi nikdy nepřestanou bavit. V jeho tvorbě je pořád co objevovat. Žánru poliziotteschi jsem musel přijít na chuť až časem, vždy jsem byl spíše na gotické horory a giallo, ale v posledních letech jsem si hlavně skrze filmy Enza G. Castellariho (Občan se bouří 74' a Cesta rajské smrti 77') tento žánr zamiloval. Lenzi uměl horory i giallo, ale z toho co jsem poslední dobou viděl (Syndicate Sadists 75', Almost Human 74' a The Cynic, the Rat & the Fist 77') soudím, že v žánru poliziotteschi patřil k naprosté špičce. Konkrétně tento zásek má vše, co by měl takový film mít. Násilí, nápaditá a často až srandovně přepálená nonstop akce, násilí, spousta mrtvých, mrtví teenageři, automobilové honičky, bitky, násilí, mrtví civilisté, divoké přestřelky, spousta násilí, nasilí na ženách a další přestřelky, honičky, tvrdé drogy, násilí a akce :). K tomu dokonalý hrbatý záporák v podání legendárního Tomase Miliana, Ivan Rassimov jako násilnický feťák a dealer, blonďatý klaďas - násilnický polda s mohutným knírkem Maurizio Merli, parádní dynamická muzika a samozřejmě velice kvalitní technické zpracování naproti značně nízkému rozpočtu. Jo a spousta násilí :). Jediné mínus a jediné co mi vadilo byl fakt, že film (stejně jako třeba Eaten Alive 80') obsahuje scény, které byly použité i v jiných filmech produkovaných Lucianem Martinem. Trošku mě to zmátlo, člověk si ty filmy pak občas plete, ale asi to byl tehdy běžný postup. ()

Flego 

všechny recenze uživatele

Možno to niekoho zvádza, že tento film je akýmsi voľným pokračovaním Roma violenta a Napoli violenta. Hoci je realizačný tím rovnaký ako príbeh v Neapoli a dej v podstate rovnaký, nie je to pravda. Nič to nemení na fakte, že ide o podarenú a riadne drsnú záležitosť, kde potešia v menších úlohách záporné postavy, samozrejme na čele s hrbáčom Milianom. ()

Reklama

DonBraso 

všechny recenze uživatele

Má to spád,inspektora Tanziho a hrbáče Moretta,který skvěle zahrál Tomas Milian.Psát větší moudra nemá cenu,vše je jasně nalajnovaný a hotovo dvacet.Samozřejmě je zde něco za něco,kvůli rychlému spádu a neustálemu pobíhání z místa na místo,občas trpí kriminální indukce,jinak je vše ready.Inspektor to řeže hlava nehalva,policie je pořád až ta druhá a kriminálníci mají volné ruce.Hudba opět za jedna,herci taky,nakonec i honičky jsou,prostě vše co k žánru patří..Všemu jen chyběla ta třešinka na dortu.85% ()

Niktorius 

všechny recenze uživatele

Lenziho opěvovanému poliziotteschi poněkud shází tah na branku, což je dáno hlavně jeho epizodickou strukturou. To, že se "stále něco děje" totiž v praxi znamená, že před komisařem Tanzim v podání charismatického Maurizia Merliho neustále vyskakují nové případy (znásilnění, loupežné přepadení, nález mrtvoly atd.), on je během několika minut vyřeší - obvykle pěstmi, střelbou nebo divokým kroucením volantem - a pouští se zase do jiných. Hrbáčovo kutí piklů má nejspíš všechny tyhle dějové střípky obepínat a zajistit, aby se příliš nerozutekly, ale moc tento záměr nevychází. Nakonec mne na této veskrze průměrné kriminálce nejvíc zaujala ta fešanda v roli Anny a mnoho stylistických i tematických podobností s "policejními" filmy z Indie. ()

Karlos80 

všechny recenze uživatele

Psychotický hrbáč-gangster v podání Tomase Milana neměl chybu (scéna kdy spolknul nábojnici před Tanzim, nepostrádala vtip), naopak jeho zrežírovaný únos ambulanční sanity a po nabourání někde na bleším trhu s nepříčetným střílením do davu, hrůzu a děs) špatný samozřejmě nebyl ani standardně dobrý Maurizio Merli jako tuhý komisař Tanzi, zde však bohužel ve stínu Milana, v menších rolí se ale objevili rovněž vynikající herci jako Arthur Kennedy nebo Ivan Rassimov jako překupník drog, oba známý především z těchto žánrovek. Z mého pohledu však o něco slabší a méně vyrovnané (jako celek) Lenziho poliziotteschi. Vyzdvihl bych herecké výkony, čistou kameru a parádní groovy hudební skóre, tady v tomto seznamu bych nějaké slabiny opravdu neviděl. Některé scény se sice opakovaly např. z "Milana Tremy" aka "Violent Professionals" od Sergia Martina (hořící BMW, projíždějící přes hromadu beden) nebo dokonce ze samotného Lenziho majstštyku "Almost Human" (přepadení milenců a znásilnění milencovi přítelkyně+rovněž ta scéna s Bavorem) ale i tak šlo o v rámci žánru, o skvělou zábavně akční podívanou. Podobné filmy: "Violent Professionals", "Almost Human", "Il cinico, l'infame, il violento" nebo "La banda del gobbo" (pokračovní s hrbáčem). ()

Reklama

Reklama