Scénář:
Miro ŠifraKamera:
Martin DoubaHudba:
Petr OstrouchovHrají:
Cyril Dobrý, Lenka Krobotová, Miloslav Pecháček, Martin Havelka, Hoang Anh Doan, David Novotný, Igor Bareš, Magdaléna Borová, Anežka Novotná, Petr Franěk (více)Epizody(6)
-
Vstup do prázdnoty (E01)
-
Hlavně ať se to nedozví máma (E02)
-
Ze života pozůstalých (E03)
-
Dovolenka v Polsku (E04)
-
Den pravdy (E05)
-
Všechno bude OK (E06)
Obsahy(1)
Vietnamská mafie v Česku ovládá víc než 70 procent trhu s pervitinem. V jejím čele stojí investoři nazývaní aj Bác (strýcové), kteří se zde usadili ještě v době komunismu a navenek se tváří jako vážení podnikatelé. Díky propracované a efektivní struktuře výroby jsou na ně klasické policejní postupy krátké. Policisté z protidrogového tak musí používat spíše praktiky tajných služeb – a často jdou i za hranice toho, co je vůbec legální. Příběh šestidílného seriálu zobrazí tři týdny v životě drogového dealera a policejního informátora Davida Frýdla, který působí v českovietnamské drogové mafii. Po vraždě své policejní spojky zůstává sám a po krku mu jdou obě strany – policie i mafie – a on hledá cestu, jak si zachránit život. (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (137)
Velice dobré. Od obsazení hlavních rolí, přes neobvyklou práci s kamerou (točení z ruky apod.) až po vtíravý hudební podkres. Lenka Krobotová jako vyšetřovatelka velmi uvěřitelná (ačkoliv postava samotná mi chvílema lezla už na nervy). Syrový a napínavý. Sice malinko předvídatelný závěr, ale celkově dost rozsekávající mini-seriál. Jen 5. epizoda působí tak nějak jako "pojďme ten seriál kousek natáhnout, potřebujeme totiž 6 dílů". Z epizody "Den pravdy" bych nechal tak možná 15 minut a rozkouskoval je do dalších dílů. Ale chápu, že to ne vždy je možný. Celkově ale velmi příjemný překvapení. ()
Dejovo i herecky ma seriál celkom zaujal, hoci bol dlhší než mal byť, zbytočne natiahnutý do šiestich hodín, stačila i polovica. Výrazným nedostatkom je dookola sa opakujúci jeden hudobný motív. No a absolútne najhoršia bola kamera. Nechápem ten štýl, veď to je akoby som pozeral film v saune alebo v nejakej hmle. ()
Ta kamera je otřesná. Šifrovi se podařilo najít neokoukané téma a jeho scénář nepostrádá vtipu i napětí. Vietnamští neherci jsou poněkud kostrbatí ve svém uměleckém vyjádření. Kamera se snaží o moderní pojetí, ale na mě je to příliš moderní, chvíli jsou vidět póry na obličeji, chvíli se vše ztrácí v mlze, protože ostříme jen na pár centimetrů. Hudba je výborná, i když občas také zajde až hranici snesitelnosti, ale nikdy, na rozdíl od kameru, tuto hráz nepřekročí. Obdivuji tvůrčí odvahu, ať již co se tématu týče, tak výrazových prostředků, ale osobně bych dala přednost poněkud usedlejšímu vizuálu. ()
Sice mi průměr z hodnocení epizod na mém druhém profilu LachtanShows vykazuje hvězdy čtyři, opravdové dojmy se staví někde na tenkém rozmezí mezi 60 a 70 % a já tentokrát výš jít nemůžu. Ve své první půlce jsou totiž Zrádci až ospale pomalou detektivkou z českého protidrogového prostředí, v němž dojde k vraždě jednoho z nejaktivnějších členů a příběh se začne točit kolem dopadení dotyčného vraha. A přes všechny zbytečnosti se až ke konci čtvrté epizody dostaneme k samotné vietnamské mafii na našem území, kvůli níž především jsem se na seroš dlouho těšil. Předposlední díl a v několika momentech i finálová epizoda Taušův nejnovější projekt dost vytáhly z vod dalšího televizního průseru, ale pro jednou mi Zrádci bohatě stačili. ()
Zprvu to trochu působí jako další z řady kriminálek české televize posledních let, pro které mám sice slabost, ale člověk si posteskne, že už je čas točit taky něco inovativnějšího. A tím "inovativěnjším" Zrádci k mému překvapení jsou. Viktor Tauš je kapitola sama o sobě. Ač mám slabost pro ruční kamery a různé zoomovačky, Taušova kamera je hodně svérázná. Někdy je super, někdy to ale taky přežene a je spíše rušící. Když však pominu rozdováděné kameramanství, Tauš svým minisériím dává specifický umělecký otisk, který v české produkci obecně dost chybí. Občas je ta snaha o art trochu samoúčelná, ale hodně mě bavilo sledovat např. práci s barvami, využití pro českou kinematografii atypické architektury, významové propojení úvodního Largo a credits songy od Rottrové apod. Co ovšem Tauš dlouhodobě nezvládá si uhlídat je ozvučení, které je opět často vyloženě tragické. Miloslav Pecháček je ve své roli bezpochyby výbornej, ale pomalu celý první díl mu není ani pořádně rozumět a rozhodně to není problém výhradně jen jeho replik. Dějové každopádně raději nečekejte úplně klasickou krimi. Práce policie je tu spíš upozaděná nebo hodně stylizovaná. Je to hodně o postavách, které jsou mnohovrstevnaté a celkově nečernobíle napsané. Ač mi to ve finále přišlo na některých frontách do určité míry nedotažené, oceňuji bohatej a hravej scénář. Z rodinné večeře ve finálním dílu mi až bylo fyzicky špatně. Tak hutnou atmosféru to občas mělo a tak dobře to bylo zahrané. ()
Galerie (137)
Photo © Česká televize
Zajímavosti (16)
- V úvodních titulcích se 2x mezi herci objeví jméno Duy Anh Tran. (mikulin)
- Dodávka, kterou má v první epizodě René (Miloslav Pecháček) dovézt prekurzory, má polskou poznávací značku GD 4852. V Polsku ale může mít takovouto poznávací značku se šest znaky jen motocykl nebo traktor. (Martin_L)
- Automobil Tesla, kterým jezdí David Frýdl (Cyril Dobrý), má registrační značku ELA 0027. Správný tvar RZ pro elektromobily v Česku ale obsahuje po písmenech EL tři číslice a dvě písmena. (Martin_L)
Reklama